• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas

så texten fixad igen

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • jazzy
    Hannnas skrev 2009-03-27 15:20:12 följande:
    Men hur kan det vara så? han är ju inte ens där 2 av 5 dagar i veckan? o inga mellanmål ingen frulle bara middag 3 dagar
    för att det går inte att sätta i ett barn på dom timmarna måns inte är där...
    3 barnsmamma
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-27 15:21:53 följande:
    för att det går inte att sätta i ett barn på dom timmarna måns inte är där...
    nä sant iof men de kan ju planera personalen annorlunda då... el hur gör de i andra kommuner... vet att i vår förra kommun så fick man minst halverad taxa när barnet gick 15h
  • jazzy
    angiee skrev 2009-03-27 15:08:16 följande:
    i sthlm kommun får barnen gå 30 h / vecka på dagis när de får syskon. Nya kommunen är det bara 15 h!!! dåligt!!!!!!!! spec när v får syskon, vid  ca 4 års ålde,r hur kul är det att gå hjemma med mig då när hon kan vara med sina kompisar på dagis??? Jävla system! Ang tillvalen, visst dyra... men man BEHÖVER ju inte göra tillval. Standarden är jättehög ändå, det är ju eg bara tycke & smak. Vi kommer göra tillval lite grand.ex: Skåpsluckor upp i tak i kök, bredda trappen lite, extra takfönster i sovrummet, eget kakel eller tillval i köket.
    fast jag tycker 15 timmar/v är helt ok, tänk dig förr när man inte fick behålla sin plats alls...
    3 barnsmamma
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-27 15:24:27 följande:
    fast jag tycker 15 timmar/v är helt ok, tänk dig förr när man inte fick behålla sin plats alls...
    Jo det är helt ok med timmarna, men inte att man ska fulldebiteras för den tiden, tycker inte jag...
  • jazzy
    Hannnas skrev 2009-03-27 15:25:43 följande:
    Jo det är helt ok med timmarna, men inte att man ska fulldebiteras för den tiden, tycker inte jag...
    ja, dyrt är det...men det har med ekonomin att göra. Vissa kommuner har nog inte bra ekonomi.Så dom tänker nog att vill man ha en plats så får man betala..eller nåt...
    3 barnsmamma
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-27 15:33:08 följande:
    ja, dyrt är det...men det har med ekonomin att göra. Vissa kommuner har nog inte bra ekonomi.Så dom tänker nog att vill man ha en plats så får man betala..eller nåt...
    Jo det fattar jag men jag tycker ändå det är synd att det gör så med 15h barnen... fel överhuvudtaget att låta en kommuns ekonomi gå ut över barnen o föräldrar... särskilt när man kan lägga pengar på en jäkla massa annan skit..

"olika budgetar" my ass säger jag bara... prioritering då... nä dåligt!
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-27 15:54:34 följande:
    Vad kostar det i era kommuner? Är det samma taxa överallt?Vi betalar typ 743:- har jag för mig.
    1260 betalar vi
  • jazzy

Taxor för förskola och familjedaghem, per månad

För 1-3-åringar (samt för barn som fyller 4 år under vårterminen):

Förskolebarn 1

Timmar per vecka % av inkomst Högsta avgift per månad 0-15 tim/vecka 1,2% 504 kronor 15,01-25,0 tim/vecka 2,4% 1008 kronor 25,01- tim/vecka 3,0% 1260 kronor

så ser det ut i vår kommun...
    3 barnsmamma
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7