Inlägg från: Evangeline72 |Visa alla inlägg
  • Evangeline72

Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)

Vore kul om vi kunde följas åt. Jag har 17 kg som ska bort.....började idag med viktväktarna men kör hemifrån eftersom jag har lite material redan och inte hinner gå på möten.

Häng på!

Beach 2009, here we come ;)

• Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)
  • Evangeline72

Jag brukar titta kort där jag är klädd i baddräkt. Det räcker för att jag ska sluta fuska=)

Jag ska kolla upp grekisk youghurt om en stund. Har en guide nere i lådan men matar bebis just nu=)

• Evangeline72

Haha här läggs inte ut några bilder=) Inte före-bilder i alla fall. Så kul ska folk inte få ha det ;)

Ja nu får vi allt hjälpas åt!

Mitt tips är en lista där vi fyller i vad vi väger idag och vår målvikt. Sedan fyller vi i för varje vecka hur mycket vi väger då. Förhoppningsvis har vi gått ner=)

Jag börja med mig själv, sedan fyller ni i er på listan om ni vill! Ska vi försöka skriva in varje måndag vad vi väger? Lätt att komma ihåg=)

Startvikt är vad vi väger idag alternativt om ni visste vad ni vägde i måndags=)

* Evangeline: Startvikt 87.1 kg - Målvikt 70 kg -

* Tudde:

* lilla hej:

*blekinge:

* Humlansbebis:

• Evangeline72

Ja veckans viktnedgång är ju intressant=) Jag återkommer på måndag med mitt resultat. Vi behöver ju inte ha samma dag vi skriver in vikten, huvudsaken är att vi går ner ihop=)

Jag önskar er alla en trevlig helg!

Och ett tips om ni är sugna på bullar eller kakor,,,köp kanelknäcke och ät ett sådant. Smakar nästan som kanelbulle och innehåller 1 point bara!

• Evangeline72

Det har egentligen gått åt skogen men jag har ju ätit mindre än vanligt i alla fall=) Så vågen visar på minus 1 vilket jag är mäkta förvånad och glad över!

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-1/Tot:-1/Nu 86.1/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -0,1 / Tot:7,5 kg / Nu:74,3 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 91 kg /Veckans: -0,7 kg /Tot: 12,5 kg /Nu: 78,5 kg - Målvikt 61 kg-

*blekinge: Startvikt 99 kg - Målvikt 79 kg

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg - Målvikt 62

*Mathea: Startvikt 85 kg - Målvikt 65 kg

*Villemol : Startvikt 79 kg - målvikt 65

* Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -3,3 / Tot: -3,3 / Nu: 85,4 / Målvikt 64 kg

* Skruttis1979: Startvikt 71,4 kg/ Målvikt: 60 kg/

• Evangeline72

Tanken är att var och en skriver in sina vikter, annars blir det för jobbigt=) En gång i veckan väger vi oss, jag har valt måndagar men det är valfritt eftersom vissa kanske går i viktväktarklass och väger sig andra dagar=)

• Evangeline72

Va duktiga vi är allihop=) Även om vi kanske inte klarar oss 100 % alla dagar (vissa kanske gör det, då är jag väldigt impad) så går vi ändå ner!!

Men idag blir det en jobbig dag, vi ska iväg på lunch hos kompisar som bor vid havet. Och de är duktiga på mat, jag lovar! Och kakor......

Får väl ta lite mindre än vanligt bara ;)

Ha en trevlig dag i solen nu allihop!

• Evangeline72

Efter en riktigt usel helg (åt jordnötsringar och kexchoklad...) så är det dags att ta nya tag. Får väl se om vågen är snäll denna veckan=/

• Evangeline72

Efter en usel vecka slutade det med -0.2. Minus i alla fall=)

Det är verkligen svårt att sluta med godis och läsk för mig del. Helt hopplöst faktiskt. Men det är väl bara att bita ihop och skärpa sig!

Jag ska börja gå på min mini-stepmaskin ikväll. Om inte min dotter skriker som en tok denna kvällen också...hon skrek i nästan 5 timmar igårkväll. Tror hon har ont i öronen så det blir att gå till farbror doktorn idag.

Kom igen nu tjejer, vi ska klara det här=)

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-0.2/Tot:-1.2/Nu 85.9/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -1,8 / Tot: 9,3 kg / Nu:72,5 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 91 kg /Veckans: -0,2 kg /Tot: 12,7 kg /Nu: 78,3 kg - Målvikt 61 kg-

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,7kg /Tot: -0,7kg/Målvikt 62kg

*Villemol : Startvikt 79 kg - målvikt 65

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -1,5 / Tot: -5,2 / Nu: 83,5 / Målvikt 64 kg

*Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:- 1,8 kg /Tot: -1,8 kg/Nu: 69,6 kg/Mål:60 kg/

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: -1kg/Tot: -1,8kg/Nu 78,7kg/Mål 70kg

• Evangeline72

Nu jäklar ska jag kämpa! Kommande vecka blir det till att följa vv till punkt och pricka. Jag ska börja gå på min ministepmaskin och sticka iväg ut och cykla några kvällar i veckan. Jag SKA gå ner 10 kg till semestern, det bara är så!

Snälla peppa mig!

• Evangeline72

Den största anledningen till att jag vill gå ner i vikt är att jag har börjat få ont i knän och rygg. En annan anledning är att jag inte kan ha några av mina kläder, går fortfarande i vissa mammakläder.

• Evangeline72

Jag har hållt mig helt inom v v ´s ramar idag. Åt 4 knäckebröd med mjukost, té och 1 dl vaniljyoughurt till frukost. Pasta med broccoli till lunch och ett ballerinakex till kaffet. Är hungrig som f*n men det är bara att försöka tänka på annat än mat.

• Evangeline72

Ja då var det en ny dag=). Har hittat en ny favorit, knäckebröd med olika philadelphia ostar (12 %). Finns både med gräslök och vitlölk mfl. Jättegoda! 1 msk är 1 points, räcker till 2 knäckebröd. Totalt alltså bara 2 p! Och så en kopp gott té till det.

Sedan vill jag rekommendera kanelknäcke om man är sötsugen. Smakar som kanelbulle i knäckebrödsform=)

Hur går det för er alla? Usch det är jobbigt så här i början...

• Evangeline72

Absolut-=)
    Du är välkommen!

• Evangeline72

Jag ska börja gå på möten snarast möjligt. Annars funkar det inte. Man vill ju inte betala 100 kr för att väga sig och det visar sig att man gått upp istället! Inte värt pengarna=). Så därför skärper man sig=)

• Evangeline72

Vad duktiga ni är=)

Här kommer mitt usla resultat =/ Jag ska börja gå på möten nästa vecka, då ska det väl bli ordning på vikten hoppas jag=)

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-1/Tot:-2.2/Nu 84.9/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -1,2 / Tot: -10,6 kg / Nu:71,2 / Målvikt 60 kg

*lilla hej:Startvikt 91 kg /Veckans: -1,6 kg/Tot: 14,2 kg/Nu: 76,8 kg-Målvikt 61 kg-

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,2kg /Tot: -1,7kg/Nu: 69,3kg/ Målvikt 62kg.

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -0,2 / Tot: -6,3 / Nu: 82,4 / Målvikt 64 kg

*Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:-0,5 kg/Tot:-3,0 kg/Nu:68,4 kg/Mål:60 kg

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: -0,6kg/Tot: -1,9kg/Nu 78,6kg/Mål 70kg

*Johannaerika: Startvikt 72.3 kg /-1,1kg/Nu:71,2kg/Mål 62kg

*Kopparkruka: Startvikt 87,1 kg / Målvikt 72 kg

*KEL08: Startvikt:78,1kg/ Tot:6,1kg/ Veckans: -1,7kg! Nu:72 / Målvikt: 58-60kg

*Området: Startvikt:81,3 kr/ Tot:6,1 kg/ Veckans: -0,6kg Nu:76,5 kg/ Målvikt: 60 kg

*SessanSessan: Startvikt:82,2 kg/ Målvikt: 61 kg

• Evangeline72

Haha TS har försvunnit men kommer nu tillbaka=) Efter ett hemska frossande under första delen av sommaren så har jag bestämt mig för att fortsätta när makens semester är slut. Just nu så känns det omöjligt, min motivation är på noll även om min dröm är att äntligen få bli smal igen (vilket jag alltid var fram till jag fyllde typ 28). Hur är det med er andra?

Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)