Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????
Det jag tycker är jobbigast är att en annan person hela tiden är med och tar beslut om ens familjs liv. Framför allt när personen ifråga inte gillar att barnet gillar sin bonusmamma. Att man hela tiden måste kolla av med denna personen och att hon på rent djävulskap skulle kunna sabba allting. I och med detta så är man lite orolig för vad man gör och säger hela tiden så det känns som om man går på nålar hemma och är rädd för att barnet sen ska säga någonting som man sedan får kastat i ansiktet. Man kan liksom inte slappna av helt i sitt eget hem. Det tycker i alla fall jag är jobbigast. Sen är det ju det där med kärleken. Man försöker älska barnet som sitt eget. Alla verkar förvänta sig det och när man inte gör det så får man skuldkänslor. Det är också jättejobbigt tycker jag. Jag tycker jättemycket om mitt bonusbarn och ännu mer nu när vi fått ett gemensamt barn för nu förstår jag mer än vad jag tycker att jag gjorde innan, men jag kan nog inte säga att jag älskar henne och det tycker jag är jobbigt. Jag vill så gärna älska henne.