Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????
Varför är det egentligen så jobbigt att vara styv/bonusmamma? Jag har en bonusdotter och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är så jobbigt. Vad tycker ni andra?
Varför är det egentligen så jobbigt att vara styv/bonusmamma? Jag har en bonusdotter och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är så jobbigt. Vad tycker ni andra?
När jag var 29, hade jag en bonustjej som var 16 år. Jag försökte aldrig vara hennes mamma utan blev som hennes storasyster istället. Det fungerade jättebra mellan oss! Hon kunde prata med mig om allt och hon kände en trygghet i det, då hennes bio-mamma inte fanns där för henne.
Det jobbigaste tycker jag är att så fort bonusen skriker får hon som hon vill. Pappan vill att man ska ha regler och vara konsekvent men när man är det så är det fel iaf och man får en utskällning. Han vill nog vara konsekvent själv men han ar bara en massa varningar utan konsekvens. Jag blir den som är "the bad guy" men dock bara så länge han orkar lyssna på hennes gap och skrik.
Man kan säga vad man tycker och tänker men egentligen har jag ingen som helst talan eftersom det inte är "mitt barn"!
har en bonuspojke pa 6 ar och en dotter pa snart 4 ar...tycker inte alls det ar jobbigt
det enda ar hans mamma *suck* ...jeje.
Jag är inte bonusmamma själv, men min dotters pappa är tillsammans med ny tjej och personligen förstår jag inte varför jag som biologisk mamma skulle vara jobbig.. Det vet jag med mig att jag inte är, varför skulle jag? Hon ansvarar inte för att han och jag fick barn, så länge hon är snäll mot min dotter lägger jag mig inte i deras liv. Och skulle min dotter göra något fel mot henne skulle jag tala om det för min lilla, att det inte är okej att bete sig dåligt mot en bonusförälder osv.
Skönt att det finns en tråd där styvföräldrar får prata av sig lite, se liksinnande osv :) Dock - ni som säger att det är dumheter att skaffa barn och separera. Tror ni på allvar att man separerar för vad som helst när man har barn? Tror det flesta har allvarliga skäl. Och sen kan den ena bli lämnad utan att vilja, är det dumheter då, för den som inte valt att separera?
Och ni som säger - det hade varit skönare om dom inte funnits. Vem säger så? Har dessa barn behandlat er fruktansvärt dåligt? Annars kan jag inte för mitt liv förstå grymheten att säga en sån sak!