• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • LuPeRo
    icka76 skrev 2009-09-21 21:13:07 följande:
    Ser ni på Hollywoodfruar? Måste bara fråga, är den kvinnan på riktigt? Hon måste ha ett IQ som är så lågt att det inte går att mäta.

Icka är på krigsstigen märker jag!
  • BettanB
    icka76 skrev 2009-09-21 21:14:24 följande:
    Om flera börjar tempa här inne skulle vi kunna lägga upp våra kurvor här, om ni vill?
    Vore kanske en bra idé.
    Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo
    icka76 skrev 2009-09-21 21:14:24 följande:
    Om flera börjar tempa här inne skulle vi kunna lägga upp våra kurvor här, om ni vill?
    Det är ett beslut ni vana tempare får ta
  • LuPeRo

Nu tackar jag för mig och önskar er tjejer en riktigt god natt!

Sov gott ♥

• LuPeRo

Jag ska börja med Pergo på torsdag, hur fyller jag i det?
    Vilken "Medication" ska jag välja?

• SanneS

Hej tjejer; Jösses vad aktiva ni har varit! FL:ar lite i smyg på jobbet och hade ju hur mycket som helst att läsa ikapp här i tråden.

Pillan: Fasen vad tråkigt att det blev mens för dig den här månaden. Du som hade så fina chanser att bli gravid denna månad. Håller tummarna så hårt för dig och att du snart ska bli på smällen.

Vinkar till Viktora; vi känner varandra från en annan tråd och du förstår säkert vem jag är där. Tråkigt att du nu också kvalat in i den här tråden.

Hmm här pratas det tempning ser jag. Har funderat starkt på att börja med det och faktiskt köpt en digital termometer som väntar på att invigas. Är väl dags att börja.
    Har fått mens idag och trots att jag anat den senaste veckan att det inte skulle bli plus så är det alltid lite sorgligt när mensen väl kommer. Har "the mensvärk from hell" och vill bara gå hem. Vi satsade verkligen den här månaden och hade sex varje dag veckan kring ÄL (oh ja även här flödar romantiken och spontaniteten..). Kändes så bra när jag började ta trombyl och prog vid ÄL och jag tänkte att NU kommer det att funka, nu blir det vår tur. Sen fick jag det där samtalet från läkaren som sa att jag möjligen har en form av blödarsjuka och plötsligt fick jag så dubbla känslor över om jag önskade mig ett plus denna månad eller inte. Kanske var bäst trots allt att det blev mens i väntan på diagnos och behandling. Känns lite sorgligt att medge.

• icka76

Pillan: Chlomid=pergo

Sanne: Fasen oxå, speciellt när man känner att man gjort allt rätt. Har du hört nått mer från läkaren angående blödarsjukan?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet