• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • jazzy
    angiee skrev 2009-03-27 14:33:56 följande:
    GRÁTTIS!! Vart då? Nåt bra?Svårt för mig att veta vilka dagis som är bra i det nya området vi flyttar till, får välja utifrån avstånd Jobbigt att byta tycker jag!
    tyvärr är det ett nybyggt....så vi får ställa oss i byteskön...

Har en bekant som bor i T, kan höra med henne... Att byta dagis är inget jobbigt för barnet, det är vi föräldrar som är den jobbiga parten {#lang_emotions_wink}
    3 barnsmamma
  • angiee

gör gärna det!!

ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Hannnas

Angiee... förstår dig... o jobba upp SGIn är ju kanon, är ju bara en kort period med o V är ju inte sååå liten så det fixar hon o hur ni vill ha de sen efter andra föräldraledigheten

mmm tillvalen är APdyra det var en av många anledningar att vi valde bort att bygga, antingen blev det inte som vi ville eller så  blev det för dyrt... trist

Linda... M har aldrig varit borta övernatt utan oss än... inte funnits anledning än bara...

Jaz... Grattis till dagisplats!!

Här surar jag som *** idag över dagistaxan... här får man nämligen betala fullpris även om M bara bår 15h/v o det STÖR mig! sen kommer han ju vara hemma ett par veckor när Y föds, o inte heller då sätter de ner taxan... nä fullpris! svinigt dåligt!

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • angiee

i sthlm kommun får barnen gå 30 h / vecka på dagis när de får syskon. Nya kommunen är det bara 15 h!!! dåligt!!!!!!!! spec när v får syskon, vid  ca 4 års ålde,r hur kul är det att gå hjemma med mig då när hon kan vara med sina kompisar på dagis??? Jävla system!

Ang tillvalen, visst dyra... men man BEHÖVER ju inte göra tillval. Standarden är jättehög ändå, det är ju eg bara tycke & smak. Vi kommer göra tillval lite grand.
    ex: Skåpsluckor upp i tak i kök, bredda trappen lite, extra takfönster i sovrummet, eget kakel eller tillval i köket.

ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • jazzy

hanna...tror att det har att göra med att 15 timmmars barn "tar upp" en hel plats.

3 barnsmamma
  • Hannnas

Angie.. M får inte gå mer än 15h/v även om vi får syskon nu heller... inte ens en liten period efter födseln...

Jo standarden ÄR hög hos många husbyggare el vad man kallar det... bara jag som aldrig nöjde mig

• Hannnas

OK.. nu blev all text mini för mig, M kom åt en knapp, vet ni hur man återställer??

• jazzy
    Hannnas skrev 2009-03-27 15:18:42 följande:
    Angie.. M får inte gå mer än 15h/v även om vi får syskon nu heller... inte ens en liten period efter födseln... Jo standarden ÄR hög hos många husbyggare el vad man kallar det... bara jag som aldrig nöjde mig
    i min kommun får barnet gå heltid två veckor efter nya barnet är fött
    3 barnsmamma
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-27 15:14:59 följande:
    hanna...tror att det har att göra med att 15 timmmars barn "tar upp" en hel plats.
    Men hur kan det vara så? han är ju inte ens där 2 av 5 dagar i veckan? o inga mellanmål ingen frulle bara middag 3 dagar
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7