• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • NinniNinna

Hej allihopa!
    Bettan: har hålli tummarna för dig i dag! Hur gick det?

Icka och Pillan: ni är roliga ni! Jag lär mig dessutom mycket bara av att läsa det ni skriver. Du förklarar bra Icka! ... men jag tror nog fortfarande jag håller mig till äl-testerna :)

Icka: låter klokt att ta det lungt ett tag till. Känner igen mig i din rädsla för hur det ska gå nästa gång. Jag har tyvärr, även fast jag inte har haft det hälften så svårt som många av er här, nästan inga positiva asociationer till att vara gravid. Kopplar mest bara ihop det med illamående, värken vid mf och ångesten efteråt. MEN jag tror det är på gång att vända nu. Känner mig mycket mer positiv den här månaden. Bara orolig över att vi ska missa äl (ska på kurs den veckan).

TT: vad spännade! Håller tummar och tår!

Oj, vad jag babblade på :)

• icka76

Pillan: Tempdippen kommer oftast innan äl, inte efter. En dipp efter äl kan iofs tyda på graviditet en s.k. implantationsdipp. Kommer vanligt vis runt dag 8 i så fall. Jag har inte haft nån sån vid någon av mina graviditeter.

Ninni: Skönt att höra att du mår bättre, det är nog inte någon av oss som har några positiva graviditetsminnen än.

• LuPeRo

icka: Jaha, temp-dippen kommer innan. Jag har varit helt hundra på att den kom efter ÄL. Ja men då lärde jag mig något nytt idag
    Jag lär nog behöva ha hjälp med att tyda allt vid ett senare tillfälle. Just nu fyller jag bara i det jag kan fylla i

Ninni: Som du märker har inte jag heller så stor koll på något
    Tur man har icka i tråden

• TantTingeling

Tack för era tummar och tår, hoppas de hjälper! Jag ringde iaf kvinnoklin idag för att meddela att jag (nog/kanske/eventuellt/förhoppningsvis) är gravve igen (man måste ju tänka positivt, eller hur?) och därmed vill ha mera progesteron. Men jag kom inte fram. Tur jag har ett lager hemma.

Icka: Kul att det bor en riktig tempexpert i dig, jag ska nog bomba dig med frågor om det positiva tänkandet och era tummar/tår inte hjälper.

• icka76

TT: Jag viskar oxå ett litet grattis och håller tummarna att plusset blir starkare. Kommer du köra på trombyl och fragmin oxå?

• TantTingeling

Tack Pillan, men jag tar inte ut något ännu, känner mig mest frustrerad över att man aldrig kan få något klockrent plus "tidigt". Det kan nog lika gärna ha varit ett spökstreck. Vi får vänta och se, jag lovar att rapportera på måndag efter testet eller om mensen kommer innan.

Någon som har några roliga planer för helgen? Själv ska vi montera växthus :)

Hur har det gått för bettan?

• NinniNinna

TT: när "ska" du ha mens? Om det är tidigt, så är det ju inte konstigt att sträcket är svagt :) Fortsätter hålla tummar och tår för att sträcket bara blir starkare och starkare!

Montera växthuset.... annorlunda helgnöje :) Jag har en ledig em nu, skönt! I kväll blir det bio med sambon och sen ska jag fika med kompisar i morgon, träna osv. Rätt lugn helg alltså. Vad ska ni andra göra?

• TantTingeling

Icka: Tack oxå för ditt grattis, men som sagt törs jag inte glädja mig ännu, dessutom så känns det som mensen ska komma när som helst. Jag tar Trombyl och folsyra o en om dan, men inget fragmin. Det får bli om jag skulle få ett till mf (jag skulle inte ta ett nej där). Vilket jag ju naturligtvis inte ska få - anstränger mig för positivt tänkande...

• LuPeRo

TT: Jag förstår att du inte vill ta ut något i förskott. Men jag tänker hoppas på det bästa iallafall

Jag vet inte vad jag/vi ska göra denna helgen. Tror sambon ska jobba några timmar imorgon och på söndag kommer en vän till honom hit.
    Men i övrigt har jag absolut ingen aning. Kanske bio

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet