• puss

varför abort vid våldtäkt?

alla dessa aborttrådar...!! nåja.
    ett återkommande mantra från motståndarna är ju att det skulle isåfall vara tillåtet med abort vid våldtäkt, eller att de själva ALDRIG skulle göra abort, i såna fall endast efter våldtäkt.

varför då?? varför är just och endast det barnet (som det kallas i trådarna) ok att "mörda"?

som jag har fattat det så är man emot abort för att man vill värna om barnets liv.
    är ett barn som blir till genom våldtäkt mindre värt?  det är ju knappast barnets fel.

jag undrar verkligen hur folk tänker.

dessutom ska abort "bara tillåtas om det är fara för mammans liv", ren idioti eftersom abortförbud BLIR ett hot mot mammans liv. massor av kvinnor dör varje dag pga abortförbud.

är jag hopplös som försöker få fason på detta? jag stångar mig blodig.

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-24 08:06
    kolla även
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m45819008.html
  • Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?
  • Alfaqueen
    puss skrev 2009-07-24 08:00:05 följande:
    ok, lite svårt att välja efteråt bara....
    Ja, mitt resonemang var ju helt hypotetiskt. Skulle man till exempel bli gravid trots preventivmedel blir ju valet ett helt annat.
  • BlommyNess12
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 08:10:30 följande:
    Ja, mitt resonemang var ju helt hypotetiskt. Skulle man till exempel bli gravid trots preventivmedel blir ju valet ett helt annat.
    Fast man gör ju alltid abort av bekvämlighetsskäl? Om det är inte medicinskt motiverat menar jag.
  • Alfaqueen
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 08:09:48 följande:
    Det är detta jag läser som att du tycker att man ska lida, annars är man inte normal.
    Ja, om man väljer att avsluta en graviditet som man inte försökt undvika, som inte innebär fara för mammans hälsa, med abort, då skulle jag ha väldigt svårt att förstå en person som inte lider på ett eller annat sätt.
  • BlommyNess12
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 08:18:13 följande:
    Ja, om man väljer att avsluta en graviditet som man inte försökt undvika, som inte innebär fara för mammans hälsa, med abort, då skulle jag ha väldigt svårt att förstå en person som inte lider på ett eller annat sätt.
    Men varför är det skillnad på om du använder preventivmedel eller ej?
    Nu inser jag ju att du inte menar mig då jag faktiskt använt preventivmedel, men ändå.
  • puss
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 08:18:13 följande:
    vad gör lidandet för skillnad?
  • Alfaqueen
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 08:11:51 följande:
    Fast man gör ju alltid abort av bekvämlighetsskäl? Om det är inte medicinskt motiverat menar jag.
    det jag menar med bekvämlighetsskäl är att använda abort istället för preventivmedel (vilket jag skrivit flera gånger). Och hade JAG gjort det hade JAG mått dåligt. Om det inte hade varit medicinskt motiverat förståss.
  • Alfaqueen
    puss skrev 2009-07-24 08:19:35 följande:
    vad gör lidandet för skillnad?
    ingen alls. måste det det?
  • puss

absolut inte, jag bara undrare med tanke på ditt inlägg

• puss
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 08:10:30 följande:
    valet står väl mellan abort kontra behålla? eller har jag missat?
  • Alfaqueen
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 08:19:29 följande:
    Men varför är det skillnad på om du använder preventivmedel eller ej?Nu inser jag ju att du inte menar mig då jag faktiskt använt preventivmedel, men ändå.
    Jag som person tror inte att abort skulle vara en enkel väg för mig (det har jag redan förklarat) och ser därför en ansträngning i förväg att undvika det som något positivt. Hade jag själv hamnat i situationen med en oönskad graviditet hade JAG uppfattat mig själv och min situation olika om jag visste att jag gjort det jag kunnat för att undvika det eller om jag kände att jag kunnat göra mer, till exempel att använda preventivmedel.
Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?