• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • Zozzo87

Lina 1987 skrev 2009-06-06 22:53:29 följande:

Inte just våldtäkt. Men det är sexuellt utnyttjade av MINDERÅRIG. Alltså inte lagligt.
    WORD!!
  • Alltid
    sannispannisen skrev 2009-06-07 00:26:17 följande:
    För där gäller 13 år som gräns, och var väl antagligen därför TS valde att ta just 13-14 år.
    Nej, enligt lagen är sex med barn under 15 år rubricerat som "våldtäkt mor barn".
  • 4familjen

inte våldtäkt, men sexuellt utnyttjande anser jag, vad har en 13-14 åring för livserfarenhet om man jämför med en 25åring?

kan ju knappast vara några känslor från killens sida, om han inte har något "fel".

• Fluff tomten

Jag tycker inte att det är våldtäkt. Jag var själv i den situationen när jag var 14 och jag har aldrig kännt mig utnyttjad eller ofredad. Det måste ju ändå variera i personlig mognad!
    I min klass i skolan varierade det mycket hur vuxen man såg ut och det var ju skillnad på intressen också. Träffade nyligen en gammal klasskompis som förundrades över att jag inte åldrats en dag, men sanningen är nog att jag såg gammal ut från början

• vadskajaghetadå
    Alltid skrev 2009-06-07 00:29:41 följande:
    Nej, enligt lagen är sex med barn under 15 år rubricerat som "våldtäkt mor barn".
    Okej..märkligt.
  • vadskajaghetadå

Altså även fast jag tycker att det låter sjukt att ha sex med en som är så liten/gammal så anser jag det inte vara just våldtäkt.Inte om man kollar vad det ordet betyder.

• vadskajaghetadå

...sen är det skilnad på om mannen vet hur gammal man är också?
    jag kan säga helt ärligt att jag såg äldre ut när jag var 15-16, ja faktist t.om 14 år!! än vad jag gör nu.

Det beror på att jag rullade håret som en gammal kärring i den åldern, klädde mig jämt i högklackat och vuxenkläder.
    Jag kom in vart jag ville, och kunde köpa cigg även då 16 års gränsen försvann.

Jag ljög för många av mina killar jag var ihop med, och först nu på facebook får de reda på sanningen

• Alltid
    sannispannisen skrev 2009-06-07 00:43:58 följande:
    Altså även fast jag tycker att det låter sjukt att ha sex med en som är så liten/gammal så anser jag det inte vara just våldtäkt.Inte om man kollar vad det ordet betyder.
    Nej, det kan man ju tycka. Men jag tänker på vad snabba folk är att basunera ut att vi skulle ha dödsstraff på våldtäktsmän o pedofiler.....

Många av de som sitter i fängelse för våldtäkt mot barn, vilket i mångas ögon anses vara pedofiler, är just dömda för att ha haft sex med en 13-14 åring. Jag säger inte att det är rätt eller fel, men det är så det är.....
  • Fluff tomten

Kan dock säga att jag tycker att de flesta ungdomar idag verkar mindre mogna än för 20 år sen, men det kanske har med samhällsklimatet att göra. Det är råare nu och massor med skit som unga tjejer pumpas med i tidningar och media. Ibland kan jag tycka att vissa tidningar förgriper sig på barn med att måla upp knasiga bilder av sexualitet och utseende. Det upprör mig!
    Killarna är ju inte heller förskonade, men kanske har de det ändå lite enklare än unga tjejer. Jag vet inte, jag är ju antik nu, men det känns som det var bättre förr...

• Alltid

Fluff tomten skrev 2009-06-07 00:52:11 följande:

Kan dock säga att jag tycker att de flesta ungdomar idag verkar mindre mogna än för 20 år sen, men det kanske har med samhällsklimatet att göra. Det är råare nu och massor med skit som unga tjejer pumpas med i tidningar och media. Ibland kan jag tycka att vissa tidningar förgriper sig på barn med att måla upp knasiga bilder av sexualitet och utseende. Det upprör mig!Killarna är ju inte heller förskonade, men kanske har de det ändå lite enklare än unga tjejer. Jag vet inte, jag är ju antik nu, men det känns som det var bättre förr...
    Jag håller helt med! Min bonusdotter som är 11 år och definitivt ett barn hade handlat kläder på JC och fick med en gratistidning. Jag höll på att trilla av stolen när jag såg vad den innehöll..... Ex: "Så behåller du din kille" eller "Snyggaste kroppen inför bikinisäsongen" .... Till en 11-åring! Den tidningen var mer inriktade till mig 35 år än till ett barn....
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?