• Evangeline72

Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)

Vore kul om vi kunde följas åt. Jag har 17 kg som ska bort.....började idag med viktväktarna men kör hemifrån eftersom jag har lite material redan och inte hinner gå på möten.

Häng på!

Beach 2009, here we come ;)

• Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)
  • Tant Green

HKK, vad var det för mat man fick "äta så mycket du vill för x antal points" när du gick där? Jag vet inte om det har blivit fler på sista tiden, jag gick för ett år sedan och det var ingen skillnad då och nu vad jag har märkt.

Har ni förresten testat fryst vattenmelon? Det absolut godaste som finns när det är varmt tycker jag!! Jag skär melonen i bitar och lägger bara i frysen 1-2 timmar. Nu sitter jag och väntar på att en laddning ska bli lagom frusen

• Humlansbebis

Hej hej!

Idag har det varit en dålig VV-dag för mig. Har jobbat och blev bjuden på lunch. Potatissalladen var nog inte så nyttig, men försökte ta lite, lite. Efter jobbet blev jag övertalad till hämtmat, iofs kinesmat som inte var allt för flottig, men vilka mängder det vart. Vrålhungrig ju, efter en lång dag med jobb. Sen blev det dessutom en liten dajmtårtebit... den var god underbart god. Resonerade som så att det ju gått bra alla andra dagar denna vecka. Pointsen fixar jag bra, men har svårt för att motivera mig till motion... Någon som har nåt bra tips??

Måste absolut testa frusna melonbitar!

Kopierar in listan igen, jag verkar ha ramlat bort från förra veckan.

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-1/Tot:-1/Nu 86.1/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -1,8 / Tot: 9,3 kg / Nu:72,5 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 91 kg /Veckans: -0,7 kg /Tot: 12,5 kg /Nu: 78,5 kg - Målvikt 61 kg-

*blekinge: Startvikt 99 kg - Målvikt 79 kg

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,7kg /Tot: -0,7kg/Målvikt 62kg

*Mathea: Startvikt 85 kg - Målvikt 65 kg

*Villemol : Startvikt 79 kg - målvikt 65

* Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -3,3 / Tot: -3,3 / Nu: 85,4 / Målvikt 64 kg

* Skruttis1979: Startvikt 71,4 kg/ Målvikt: 60 kg/

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: -0,8kg/Tot: -0,8kg/Nu 79,7kg/Mål 70kg

• HKK

Sudd- när jag gick där var potatis max 2pts, pasta o nudlar max 4pts och fullkornsdito max 3pts. Tror jag hörde något om kyckling mm nu, men vet inte alls...

Humlansbebis- jag har också haft en lite dålig vv-dag, åt middag hos några kompisar, då är det typ omöjligt.
    Mitt bästa motionstips är tyvärr lite dyrt, jag köpte min brors gamla gps-klocka. Nu kan jag se exakt hur långt o hur snabbt jag har joggat/lufsat/gått, samt höjdskillnad, se rundan på satelitbild mm. Otroligt roligt! Och lite nördigt, är jag rädd !

Hm, ska väga mig i morgon bitti. Håller tummarna...

• lilla hej
    HKK:
    Potatis fritt för 4 points
    Ris/pasta fritt för 4 points
    Kycklingfilé fritt för 3 points
    Torsk fritt för 3 points
    Det finns fler alternativ men har inte boken att kolla här nu.
    Älskade unge
  • lilla hej

Någon har nog fått tag på en gammal lista, Mathea tog bort sig på listan och hon var kvar på den föregående så här är förmodligen fler fel.

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -1,8 / Tot: 9,3 kg / Nu:72,5 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 91 kg /Veckans: -0,7 kg /Tot: 12,5 kg /Nu: 78,5 kg - Målvikt 61 kg-

* Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -3,3 / Tot: -3,3 / Nu: 85,4 / Målvikt 64 kg

* Skruttis1979: Startvikt 71,4 kg/ Målvikt: 60 kg/

Älskade unge
  • Tant Green

HKK, då har det ändrats en hel del.

Det finns en del proteinrik mat som man får äta så mycket man vill av för 3 points, bl.a:
    * kycklingfilé, kalkon
    * nötkött, fläskkött, kassler (med synligt fett bortskuret)
    * fisk ("vit" fisk, inte fet fisk som lax, böckling etc)
    * skaldjur
    * keso
    * ärter, bönor och linser
    * quorn
    * lättfil och lättyoghurt

Och kolhydratrik mat som man får äta så mycket man vill av för 4 points, bl.a:
    * potatis
    * pasta
    * ris
    * nudlar
    * havregryn
    * rågbröd (utan frön)
    * (bas)müsli, fullkornsflingor

• Tant Green

Ja, jag såg att min rad var fel i listan också, men jag ska ändå väga mig på tisdag igen så jag väntar med att uppdatera mig till dess.

• Skruttis1979

Lilla hej: jag går efter den lista du la in i tråden nu sist. Så får väl alla bara uppdatera den sen, så vi alla iaf utgår från samma lista nu.

* Skruttis1979: Startvikt 71,4 kg/ Veckans: - 1,8 kg /Totalt: -1,8 kg/ Målvikt: 60 kg/

Elma är världens centrum
  • Evangeline72

Efter en riktigt usel helg (åt jordnötsringar och kexchoklad...) så är det dags att ta nya tag. Får väl se om vågen är snäll denna veckan=/

• Skruttis1979

Lilla hej: jag går efter den lista du la in i tråden nu sist. Så får väl alla bara uppdatera den sen, så vi alla iaf utgår från samma lista nu.

* Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:- 1,8 kg /Tot: -1,8 kg/Nu: 69,6 kg/Mål:60 kg/

Elma är världens centrum
Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)