• Evangeline72

Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)

Vore kul om vi kunde följas åt. Jag har 17 kg som ska bort.....började idag med viktväktarna men kör hemifrån eftersom jag har lite material redan och inte hinner gå på möten.

Häng på!

Beach 2009, here we come ;)

• Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)
  • Evangeline72

Jag har hållt mig helt inom v v ´s ramar idag. Åt 4 knäckebröd med mjukost, té och 1 dl vaniljyoughurt till frukost. Pasta med broccoli till lunch och ett ballerinakex till kaffet. Är hungrig som f*n men det är bara att försöka tänka på annat än mat.

• HKK

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-0.2/Tot:-1.2/Nu 85.9/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -0,1 / Tot: 9,4 kg / Nu:72,4 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 91 kg /Veckans: -0,2 kg /Tot: 12,7 kg /Nu: 78,3 kg - Målvikt 61 kg-

*blekinge: Startvikt 99 kg - Målvikt 79 kg

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,8kg /Tot: -1,5kg/Nu: 69,5kg/ Målvikt 62kg.

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -1,5 / Tot: -5,2 / Nu: 83,5 / Målvikt 64 kg

*Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:-0,7 kg /Tot:-2,5 kg/Nu:68,9 kg/Mål:60 kg

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: +0,5kg/Tot: -1,3kg/Nu 79,2kg/Mål 70kg

*Johannaerika: Startvikt 72.3 kg /Mål 62kg

*Kopparkruka: Startvikt 87,1 kg / Målvikt 72 kg

*KEL08: Startvikt:78,1kg/ Tot:5,1kg/ Nu:73 / Målvikt: 58-60kg

Dumma pucko-våg! Har promenerat, planerat (mat) och verkligen kämpat, o vad får jag tillbaka? Plus? BLÄ! Fascinerande att jag blir så irriterad på en apparat... Men det är faktiskt störigt, i helgen har mannen haft några kompisar här, de drack öl, åt skräpmat, chips o godis. O jag smakade totalt en godisbit! Nej, nu får vågen skärpa sig . Gjorde av med lite aggressioner på en lunchjogg, inget ont som inte har något gott med sig... Hoppas det gått bättre för er andra!

• lilla hej

Idag blev det ingen vägning för mig Mår uruselt med huvudvärk, värk i kroppen o halsont så jag har slappat på soffan, kommer fortsätta med det ikväll. Var också så taggad på att träna imorgon men får nog hoppa det

Älskade unge
  • Tant Green

HKK, jag förstår hur du känner för en våg Jag smygvägde mig hemma både lördag och söndag morgon, och trots att jag skött mig hela veckan så hade jag ökat 1 kg på 1 dygn Himla tur att jag inte hade vägningsdag igår...

Jag ska egentligen väga mig i morgon, men dottern är sjuk och jag ska vara hemma så jag kommer nog inte iväg till VV. Det blev ingen motion idag och knappast någon i morgon heller. Hoppas hon är frisk på onsdag så jag åtminstone får ta en promenad till jobbet.

• johannaerika

Hej allesammans!

Jag behöver RÅD om hur man kommer igång med VV. Jag är motiverad - men det här med disciplin...usch! Det är främst kvällar som är mitt orosmoment, jag kryper gärna ner i soffan med något gott att tugga på,
    har ni några bra tips på vad jag kan äta / dricka istället, gärna något med 0 points!

/Johanna

• lilla hej

Morötts- och gurkstavar är perfekt!
    Själv sitter jag o knaprar på dotterns majsbågar även om de kostar lite (Pointsmässigt alltså, men det är ytterst lite)
    Annars får du ge dig fan på att inte småtugga, när suget kommer så gör något annat så du glömmer att du är sugen.

Älskade unge
  • lilla hej

Eller spara så du kan äta något på kvällen typ en macka eller lite fil så är du inte hungrig eller gör en pointsfri soppa

Älskade unge
  • johannaerika

Smart! Soppan ska jag koka!

=)

• Evangeline72

Ja då var det en ny dag=). Har hittat en ny favorit, knäckebröd med olika philadelphia ostar (12 %). Finns både med gräslök och vitlölk mfl. Jättegoda! 1 msk är 1 points, räcker till 2 knäckebröd. Totalt alltså bara 2 p! Och så en kopp gott té till det.

Sedan vill jag rekommendera kanelknäcke om man är sötsugen. Smakar som kanelbulle i knäckebrödsform=)

Hur går det för er alla? Usch det är jobbigt så här i början...

Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)