Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????
Varför är det egentligen så jobbigt att vara styv/bonusmamma? Jag har en bonusdotter och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är så jobbigt. Vad tycker ni andra?
Varför är det egentligen så jobbigt att vara styv/bonusmamma? Jag har en bonusdotter och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är så jobbigt. Vad tycker ni andra?
Vi har vv och biomamman har barnbidraget för att hennes inkomst vid separationen var lägre och dom kom överens om det sins emellan.
I början skickade vi med kläder fram och tillbaka och pojken bodde i en resväska i princip så efter ett par månader så bestämde vi att VI har kläder åt honom HÄR ocDOM har kläder åt honom DÄR. Större grejer som ytterkläder och skor osv kommer vi överens om vem som ska köpa så delar vi upp det.
Det är ju i princip så vi har gjort. Han har inte jättemycket kläder här. Några jeans, tröjor, underkläder. När han åker hem igen har han på sig samma kläder han kom i.
Jag får väl prata med min man. Börjar tröttna...
Dessutom ska hon alltid försöka bräcka oss (egentligen mig tror jag) i allt vi gör med sonen. I sommras hade vi bestämt att vi skulle till Skansen nästa helg han skulle komma. Självklart berättade sonen det för mamman och hon tog med honom dit 2 dagar innan han skull komma hit. Snacka om antiklimax! Så gör hon med allt!
Hon har aldrig bakat med honom innan. När han kom hem med bullar en gång, då blev det en jäkla fart på bakandet. Såå löjligt!
Tyson 77 skrev 2009-02-24 17:31:45 följande:
goddagens skrev 2009-02-24 15:41:56 följande:
(och jo, vi har en del kläder åt bonusen här med. Han ärver en del av kusiner, får i julklapp och present av släktingar och så, sen syr jag en del. Men det blir ändå så att en del av kläderna mamman skickar med används, sen lägger barnet dem i tvättkorgen - väldrillad unge på den fronten! - och DÄR tar jag inget ansvar längre för att de sorteras i en "ska tillbaks till mamma"-hög, utan de hamnar i byrån här istället tills hon saknar nåt och frågar efter det. Eller lessnar och slutar skicka med honom kläder, vad vet jag?)