• Anonym (undrande)

det här med cannabis.....

har en bekant (det är min sambos kompis) som har en liten bebis, tror hon är ca 5 månader, de är jättebra föräldrar och har inget missbruksproblem på det sättet (vad jag vet) men iaf så har dom väl alltid rökt ibland, innan hon blev gravid vill säga..nu har hon ju fött och ammar sitt barn och pratade med min sambo om att hon ska inte röka det utan äta det! (bara för att hon vill och inte för att hon "måste") alltså göra nåt slag brownie eller nåt! hon gör det fast att hon ammar...om man nu utgår från att det självklart inte är bra att ta nåt dyligt alls överhuvudtaget..hon menar på att om hon ska göra det så är det mindre farligt att äta det?? har hon rätt?

• Svar på tråden det här med cannabis.....
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    tarm skrev 2012-07-11 11:06:22 följande:
    Jo det där med hash ska man inte hålla på med. Det är fruktansvärt att läsa om föräldrar som missbrukar narkotika. Jag har en bekant vars moster rökte hash när hon ammade. Barnet hann bara bli 1,5 år innan den dog av spontan hashdöd. Jag stör mig på folk som försöker jämföra alkohol med droger. Jag har bara en sak att säga till dom. Knark är knark!
    haha, humor, spontanhaschdöd  Skrattande
  • Anonym
    tarm skrev 2012-07-11 14:43:03 följande:
    Knark är en förkortning för narkotika. Narkotika är ett samlingsnamn för illegala rusmedell av olika art. 

Alkohol är inte illegalt och är därmed inte narkotika och inte heller knark.

sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika

Ta du läs din wiki-länk åtminstone Skrattande
  • honochhan67

Till alla "cannabismotståndare / förbudsyttrare" här:
    Anser / påstår ni att alkohol är mindre skadligt för kropp och psyke och därför bättre än att använda den hemska cannabisen?

Isåfall vill jag att ni backar upp det med källhänvisning här och nu! Med länkar.

Och vad ni personligen tycker, eller "känner någon som känner någon som känner er kusins bästa väns mattes hunds frisörs bror svågers halvsyster.." osv duger alltså inte.

KÄLLHÄNVISNING TILL TROVÄRDIGA INTERNATIONELLA FORSKARRAPPORTER TACK!

• Anonym
    tarm skrev 2012-07-11 14:43:03 följande:
    Knark är en förkortning för narkotika. Narkotika är ett samlingsnamn för illegala rusmedell av olika art. 

Alkohol är inte illegalt och är därmed inte narkotika och inte heller knark.

sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika

Tack för att du fick mig att tok-skratta så här efter min joint.. HAHAHAHA! Spontan-hashdöd? Om barnet dog är det jätte hemskt men att skylla det på hash.. Menar du också då att rökmixar (lagligt cannabis ungefär) inte är knark då ? Det är lugnt att hålla på med för att det är lagligt?
    Cannabis håller på att bli lagligt, kommer då alla trångsynta människor som dig själv börja tycka det är ofarligt då? Alkohol är så bra mycket farligare än Cannabis och kommer alltid vara även om det är olagligt eller inte. Många av dom farligaste drogerna är lagliga.
  • saranataliebailey

Knark är faktiskt INTE kort för narkotika, utan kommer ifrån svenska gammelslanget "pilliknarkare" vilket är en liten shot. Folk som drack mycket kallades för pilliknarkare, senare knarkare. True story  

• Anonym (såklart...)
    saranataliebailey skrev 2012-07-15 22:17:09 följande:
    Knark är faktiskt INTE kort för narkotika, utan kommer ifrån svenska gammelslanget "pilliknarkare" vilket är en liten shot. Folk som drack mycket kallades för pilliknarkare, senare knarkare. True story  
  • tarm

Satans knarkare hela bunten. Droger är farliga! Svårt att förstå? 

• ftp
    tarm skrev 2012-07-17 17:12:30 följande:
    Dråger eller drogor är livsfarliga det stämmer.
    Droger däremot  får diskuteras en efter en Tungan ute
  • Quickman
    tarm skrev 2012-07-17 17:12:30 följande:
    Åka bil är farlig, sola i solarium är farligt, spela fotboll är farligt, äta rött kött är farligt etc etc.

Livet är livsfarligt. Än så länge har ingen överlevt.

Ta en holk och va som folk...
Svar på tråden det här med cannabis.....