• Virriga Vera

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Är kunskapen faktiskt så låg bland många av de som diskuterar i ekonomitrådarna att de inte vet hur det fungerar med pantbrev, lagfarter och ägande?

Det spelar ingen roll hur mycket du har lånat på banken och lämnat huset i pant, det är den/de som står på lagfarten som äger huset.

• Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!
  • Virriga Vera

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:48:26 följande:

Reglementet skrev 2009-01-10 10:46:00 följande:
    kanske inte med ålders pension...
    Nej, men det är ju det vi undrar över. Hur kan han ha råd att gå i pension när han inte kan få pension och PPM, inte kan ta ut pensionsförsäkring. Han måste när han fyller 36 ha sparade pengar att leva på och de måste vara runt 6 miljoner om han skall ta ut 15000:- tills han blir 86.
  • Örnie

Reglementet skrev 2009-01-10 10:46:00 följande:
    kanske inte med ålders pension...
    Om du försöker med samma diagnos som du själv har så kommer du för evigt bli fiende med din svärmor, så glöm det. Och så har väl din sambo också ett ord med i leken. Eller tror du att han tänker förstöra sitt liv och avstå från egen familj, yrke och egna vänner bara för du vill det?
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-10 10:51:27 följande:

Nej, men det är ju det vi undrar över. Hur kan han ha råd att gå i pension när han inte kan få pension och PPM, inte kan ta ut pensionsförsäkring. Han måste när han fyller 36 ha sparade pengar att leva på och de måste vara runt 6 miljoner om han skall ta ut 15000:- tills han blir 86.
    ja räkna på du...
  • Virriga Vera

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:54:37 följande:

Virriga Vera skrev 2009-01-10 10:51:27 följande:
    ja räkna på du...
    Om du verkligen vill bli tagen på allvar och inte sedd som ett "troll" så kanske du borde sluta med sådana här svar. Ger man sig in i diskussion och lämnar ut de uppgifter du lämnar så bör du också vara beredd på att folk undrar och du bör vara beredd på att svara på de frågor som uppkommer. Vill man inte svara kankse man skall strunta i att vara med i diskussionen.
  • Drömtorpet
    Örnie skrev 2009-01-10 10:53:47 följande:
    Om du försöker med samma diagnos som du själv har så kommer du för evigt bli fiende med din svärmor, så glöm det. Och så har väl din sambo också ett ord med i leken. Eller tror du att han tänker förstöra sitt liv och avstå från egen familj, yrke och egna vänner bara för du vill det?va f*n pratar du om nu??
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-10 10:57:03 följande:

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:54:37 följande:
    Om du verkligen vill bli tagen på allvar och inte sedd som ett "troll" så kanske du borde sluta med sådana här svar. Ger man sig in i diskussion och lämnar ut de uppgifter du lämnar så bör du också vara beredd på att folk undrar och du bör vara beredd på att svara på de frågor som uppkommer. Vill man inte svara kankse man skall strunta i att vara med i diskussionen.
    det verkar som att du på allvar tror på allt som skrivs på nätet..då tycker jag du ska ta ditt förnuft till fånga och andas djupt..
  • Virriga Vera

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:59:26 följande:

Virriga Vera skrev 2009-01-10 10:57:03 följande:
    det verkar som att du på allvar tror på allt som skrivs på nätet..då tycker jag du ska ta ditt förnuft till fånga och andas djupt..
    Nej, jag tror absolut inte alls på allt som skrivs på nätet. Men jag förstår ärligt talat inte varför du är med i diskussioner om du enbart är med för att ljuga och provocera. Antingen talar du sanning eller så ljuger du, det vore bra att få ett rakt svar så man vet om man skall slösa tid på dig eller ej bara strunta i dig och dina ev. lögnaktiga trådar.
  • Örnie

Drömtorpet, jag har läst så många trådar på div. forum av dig att jag faktiskt kan se vad som är sant och inte sant som du skriver. Och vill du verkligen att jag ska ta upp diskussionen om den diagnos du har fått igenom och beskrivit in i minsta detalj i andra trådar? Nej, du. Du försöker visserligen ljuga ibland, men det är du inte särskilt bra på. Även om du själv går på dina fantasier. Vad är det förresten för "cirkel" som alla dina bekanta är med i? Anonyma Pengaberoende eller vad?

• MiLuna
    Örnie skrev 2009-01-10 11:09:02 följande:
    Drömtorpet, jag har läst så många trådar på div. forum av dig att jag faktiskt kan se vad som är sant och inte sant som du skriver. Och vill du verkligen att jag ska ta upp diskussionen om den diagnos du har fått igenom och beskrivit in i minsta detalj i andra trådar? Nej, du. Du försöker visserligen ljuga ibland, men det är du inte särskilt bra på. Även om du själv går på dina fantasier. Vad är det förresten för "cirkel" som alla dina bekanta är med i? Anonyma Pengaberoende eller vad?
    HAHA JA DET ÄR SANT DU SKRIVER I ANDRA TRÅDAR SÅ HÄR TAR INGEN DIG PÅ ALLVAR!
  • Leone i Västerås
    Drömtorpet skrev 2009-01-10 09:30:20 följande:
    Leone i Västerås skrev 2009-01-09 21:04:00 följande: du verkar tro att jag inte vet ett dugg om att renovera-men där tar du fel-jag är byggnadsvårdare..jobbar mycket med K märkta hus.
    Jag har väl aldrig påstått att du inte vet nåt om renovering?  Herregud, läs vad folk skriver för guds skull!
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!