• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • TantTingeling

Ninni: Jag testade imorse på dag 34. Har tidigare haft ganska regelbunda cykler på 29 dagar (trots pco.) Efter senaste mf:et har jag haft upp till runt ca 45 dagar, och aldrig märkt av nån äl. Denna cykel har jag tagit pergo och allså bör min äl ha kommit och den bör kanske också ha varit något förskjuten eftersom pergo ofta har den effekten. Jag har inte märkt av nån äl alls (en av anledningarna till att jag tvivlar) men tycker ändå att dag 34 bör vara runt bim.

Ninni och Pillan: Vad blir det för film? Själv skulle jag vilja gå och se flickan som lekte med elden.

• icka76

TT: Klart att du inte får ett mf till, som sagt nu är vi alla positiva här. Montera växthus nu? Är det inte bättre att göra det till våren så att du slipper städa ur det då innan du "inviger" det. Eller har du tänkt att vinterförvara växter där inne nu? Jag måste snart ta tag i mitt växthus och rensa ut och skura (drar mig in i det längsta för det) Mina tomatplantor är stendöda men ger fortfarande frukt!? Skumt, men nästa helg åker de ut. Har köpt 150 meter bubbelplast som jag ska klä in växthuset med för att vinterförvara pelargoner och skydda örterna som växer där inne från frosten. Det är väl snart frost i dina trakter eller har den redan kommit?

Vad som händer i helgen. I kväll ska jag vara sjukvårdare på hockey, matchen börjar 20.30! Så fredan är helt förstörd vad gäller slapptid. I morgon ska jag gå på bokmässan hela dagen och på kvällen ska min bästa vän och hennes dotter sova över hos mig, vi ska ha en riktigt tjejkväll. Det är hon som bär på min blivande gudson. På söndag tänkte jag ta en sväng till den lokala plantskolan för jag såg att de hade 50 % på alla plantskoleväxter, vilket är rena himmelriket för mig men rena pesten för sambon (taskigt) och så ska en kompis komma ner och länsa mitt päronträd och förhoppningsvis hjälpa mig att plantera alla nya växter som jag hoppas hitta till vrakpriser.

Jaha, det var min helg det.

• NinniNinna

Icka: låter som en mysig helg!

TT: ja, vi ska se Flickan som lekte med elden, så jag kan berätta hur den var i morgon :)

• TantTingeling

Icka: Ja, det hade varit bättre - om jag hade bott i gbg och inte behövt skotta bort ett ton snö för att montera växthuset... {#lang_emotions_smile} Jag vill ju att det står färdigt när det är dags att köra igång säsongen nästa vår. Du verkar ju vara bra på det där med odling, så jag kommer säkert att ha ett gäng frågor till dig om det oxå. Men jag började iaf en kurs i alternativ odling igår så förhoppningsvis så kanske du har nåt utbyte av mig oxå.
    Frosten har redan kommit till min del av världen, tyvärr. 

Låter som om du kommer få en riktigt mysig helg! Ska också på Hockey, men imorgon och inte som sjukvårdare :)

• icka76

TT: Tänkte inte på det här med snö för det är ju sällan ett problem för oss här nere. Oftast kommer snön i mitten-slutet av januari och är borta dagen efter Jag vill gärna utbyta tips och idéer med dig till våren. Låter jättespännande med alternativ odling. är det ekologisk odling eller? Jo min helg blir nog jättemysig om man bortser från ikväll då. Sambon ska iväg och spela golf med kompisens man och sedan sova över hos honom så vi blir ensama i morgon. Skönt att få prata tjejsnack utan killar som lägger sig i. Hennes man hade försiktigt föreslagit att han och min sambo skulle komma ner på kvällen till oss. Aldrig i livet svarade hon då

• TantTingeling

Icka: Nej, det är inte lätt för dig att tänka på det, vi har ju rätt olika klimat :). Jo det handlade mycket om ekologisk odling, vet inte vad mer som var alternativt med kursinnehållet men det visar väl sig, det var första gången igår. Klok kompis du har :). Det låter sååå mysigt med en riktig tjejsnackskväll, får mig sååå att sakna mina goa tjejer som finns utspridda i andra delar av landet vilket gör att vi sällan ses.

• NinniNinna

Icka: toppen :) Låter precis som nåt som min bästa kompis och jag hade kunnat säga . Älskar också egentid med tjejerna. Det behöver man ibland.

• TantTingeling

Oj, fick just höra att lillasyster kommer på besök, ska slänga ihop en kladdkaka! Hoppas ni får en bra kväll allihopa!

• NinniNinna

TT: kul. Hoppas ni får en trevlig kväll!

Jag ska gå och göra mig i ordning för middag och bio på stan med sambon. Hoppas ni alla får en bra kväll! Skickar en extra hälsning till Bettan... Hoppas verkligen det gick bra i morse!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet