Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare!
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare!
Haha, just det, ajaj säger Vincent också och hötter med pekfingret. Man märker verkligen vad det är man säger mest av här hemma: ajaj, tack tack och nej. För nej säger han också och skakar på huvudet. Han visar väldigt tydligt när han inte vill nåt, maken till frenetiskt huvudskakande får man leta efter.
Era förslag är kanon (förutom ÖF som inte finns i närheten o inget alternativ nu).. men som höggravid är det inga alternativ känner jag... åka ensam till badhuset med M i detta tillstånd lockar tyvärr inte alls men annars bra idéer...
Lurk... jo vatten leker vi med varje dag, antingen i balja el att han står o pillar vid vasken o grejjar
Nä förlåt mitt gnäll... är bara så trött på att inte kunna vara en "riktig" mamma nu... allt i Måns höjd är nämligen apjobbigt...
Hanna:
Har väl varken kroppen eller orken för en massa aktiviteter jag heller. Typ alltid.
Men vi leker här hemma ... ibland åker vi lite pulka innan vi går in å lagar middag. Sen lagar vi mat tillsammans .. Jordan får hjälpa till. Sen äter vi å sen blir det lek. Just nu är bollar det roligaste att leka med .... vi leker lite jagalekar, han tjuter av skratt av sånt. Sen blir det ev. ett bad .... å ja sen somnar han.
På helgerna så är vi mycket hemma med. Har inte ork till så mycket mer. Vi läser lite bok, leker med bollar, lagar mat, ute en sväng, får kanske lite besök, åker nånstans. Inga badhus eller buspalats ännu här. Lääääääääääääääängtar till hösten, å vintern ... å hela resten av mitt liv sen!
På tal om att göra saker med barnen. Jag behövde dammsuga undan lite hundhår här hemma, då satte sig Alex på dammsugaren och läste en bok, så jag fick dra han runt. Efter en stund la han bort boken och la sig på mage på dammsugaren med armar och ben rakt ut och lät, vet inte om han lekte flygplan kanske?
Ja det är inte alls kul när sånt där hemskt inträffar..... Man blir aldrig hel igen..
Angiee..berätta om huset....
blir det dyrt?
jaz
Nu är pku avklarat och ok stämpel i rumpan av farbror doktorn!
Måste säga att jag ändå tycker att allt fungerar mycket bättre än väntat än så länge. Nora tar det bra och är glad och hjälpsam, var lite bekymrad med amningen för jag har lite småont nu men det ska bara kureras och nu är nappen redan inpetad... Så underbar liten kille här och jag upplever det inte så jobbigt som man gjorde första vändan. Allt tog mycket hårdare på mig då men jag tror att detta med en humoristisk förlossning gör att man har klacksparken framme på ett helt annat sätt. Tror nog att det kommer bli jättejobbigt sen när man är hemma själv på dagarna men samtidigt så har man förhoppningsvis kommit in i rutiner då men mina skräcksyner har jag kunnat peta ur hågen iaf.