• Örnie

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Drömtorpet, den kulturhistoria du kan har du lärt dig av dina lyxiga veckotidningar, det vet du, inte på jordbrukslinjen och inte heller när du jobbade 2 år som cowgirl i Småland. Berätta hellre om det yrket; det kan du ju något om och det gör nästan ingen annan!

• Örnie

Drömtorpet planerar den 25-årige pojkvännens förtidspension; vad han själv planerar är det ingen som vet. Men nästan alla hans kompisar kommer om 10 år ha barn, hus, en yrkesarbetande sambo och ev. satsa på att komma upp sig som arbetsledare eller liknande. Så hur troligt är det att han vill tillbringa resten av sitt liv med att renovera ett fallfärdigt ruckel i Vetlanda medan sambon sitter framför datorn med en ask praliner?

• Örnie

Självlärd är man i o f sig bara om man har jobbat inom yrket, inte för att man har läst en bok. I så fall skulle jag ha hundratals yrken. Drömtorpet lämnade tyvärr yrkeslivet vid 20 års ålder, förutom enstaka praktikjobb. Hur var det: 8 års hundår med låg sjukpeng och 3 med hög?

• Örnie

Men om du kan göra allt detta, hur kan du då vara sjukskriven på heltid och vänta på sjukpensionen?

• Örnie

Om man kan jobba på semestern så bör man rimligtvis kunna jobba även för att försörja sig. Vet FK om hur du kan hugga i när du bara vill?

• Örnie

Nej, du har aktivitetsstöd eller något annan bidrag som har bytt namn för att det ska kännas bättre för dem som får det.

• Örnie

Du menar att du bara skryter om din diagnos och dina bidrag och i själva verket är du en flitig liten hemvårdare som jobbar hela dagarna och betalar skatt för att föda alla bidragstagare?

• Örnie

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:48:26 följande:

Reglementet skrev 2009-01-10 10:46:00 följande:
    kanske inte med ålders pension...
    Om du försöker med samma diagnos som du själv har så kommer du för evigt bli fiende med din svärmor, så glöm det. Och så har väl din sambo också ett ord med i leken. Eller tror du att han tänker förstöra sitt liv och avstå från egen familj, yrke och egna vänner bara för du vill det?
  • Örnie

Drömtorpet, jag har läst så många trådar på div. forum av dig att jag faktiskt kan se vad som är sant och inte sant som du skriver. Och vill du verkligen att jag ska ta upp diskussionen om den diagnos du har fått igenom och beskrivit in i minsta detalj i andra trådar? Nej, du. Du försöker visserligen ljuga ibland, men det är du inte särskilt bra på. Även om du själv går på dina fantasier. Vad är det förresten för "cirkel" som alla dina bekanta är med i? Anonyma Pengaberoende eller vad?

Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!