• Evangeline72

Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)

Vore kul om vi kunde följas åt. Jag har 17 kg som ska bort.....började idag med viktväktarna men kör hemifrån eftersom jag har lite material redan och inte hinner gå på möten.

Häng på!

Beach 2009, here we come ;)

• Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)
  • johannaerika

Hej allihopa!

Jag har en "dum" fråga gällande sparande av points.
    När jag motionerar så tjänar jag ju in ett visst antal points,
    är det tillåtet att spara dem till helgen eller till och med äta upp dom under kommande dag, eller är det bara points man tjänar in men inte får förbruka? :O

• lilla hej

Du får förbruka dina points som du sparar in. Max 4 "matpoints"/dag kan du spara och motionspointsen är obegränsade i antal. Du får max spara dina intjänade points i en vecka sen är de förbrukade oavsett om du använt dem eller inte.

Älskade unge
  • johannaerika

Tack för svaret, lilla hej!

Jag önskar er alla en trevlig valborg!

• Tudde

Härligt med många minus tjejer!! :) Och som någon sa.. alla minus är bra minus :) Ikväll är det min tur och jag hoppas som vanligt på ett stort minus för nu börjar jag få smått panik över bröllopsklännningen.. Men JAG SKA komma i den :)

Ha en underbara dag i det vackra vädret så återkommer jag med dagens resultat. Kram på er.. Keep up the good work!

• HKK

Suck, lite dålig matdag igår. Hade minimöhippa för en kompis, fikade lite o gick på restaurang. Åt underbart gott lamm, men värsta ytte-pytte-miniportionen, så jag var superhungrig och var tvungen att äta en macka när jag kom hem. Lite fånigt när man för en gångs skull är på restaurang (har en 8mån bebis)!

När jag gick på vv sa de att man fick tjäna in max 12 motionspoints/vecka, vet inte om det ändrats.

Nu funderar jag på att äta lite kaktus/limesorbet- 1point/dl !

• lilla hej
    HKK:
    Om jag inte har helt fel för mig så är det inget max på motionspointsen...
    Älskade unge
  • Tudde

Blygsamma -0,1kg denna veckan. Men cm har minskat med 6 cm i midjan på 3 veckor så visst är jag nöjd!! :) Ny vecka nu!

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-0.2/Tot:-1.2/Nu 85.9/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -0,1 / Tot: 9,4 kg / Nu:72,4 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 91 kg /Veckans: -0,2 kg /Tot: 12,7 kg /Nu: 78,3 kg - Målvikt 61 kg-

*blekinge: Startvikt 99 kg - Målvikt 79 kg

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,8kg /Tot: -1,5kg/Nu: 69,5kg/ Målvikt 62kg.

*Villemol : Startvikt 79 kg - målvikt 65

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -1,5 / Tot: -5,2 / Nu: 83,5 / Målvikt 64 kg

*Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:- 1,8 kg /Tot: -1,8 kg/Nu: 69,6 kg/Mål:60 kg/

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: -1kg/Tot: -1,8kg/Nu 78,7kg/Mål 70kg

Johannaerika: Startvikt 72.3 kg /Mål 62kg

• lilla hej
    Tudde:
    Oj, grattis till minskade midjemåttet! Vad kul! Det visar nästan mer hur man gått ner än vågen! Keep up the good work!!
    Älskade unge
  • Kopparkruka

Hej!

Får jag också vara med och leka?
    Jag har varit med i VV flertalet gånger och gått ner men tyvärr sedan gått upp igen.
    Har nu börjat hos en hälsocoach som lär mig att äta rätt mat och rätt fetter osv. Tidigare när jag gått på VV så har jag hoppat över mål för att kunna äta godis istället Och det är ju ingen livsstil...

Känner nu att jag behöver pointsräknandet kombinerat med hälsokost för att klara biffen.

Jag tänker fjäska mig in med mitt favoritrecept för de gånger sötsugen slår in
    Frysta jordgubbar (typ 200-300g)
    1-2 dl äppeljuice
    5-10 torkade blåbär
    1 tsk krossade torkade kakaobönor (finns i hälsokostaffärer)
    Mixa i en food processor eller blender till en slät massa.
    För "sorbet", mer frysta bär och mindre juice
    För smoothie, mer juice och mindre frysta bär

SÅ GOTT!!!

Lägger till mig själv i listan

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-0.2/Tot:-1.2/Nu 85.9/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -0,1 / Tot: 9,4 kg / Nu:72,4 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 91 kg /Veckans: -0,2 kg /Tot: 12,7 kg /Nu: 78,3 kg - Målvikt 61 kg-

*blekinge: Startvikt 99 kg - Målvikt 79 kg

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,8kg /Tot: -1,5kg/Nu: 69,5kg/ Målvikt 62kg.

*Villemol : Startvikt 79 kg - målvikt 65

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -1,5 / Tot: -5,2 / Nu: 83,5 / Målvikt 64 kg

*Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:- 1,8 kg /Tot: -1,8 kg/Nu: 69,6 kg/Mål:60 kg/

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: -1kg/Tot: -1,8kg/Nu 78,7kg/Mål 70kg

Johannaerika: Startvikt 72.3 kg /Mål 62kg

Kopparkruka: Startvikt 87,1 kg / Målvikt 72 kg

• Evangeline72

Nu jäklar ska jag kämpa! Kommande vecka blir det till att följa vv till punkt och pricka. Jag ska börja gå på min ministepmaskin och sticka iväg ut och cykla några kvällar i veckan. Jag SKA gå ner 10 kg till semestern, det bara är så!

Snälla peppa mig!

Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)