• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • jazzy
    zagolik skrev 2009-03-28 14:21:13 följande:
    Ja,så är det nog
    hoppas vi får nåt namn snart
    3 barnsmamma
  • angiee

Grattis till Lättja!  

Saknar Vendla som fan! Vill hämta henne nu!!!!!
    JObbat inatt & är trött, fy fy fy fy!
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • MagdaA

å GRATTIS LÄTTJA!!! Men du, jag gissade nästan rätt iaf

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MrsMurphy

Hej tjejer! Nu är vi hemma sen nån timme!

Blev dramatik a la Lättja i vanlig ordning!

Började ju klocka värkar och dom blev ruskigt regelbundna snabbt... Ringde in till förlossningen när det var ca 6 minuter emellan och då bad dom mig avvakta lite ändå för dom hade fullt. {#lang_emotions_undecided} (puuuuuuuuuuuuuckon! En omföderska med tätt mellan barnen??)

Hade inget val att  avvakta för barnvakten var ju på väg, kruxet var bara att det blev ju världens snöoväder igår så hon sniglade fram i 40 på vägarna, helt oskottat. Och dom vägarna skulle vi iväg på.... Huuuurrraaaaaaaa!!

Hon kom, jag ringde förlossningen och sa att jag måste in på stört för nu var det intensivt, frossa, bajsnödig, spyfärdig, ja, ni vet ju alla vad det innebär då! {#lang_emotions_tongue_out}

Det var fullt på förlossningen så vi blev hänvisade till södertälje istället! I snöstormen! 

Jäklar vilken panik jag hade och jag var helt hundra på att jag skulle föda i bilen!

Skulle antagligen ha gjort det också om det inte hade varit en aningens humoristisk räddning... Jag har ju haft förstoppning mer eller mindre hela graviditeten, kan verkligen inte bajsa och allraminst när Nora hänger i knät på mig. Resultatet hade då blivit en tennisbollsstor bajsklump i typ cementform som stoppade upp det sista, när jag var inne på förlossningen var jag helt öppen men bebisen kunde inte komma ner pga bajsklumpen!

Så gudskelov så hejdades allt, jag fick min kära lustgasfylla och edan hann läggas och sen fick jag sitta och försöka bajsa ett tag vilket var en strålande andningspaus som gjorde att detta blev en riktig kanonförlossning. (Dom vågade inte ge lavemang för då skulle antagligen allt bara braka ut för snabbt ink bebis)

Allt är såååååååå naturligt så...
  • angiee

Är du redan hemma Lättja? Snabba ryck! Skön att allt gick fort & bra, nu väntar vi på bild!!!

ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • MagdaA

Lättja: hej! hemma redan! men hur gick det sen då, efter bajsningen? när föddes lillebror? tycker jag gissade rätt bra ändå

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • lurksmulan

Oj är du hemma redan Lättja!? Snabba ryck!
    Hur fasen kan de hänvisa dig vidare? Helt otroligt! Så han är född på Södertälje?
    Har stjärnan fått något namn än?

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Kickan 84

Lättja: Haha, låter nästan lite komiskt ju!

Härligt att förlossningen gick bra iallafall och att ni redan fått komma hem, så såg ju även min plan ut!

Grattis igen!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7