• Virriga Vera

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Är kunskapen faktiskt så låg bland många av de som diskuterar i ekonomitrådarna att de inte vet hur det fungerar med pantbrev, lagfarter och ägande?

Det spelar ingen roll hur mycket du har lånat på banken och lämnat huset i pant, det är den/de som står på lagfarten som äger huset.

• Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!
  • Doldis987

Denna tråd har ju blivit att dagligt nöje att följa. Jag skulle verkligen vilja veta hur jag kan få ut i princip en full motvarande lön vid 36 års ålder. Shit vad glassigt det skulle vara. Att inte fler gör så! Tänk vad mycket jobb som skulle bli lediga så arbetslösheten skulle ju bli 0%. Till och med dom som inte vill jobba skulle ju få jobb.

Fast tänk nu om det inte går... vad tråkigt för dom som planerar sitt liv efter det..

• Drömtorpet

Leone i Västerås skrev 2009-01-09 21:04:00 följande:

Det är väl knappast någon konstig summa när det gäller renovering? Vi ska byta våra fönster i sommar, och bara det kommer at kosta runt 600.000:-
    du verkar tro att jag inte vet ett dugg om att renovera-men där tar du fel-jag är byggnadsvårdare..jobbar mycket med K märkta hus.
  • Drömtorpet

nej just det ja,jag jobbade juh inte

• k girl

Drömtorpet skrev 2009-01-10 09:30:20 följande:

Leone i Västerås skrev 2009-01-09 21:04:00 följande: du verkar tro att jag inte vet ett dugg om att renovera-men där tar du fel-jag är byggnadsvårdare..jobbar mycket med K märkta hus.
    Om du är byggnadsvårdare borde du veta att det inte finns något som heter K-märkta hus.
  • Virriga Vera

Drömtorpet skrev 2009-01-10 09:30:20 följande:

Leone i Västerås skrev 2009-01-09 21:04:00 följande:
    du verkar tro att jag inte vet ett dugg om att renovera-men där tar du fel-jag är byggnadsvårdare..jobbar mycket med K märkta hus.
    Så intressant, var har du fått din utbildning, hur lång är den, är det lätt att få jobb?
  • Drömtorpet
    k girl skrev 2009-01-10 09:40:16 följande:
    Om du är byggnadsvårdare borde du veta att det inte finns något som heter K-märkta hus.jo det gör det!
    de är kulturminnesmärkta..
  • Drömtorpet

Det är ett begrepp som används i dagligt tal om hus av kulturhistoriskt intresse, vare sig de är skyddade eller inte.

• Drömtorpet

jag kan ådringsmålning och marmorering,stuckatur,renovering utav Liggtimmer..

• Drömtorpet

men jag tänker inte förstöra tråden mer nu...

• Virriga Vera

Drömtorpet skrev 2009-01-10 09:58:27 följande:

men jag tänker inte förstöra tråden mer nu...
    Du kan ju svara på frågorna som vi ställde till dig ang pensionering igår.
Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!