Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????
Varför är det egentligen så jobbigt att vara styv/bonusmamma? Jag har en bonusdotter och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är så jobbigt. Vad tycker ni andra?
Varför är det egentligen så jobbigt att vara styv/bonusmamma? Jag har en bonusdotter och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är så jobbigt. Vad tycker ni andra?
Jag tycker att hela grejen med att ha barnet i min familj är jobbigt.
Varför kan inte mamma ta hand om sitt barn?
Tycker emellanåt synd om min sambo som fått en sådan avkomma med henne, den kombinationen var ingen hit direkt.
Men det är lätt att vara efterklok.
Pappan har barn med mig nu och det blir bara så stökigt både känslomässigt och matriellt att ha det barnet flängandes fram och tillbaka.
Så mycket onödig tid som går åt att fixa, tvätta kläder, skjutsa osv.
DET tycker jag är jobbigast.
Sedan är det ingen höjdare att det finns ett ex som tycker att det är okej att tränga sig på genom att ringa.
Barnet har egen mobil, vill hon barnet någonting kan hon ringa den mobilen, varför blanda in pappan?
Jag har varit bonusmamma i tio år nu och det har faktiskt funkat hyfsat bra med biomamman.
Svårast var nog de första åren då min dotter som var sju när vi träffades blev otroligt svartsjuk på bonusdottern som var fyra. De slogs och bråkade "som riktiga syskon" ett antal år innan vi fick ett gemensamt barn, deras lillebror. Då lugnade det faktiskt ner sig.
Numer anser de sig vara systrar trots att de bor på olika orter och sällan ses. Däremot har de egen kontakt med varandra och det känns jättebra. Min tjej är numer stolt storesyster!
Måste säga att det var jättesvårt att hantera svartsjukan, hur jag än gjorde blev någon ledsen...
hur ska man göra för att vi ska få en egen bonusföräldra dag? helt seriöst:) Nu brukar mina bonusar skicka ett sms eller hjälpa de små på mors dag, men det är ju vanligare att man har egna+ bonus barn än enbart egna! nästan iaf, det är ju inte längre något ovanligt att två personer redan har barn och skaffar gemensamma, ja ni fattar, jag röstar för en bonus dag iaf;)
Vi firar mors dag här hemma - även innan gemensamma dottern fanns Man är ju ändå en extra mamma anser vi.
Ja men i vissa fall tror jag tyvärr att biomamman kan reagera om man som bonus "ska komma och ta över" =/ Nästan hundra på att det är vad som skulle hända här och i många fall som jag fått höra om här på fl också. Tyvärr!!! För det har ju inte med DET att göra, utan just bara att visa lite extra uppskattning för någon som man tycker om - som förälder/person/den dem är och det är ju ofta både mormor, mamma, bonusmamma o s v... Svärmor, farmor =)
Skulle vara lite mys med "en egen dag" för ALLA bonusar, för ibland tror jag man måste få känna extra hur speciellt och fint och bra det är och kan vara! För barnen också som kanske får höra mycket negativt, vilket dem absolut inte borde! Det blir DERAS dag också! För dem är ju sånna underbara gull klimpar som också ska ha cred för att dem är så fina och bra som dem är! Inte lätt för dem heller många gånger att anpassa sig eller förstå vad sjutton alla vuxna håller på med för knasigt :)