• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Kickan 84

fy vad hemskt angiee! inte för att det är värre med en flicka än med en pojke men... ja fy fan! har en kusin som födde ett barn i v. 28 som senare dog efter någon vecka... verkligen hemskt.

• Thezzizen

Hej igen...

Tack söta ni för grattisarna! Har precis slängt i mig det sista av bjudmaten från i helgen. Det var så grymt gott så jag vill bara ha mera!

Hanna, firandet gick bara bra. Ganska soft så det var lagom. var rekord nog att vara uppe ända til halv ett . Lyxigt att få ihop jackan tills nu, har jag inte fått på många månader ....

Jag blir riktigt impad av era barns ordförråd. Här är det mest kinesiska och massa minspel och gester. Dock kom det två nya ord i helgen; mormor och bajs! Annars är det typ boppa (hoppa), umpa (strumpa), ka (katt), boll, hej, titta, även titta dä har kommit nu, ba (banan), mamma , pappa. TYp det tror jag... Eller jo, ball betyder ballong också..

• lurksmulan
    Magda: Usch vad jobbigt det låter. Stackars Alex som var så trött! Han och Polly verkar inte vilja ge sig med bökiga nätter. Suck.

Angiee: Vilken mardröm! Så himla sorgligt.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-30 12:16:43 följande:
    Jordan pratar väldigt lite han med, han säger inte ens alla ord han sa förr längre.Han e väl inne i nån "paus".Vi funderade länge varför han gick å så ia ia ia dock .. men jag tror jag kommit på det. Det är I-aj I-aj Oh .. ni vet från Old McDonald had a farm .. =)
    han är säkert inne i en "samlarperiod" då
    lurksmulan skrev 2009-03-30 12:32:52 följande:
    Hanna: Men då är ju Ylva en mycket mindre bäbis än vad Laban var också! Typ hälften.

haha hälften? nää tok ... Y är ju dock liten men inte SÅ liten

Angiee... usch så lessamt

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan
    Thezz: Ja men det är väl bra med ord ändå!
    Polly har kommit in i nån period när hon verkligen är som en papegoja och säger allt vi säger. Dessutom är hon helt besatt av att läsa, hon kommer springades med böcker "läsa läsa" var tredje minut ungefär. Och sen upprepar hon alla ord i boken.

Hanna: Ha ha, nä okej då.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • MagdaA

Angiee: fy fy fy! :- Men du, pallar hon att vara i skolan så snart efteråt? Jag var sjukskriven 6 veckor efter att vi förlorat Ebba och det var nöd å näppe att jag gick utanför dörre första tiden.

Lurkan: ja, väldans envisa ungar vi fått. kommer du på nått bra får du gärna hojta!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • after eight

Usch vad tråkigt, Angiee.

Vad gäller tal så har ju Vincent inte varit känd för att vara tidig, även om han förstår oerhöst många ord. Men nu har han i alla fall lagt till "tack tack" i sitt vokabulär, även om han uttalar det "ta ta". Annars säger han bara "mamma", "pappa" och så härmar han djur: katt, hund, häst och fågel.

Men det är så oerhört sött att han säger tack tack, både när han får något och när han ger något. Sötnosen!

• Thezzizen

Lurka, ja jo det är det väl. Men det är ju många som bara en annan förstår också... Just nu är ju favvisordet boppa. Det är bara boppa boppa boppa. Både på hästen, sängen och på golvet suck..

AE, ja visst är de för söta. L kör också med tack tack jämt..

• MagdaA

Alex säger också tack tack, fast mååånga gånger "tatatatatatatata" och liksom "vinkar" med högerhanden, fast med handflatan uppåt, typ som att han fått nått i handen. supergulligt

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7