• Evangeline72

Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)

Vore kul om vi kunde följas åt. Jag har 17 kg som ska bort.....började idag med viktväktarna men kör hemifrån eftersom jag har lite material redan och inte hinner gå på möten.

Häng på!

Beach 2009, here we come ;)

• Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)
  • Humlansbebis

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg - Målvikt 70 kg -

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -0,1 / Tot:7,5 kg / Nu:74,3 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 79,2 kg - Målvikt 61 kg-

*blekinge: Startvikt 99 kg - Målvikt 79 kg

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg - Målvikt 62

*Mathea: Startvikt 85 kg - Målvikt 65 kg

*Villemol : Startvikt 79 kg - målvikt 65

* Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -3,3 / Tot: -3,3 / Nu: 85,4 / Målvikt 64 kg

• Humlansbebis

Ikväll blir det hårt... 3rätters med kompisgänget.... Känns som kalkat direkt, bara just för att jag denna vecka tagit tag i mitt liv och börjat räkna p:n. Hur skulle ni ha gjort? Struntat helt i det och njutit av god mat i goda vänners lag eller suttit och petat i maten och funderat på vad man möjligtvis bör äta vad det som bjuds?

• Ett två tre
    Humlansbebis skrev 2009-04-17 16:31:14 följande:
    Ikväll blir det hårt... 3rätters med kompisgänget.... Känns som kalkat direkt, bara just för att jag denna vecka tagit tag i mitt liv och börjat räkna p:n. Hur skulle ni ha gjort? Struntat helt i det och njutit av god mat i goda vänners lag eller suttit och petat i maten och funderat på vad man möjligtvis bör äta vad det som bjuds?
    Svårt. Kanske äta av allt men inte ta två gånger i alla fall? Och bara lite lite efterrätt?

Och inte så mycket alkohol, använd pointsen på mat istället {#lang_emotions_smile}

Ha det så trevligt {#lang_emotions_cheers}
    Mons 24 april 2008
  • lilla hej
    Humlansbebis:
    Men ofta klarar man en "frossardag" om man hållar sig de andra dagarna. Jag menar, man går ofta ner ändå. En trerätters behöver inte bli så fet, försök välja bra mat och sluta ät när du är sådär lagom mätt, fast jag vet att det är svårt när man är ute och äter. Njut av din kväll och jag hoppas du får det trevligt!
    Säger som Mathea, drick inte så mycket alkohol...
    Älskade unge
  • Tant Green
    Tudde skrev 2009-04-17 13:35:55 följande:
    Men gud vad härligt med minus 3,3 första veckan!! Grattis! Keep up the good work!
    Tack, visst är det mest vatten som försvinner i början, men det är ju ändå bra för motivationen att se något resultat direkt. Sen blir det jobbigare

Humlansbebis, hoppas du får kul! När jag hamnar i sådana situationer brukar jag fundera på vad jag tycker absolut bäst om (gräddsåsen? vinet? efterrätten? ) och ta av det (i rimlig mängd) och njuuuuta. Sen försöker jag istället avstå från (eller minska på) sånt som jag inte tycker är lika oemotståndligt...
  • lilla hej
    Sudd:
    Såg inte förrän nu att du gått ner 3,3 första veckan! GRYMT!!!
    Grattis!
    Älskade unge
  • Tudde

Hur går det tjejer!? Har det varit en bra vv-helg??

• lilla hej

Det har varit en någorlunda helg
    Var hos kompisar igår så det blev grillat och lite vin. Blev ganska nyttigt ändå. I dag skulle vi haft kalas men dottern min kräkte{#lang_emotions_throwup} i natt så det blev inställt. Har alltså 2 tårtor i kylen jag inte vet vad jag ska göra med...
    Hur har det gått själv?

Älskade unge
  • Tant Green

Här har det varit bra, matmässigt alltså, men jag känner mig fortfarande inte frisk nog för någon motion, men i morgon tänkte jag ta en promenad åtminstone.

I morgon blir det värre, då ska vi på fotboll vilket brukar betyda middag på någon slabbig kvarterskrog där man får vara tacksam om de har 1 rätt som serveras utan pommes frites Också minst 1 öl till det förstås... Men jag ska ta något lätt till lunch, så ordnar det sig nog. På tisdag är det vägning.

Lilla hej, vilken skräckis att ha 2 tårtor i kylen Ge dem till en granne kanske? Hoppas dottern mår bättre i alla fall!

• Humlansbebis

Det gick ganska bra i fredags, trots 3 rätters. Hade inte ätit så mycket under dagen så jag unnade mig t o m ett halvt glas vin.

Resten av helgen har oxå gått bra. Jag har jobbat (är egentligen mammaledig, men jobbar extra lite om helgerna) och för mig brukar arbetsplatsen vara ett ställe där man är konstant hungrig. Dessutom fikas det hela tiden. Jag försökte hålla mig sysselsatt och hade annat för händerna då de andra satte sig för att go-fika på eftermiddagen. Riktigt stolt över mig själv. Inte så mycket motion mer än det vanliga springet det brukar va på jobbet dock... Ska försöka komma igång med även den biten imorgon...

Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)