• puss

varför abort vid våldtäkt?

alla dessa aborttrådar...!! nåja.
    ett återkommande mantra från motståndarna är ju att det skulle isåfall vara tillåtet med abort vid våldtäkt, eller att de själva ALDRIG skulle göra abort, i såna fall endast efter våldtäkt.

varför då?? varför är just och endast det barnet (som det kallas i trådarna) ok att "mörda"?

som jag har fattat det så är man emot abort för att man vill värna om barnets liv.
    är ett barn som blir till genom våldtäkt mindre värt?  det är ju knappast barnets fel.

jag undrar verkligen hur folk tänker.

dessutom ska abort "bara tillåtas om det är fara för mammans liv", ren idioti eftersom abortförbud BLIR ett hot mot mammans liv. massor av kvinnor dör varje dag pga abortförbud.

är jag hopplös som försöker få fason på detta? jag stångar mig blodig.

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-24 08:06
    kolla även
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m45819008.html
  • Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?
  • BlommyNess12
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 07:57:20 följande:
    Jag har en mycket begränsad erfarenhet av personer som genomgått abort, men som jag förstått det lider många av sorg och saknad efter det barn som inte fick komma till världen. I vissa fall är det så att en abort är det bästa för mammans psykiska (eller fysiska) hälsa, det är inte dessa fall jag menar, men de som påstår att abort används som preventivmedel (fast det ju inte är det, snarare att slippa använda preventivmedel), verkar inte vara insatta i de konsekvenser en i min värld normal person kommer lida av efter att ha genomgått en abort av bekvämlighetsskäl.
    Då är jag nog onormal. Två gånger om.
  • Alfaqueen
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 07:46:19 följande:
    Och vadå det är aldrig ett bra val? Varför inte då?
    Jag uttryckte en personlig åsikt. Om jag fick välja mellan att använda preventivmedel eller göra abort vid en oönskad graviditet hade jag aldrig valt att göra en abort. Detta är ju förståss under förutsättningen att det finns ett val att göra.
  • puss
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 07:58:42 följande:
    grattis
  • Alfaqueen
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 07:58:42 följande:
    Jag uttrycker en personlig åsikt. Vi kan väl vara överens om att vi inte är överens då.
  • puss
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 07:59:05 följande:
    Jag uttryckte en personlig åsikt. Om jag fick välja mellan att använda preventivmedel eller göra abort vid en oönskad graviditet hade jag aldrig valt att göra en abort. Detta är ju förståss under förutsättningen att det finns ett val att göra.
    ok, lite svårt att välja efteråt bara....
  • BlommyNess12
    puss skrev 2009-07-24 07:59:37 följande:
    grattis
    Känns lite lustigt, helt plötsligt var man onormal
  • Behemot

Nu är jag ju inte emot abort ...

Men det är mer sannolikt att jag skule göra en abort efter en våldtäkt. För även om barnet är oskyldigt så är det ju inte ett barn än utan bara en avknoppning av mig som har förorenats av den där mannen. Och jag vill inte bidra till att en sådan människa får sprida sina gener.

They can't break you if you don't have a spine
  • BlommyNess12
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 07:59:46 följande:
    Jag uttrycker en personlig åsikt. Vi kan väl vara överens om att vi inte är överens då.
    Ja fast jag är ju en person som lever i din värld som inte känner som man "ska" känna efter en abort. Det är faktiskt inte särskilt många som känner sorg osv efter en abort, de flesta känner lättnad, visar många undersökningar.
  • Alfaqueen
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 08:01:40 följande:
    Ja fast jag är ju en person som lever i din värld som inte känner som man "ska" känna efter en abort. Det är faktiskt inte särskilt många som känner sorg osv efter en abort, de flesta känner lättnad, visar många undersökningar.
    skönt för dem det är just därför jag är för att kvinnan skall få välja själv.

Som jag sa, min erfarenhet av detta är begränsad. Jag sa inte att man 'ska' känna på något sätt, det har jag väl ingen rätt att bestämma. Jag kan ju bara utgå från mig själv och att någon skulle välja att göra abort av bekvämlighetsskäl OM det finns ett val, har jag svårt att förstå.

Men det är helt ok med mig att vissa gör det, alla lever vi under olika förutsättningar.
  • BlommyNess12
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 07:57:20 följande:
    en i min värld normal person kommer lida av efter att ha genomgått en abort av bekvämlighetsskäl.
    Det är detta jag läser som att du tycker att man ska lida, annars är man inte normal.
Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?