• Virriga Vera

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Är kunskapen faktiskt så låg bland många av de som diskuterar i ekonomitrådarna att de inte vet hur det fungerar med pantbrev, lagfarter och ägande?

Det spelar ingen roll hur mycket du har lånat på banken och lämnat huset i pant, det är den/de som står på lagfarten som äger huset.

• Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!
  • Drömtorpet
    Örnie skrev 2009-01-10 10:41:21 följande:
    Om man kan jobba på semestern så bör man rimligtvis kunna jobba även för att försörja sig. Vet FK om hur du kan hugga i när du bara vill?
    ja visst vet de det,men det är inte DET som är mitt problem..
  • Drömtorpet

gud vad ni grunnar och grubblar,haha...

• Örnie

Nej, du har aktivitetsstöd eller något annan bidrag som har bytt namn för att det ska kännas bättre för dem som får det.

• Drömtorpet
    Örnie skrev 2009-01-10 10:43:13 följande:
    Nej, du har aktivitetsstöd eller något annan bidrag som har bytt namn för att det ska kännas bättre för dem som får det.
    du vet inte ett skit om mig,så lägg ner..det du refererar till är ju bara det jag skrivit här på internet..
  • Reglementet

aktivitetsersättning, då är man sjukskriven. Det är som förtidspension.

• Reglementet

Drömtorpet

Fast din sambo kan ändå inte pensionera sig vid 36 års ålder:)

• Örnie

Du menar att du bara skryter om din diagnos och dina bidrag och i själva verket är du en flitig liten hemvårdare som jobbar hela dagarna och betalar skatt för att föda alla bidragstagare?

• Virriga Vera
    Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:45:01 följande:
    du vet inte ett skit om mig,så lägg ner..det du refererar till är ju bara det jag skrivit här på internet..Ja, vad annars har vi att gå på. Är allt du skriver här lögner då?
  • Drömtorpet

Reglementet skrev 2009-01-10 10:46:00 följande:

DrömtorpetFast din sambo kan ändå inte pensionera sig vid 36 års ålder:)
    kanske inte med ålders pension...
  • Vipera

Byggnadsrestaurering och kulturmiljövård läste jag på universitet. Sedan är det så att utöver detta så är ett intresse nödvändigt för att få "liv" i de kunskaper man får där. Min far var byggmästare och kunde det mesta som jag sög upp som ung. Han var även länsbostadsdirektör på Länsstyrelsen. Man märkte har man kunde samma sak och ändå inte genom att jag gått min utbildning och han en annan trots att det gällde byggnader båda. Jag är även arkeolog och jag kan säga angående k-märkning att vi säger så om hus.

Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!