Inlägg från: Anonym (såklart...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (såklart...)

det här med cannabis.....

tarm skrev 2012-07-11 11:06:22 följande:
    Jo det där med hash ska man inte hålla på med. Det är fruktansvärt att läsa om föräldrar som missbrukar narkotika. Jag har en bekant vars moster rökte hash när hon ammade. Barnet hann bara bli 1,5 år innan den dog av spontan hashdöd. Jag stör mig på folk som försöker jämföra alkohol med droger. Jag har bara en sak att säga till dom. Knark är knark!
    öh...den var ny för mig... spontan haschdöd!?!?! Vart har du fått den diagnosen ifrån? Hemsk såklart att barnet dog, men jag kan garantera att det inte var i "spontan haschdöd" för det finns inget som heter så eller existerar.

men tack! det fick mig att le....  
  • Anonym (såklart...)
    tarm skrev 2012-07-11 11:06:22 följande:
    Jo det där med hash ska man inte hålla på med. Det är fruktansvärt att läsa om föräldrar som missbrukar narkotika. Jag har en bekant vars moster rökte hash när hon ammade. Barnet hann bara bli 1,5 år innan den dog av spontan hashdöd. Jag stör mig på folk som försöker jämföra alkohol med droger. Jag har bara en sak att säga till dom. Knark är knark!
    En sak till... Alkohol är också knark. 
  • Anonym (såklart...)
    tarm skrev 2012-07-11 11:54:06 följande:
    Nej, alkohol är inte knark. Illegala droger är knark. 
    men i vilken värld lever du i? Knark är en förkortning på Narkotika. Narkotika är ett annat ord för droger. Alkohol klassa som en drog. Likaså tobak. och kaffe. och värktabletter.  jag kan göra listan lång...

Om du tror att knark endast är olagliga substanser så behöver du verkligen läsa mer och se mer nyheter. Det går nyheter på tv, varje dag, flera gånger, på olika kanaler. Du kan även läsa om droger på datorn, nåt som heter internet. Man kan läsa om allt där, lära sig om andras kulturer och andras länders sätt att se på saker. Tala med dina vänner och familj och hör vad dom kan och tycker.

Snälla. Gör det.
  • Anonym (såklart...)
    saranataliebailey skrev 2012-07-15 22:17:09 följande:
    Knark är faktiskt INTE kort för narkotika, utan kommer ifrån svenska gammelslanget "pilliknarkare" vilket är en liten shot. Folk som drack mycket kallades för pilliknarkare, senare knarkare. True story  
  • Anonym (såklart...)
    Quickman skrev 2012-07-17 17:15:58 följande:
    Åka bil är farlig, sola i solarium är farligt, spela fotboll är farligt, äta rött kött är farligt etc etc.

Livet är livsfarligt. Än så länge har ingen överlevt.

Ta en holk och va som folk...
    tarm skrev 2012-07-17 17:12:30 följande:
    Satans knarkare hela bunten. Droger är farliga! Svårt att förstå? 
     hahaha! Ja, droger är farliga. Och jag antar att du inte använder något. Inte heller kaffe, socker, alkohol eller något annat som kan frambringa ett beroende. Good 4 U! 
    Men om du nu gör det, så antar jag att du brukar dessa med måttlighet. Vilket många faktiskt gör när det gäller cannabis. Svårt att förstå? 
Svar på tråden det här med cannabis.....