• Anonym (undrande)

det här med cannabis.....

har en bekant (det är min sambos kompis) som har en liten bebis, tror hon är ca 5 månader, de är jättebra föräldrar och har inget missbruksproblem på det sättet (vad jag vet) men iaf så har dom väl alltid rökt ibland, innan hon blev gravid vill säga..nu har hon ju fött och ammar sitt barn och pratade med min sambo om att hon ska inte röka det utan äta det! (bara för att hon vill och inte för att hon "måste") alltså göra nåt slag brownie eller nåt! hon gör det fast att hon ammar...om man nu utgår från att det självklart inte är bra att ta nåt dyligt alls överhuvudtaget..hon menar på att om hon ska göra det så är det mindre farligt att äta det?? har hon rätt?

• Svar på tråden det här med cannabis.....
  • Anonym (anti-drugs)

är inte cannabis en drog? Upplysning som i detta utförande anser jag resultera i ett försvar av drog-användning.

• SläppHästarnaFria

Cirkelsargument, att bli gripen på grund av drogerna innebär inget problem av drogerna per se, och jag tror knappast han satt på en offentlig toalett och intog cannabis.

Anonym (hej) skrev 2009-01-26 15:45:46 följande:

Hasch ökar risken för psykoser, har man sjukdomen latent så ökar risken markant om man tillför en drog som cannabis faktiskt är. Dessutom är det märkligt att det bara är haschrökare som tycker att de fortfarande är smarta, fast de röker... Om så nu vore - att hasch inte påverkar rökarens tankeförmåga, så är det märkligt att ingen närstående till haschrökare försvarar drogen, tex. "jag är gift med en enastående framgångsrik haschrökare..." har inte hört något sådant. Håller med (subba)att det är rätt olämpligt att röka när man ammar.
    [/citat]

Anonym (hej) skrev 2009-01-26 16:04:42 följande:
    [citat]
    Aftonbladet 08-09-21 "George Michael gripen på toalett ? igen Denna gång för knarkinnehav Popstjärnan George Michael har gripits på en allmän toalett. Denna gången anklagas han för knarkinnehav. Stjärnan greps i London i fredags. George Michael greps i fredags på en allmän toalett, i Hampstead Heah i London, för knarkinnehav, uppger tidningen Sunday people enligt Sky News. En polisman bekräftade för tidningen att de gripit en 45 år gammal man misstänkt för knarkinnehav. Han fördes till en polisstation i Norra London. Inte första gången Det är inte första gången som den välkända artisten haft trubbel med polisen. Redan 1998 greps stjärnan på en allmän toalett i Los Angeles. Den gången anklagades han för opassande beteende. Den incidenten tvingade honom att öppet prata om hans homosexualitet och hans förhållande till Kenny Goss. Förra året förbjöds stjärnan att köra bil under två år efter att han hittats sovande framför ratten i sin Mercedes 2006. George Michaels karriär har varit lång och framgångsrik. På 1980-talet släppte han ett flertal hits med Wham. Hans största kommersiella succé var hans soloalbum ?Faith? som sålde i över 20 miljoner exemplar. " Slut citat no comments...
  • Anonym

Moderator var säger ni? Är inte en hel del inlägg här försvar av droger?

• SläppHästarnaFria

Du kan ju försöka värdera bort alla världens problem.

Sedan så absolut, behöver man tillföra något för att må bra så finns det ju självklart ett problem med i bilden - men ska alla människor med dessa problem sitta och må dåligt bara för att du har skaffat dig värderingar som tydligen bör väga högre än folks välmående?

Anonym (anti-drugs) skrev 2009-01-26 15:58:45 följande:

jag förstår inte att det fortfarande finns folk som försvarar droger. Borde inte det bästa vara att hålla sina sinnen, kropp och hjärna fria från sådana substanser. Mycket prat om universitetsböcker och sådant. Vad spelar det för roll? om man behöver kemiska substanser tillförda sin hjärna för att må bra eller vad man nu gör det för anser jag att man har ett problem.
  • SläppHästarnaFria

Och att försvara droganvändning innebär då per automatik något dåligt? Du har världens största industri att börja peta på i sådant fall - läkemedelsindustrin.

Anonym (anti-drugs) skrev 2009-01-26 16:05:28 följande:

är inte cannabis en drog? Upplysning som i detta utförande anser jag resultera i ett försvar av drog-användning.
  • Anonym (anti-drugs)

SläppHästarnaFria skrev 2009-01-26 17:13:15 följande:

Du kan ju försöka värdera bort alla världens problem.Sedan så absolut, behöver man tillföra något för att må bra så finns det ju självklart ett problem med i bilden - men ska alla människor med dessa problem sitta och må dåligt bara för att du har skaffat dig värderingar som tydligen bör väga högre än folks välmående?Anonym (anti-drugs) skrev 2009-01-26 15:58:45 följande:
    jag har ingenstans sagt att folk ska må dåligt. Människor som är beroende av droger ska få den hjälp de behöver för att kunna må bra utan droger. Mina värderingar står inte högre än andra människors välmående. Tvärtom, jag anser att det viktigaste är att man mår bra, men om man behöver kemiska substanser för att göra det anser jag att den människan behöver hjälp att uppnå det välmående utan droger. Är det fel? Är det bättre att tycka det är ok att bruka något som faktiskt bidrar till och sponsrar en kriminell verksamhet?
  • Anonym (anti-drugs)

SläppHästarnaFria skrev 2009-01-26 17:17:06 följande:

Och att försvara droganvändning innebär då per automatik något dåligt? Du har världens största industri att börja peta på i sådant fall - läkemedelsindustrin.Anonym (anti-drugs) skrev 2009-01-26 16:05:28 följande:
    det problem du tillskriver mig i form av läkemedlesindustrin kan jag avskriva. Mediciner som utformats för att hjälpa fysiska sjukdomar och hjälpa människor att överleva en sjukdom är inte den droganvändning jag syftar på.
  • Anonym (no clue)

Anonym (hej) skrev 2009-01-26 15:45:46 följande:

Hasch ökar risken för psykoser, har man sjukdomen latent så ökar risken markant om man tillför en drog som cannabis faktiskt är. Dessutom är det märkligt att det bara är haschrökare som tycker att de fortfarande är smarta, fast de röker... Om så nu vore - att hasch inte påverkar rökarens tankeförmåga, så är det märkligt att ingen närstående till haschrökare försvarar drogen, tex. "jag är gift med en enastående framgångsrik haschrökare..." har inte hört något sådant. Håller med (subba)att det är rätt olämpligt att röka när man ammar.
    Att hasch ökar ?risken? för psykoser ja, det är mycket illa det där hasch DUBLAR faktiskt risken. Tror det gick från en procent till 2.

Vad är det för märkligt med det?
    Vettigt folk brukar inte gå runt och skryta att dom röker, fel klimat för det vad?
  • SläppHästarnaFria

Överens vart vi då. Självklart innebär det inget "fel" men att börja i änden att ta bort drogen behöver inte heller betyda det bästa steget att ta (dock inte sagt att du påstått detta, men i allmänhet bara). Ditt val av "nick" bidrar till att jag tolkar din text kanske lite orättvist skevt, måste tyvärr erkännas.

I övrigt ser jag det inte som brukarnas bidrag att kriminallitet har uppstått kring cannabis eller någon annan drog i samhället, utan ett problem som samhället i stort får ställa sig skyldig till.

Anonym (anti-drugs) skrev 2009-01-26 17:17:30 följande:

SläppHästarnaFria skrev 2009-01-26 17:13:15 följande:
    jag har ingenstans sagt att folk ska må dåligt. Människor som är beroende av droger ska få den hjälp de behöver för att kunna må bra utan droger. Mina värderingar står inte högre än andra människors välmående. Tvärtom, jag anser att det viktigaste är att man mår bra, men om man behöver kemiska substanser för att göra det anser jag att den människan behöver hjälp att uppnå det välmående utan droger. Är det fel? Är det bättre att tycka det är ok att bruka något som faktiskt bidrar till och sponsrar en kriminell verksamhet?
  • Anonym (anti-drugs)

hohoooo SläppHästarnaFria var tog du vägen?? Intressant diskussion var i antågande!

Svar på tråden det här med cannabis.....