• Anonym (undrande)

det här med cannabis.....

har en bekant (det är min sambos kompis) som har en liten bebis, tror hon är ca 5 månader, de är jättebra föräldrar och har inget missbruksproblem på det sättet (vad jag vet) men iaf så har dom väl alltid rökt ibland, innan hon blev gravid vill säga..nu har hon ju fött och ammar sitt barn och pratade med min sambo om att hon ska inte röka det utan äta det! (bara för att hon vill och inte för att hon "måste") alltså göra nåt slag brownie eller nåt! hon gör det fast att hon ammar...om man nu utgår från att det självklart inte är bra att ta nåt dyligt alls överhuvudtaget..hon menar på att om hon ska göra det så är det mindre farligt att äta det?? har hon rätt?

• Svar på tråden det här med cannabis.....
  • Anonym (hmm...)

Tänkte ha ett mindre utlägg för att svara på dumhetsfrågan...Men istället för att upprepa det som "Släpp hästarna fria" redan informerat om, inte bara i ett utan i flera inlägg, så instämmer jag endast.

Förespråkar inte för någon drog, men tillägger att det finns studier på att kreativiteten ökar under cannabisbruk och många författare, musiker och konstnärer av alla dess slag använder sig av den ovan nämnda drogen.

• Anonym

Anonym (hmm...) skrev 2009-01-21 13:22:18 följande:

Tänkte ha ett mindre utlägg för att svara på dumhetsfrågan...Men istället för att upprepa det som "Släpp hästarna fria" redan informerat om, inte bara i ett utan i flera inlägg, så instämmer jag endast. Förespråkar inte för någon drog, men tillägger att det finns studier på att kreativiteten ökar under cannabisbruk och många författare, musiker och konstnärer av alla dess slag använder sig av den ovan nämnda drogen.
    likaså använder sig många läkare, studerande, och kärnfysiker av kaffe.
  • Anonym (no clue)

Anonym skrev 2009-01-20 22:47:06 följande:

Anonym (no clue) skrev 2009-01-20 18:37:22 följande:
    cannabis har ca 1 dödsfall om året i UK, koffein har ju också 1 (till 10 000 ...???)
    Cannabis har noll dödsfall om året i uk. (av den enkla anledning att INGEN har nånsin dött av det)
    Siffran jag kom med är från usa, det var givetvis inte ett utan 1000-10 000.
  • Anonym (no clue)
    Svar på #77
    Du får nog specificera vad du menar med ?dum i huvudet? för sist jag kollade så allt cannabis gjorde är förstärkte intryck och känslor (undrar hur det funkar för en ammande mamma med det mest värdefulla och älskade i sin famn), sen har vi att tankebanor förändras lite vilket bidrar till kreativitet.
  • Anonym (mamma)
    Svar på #49
    bölir inte chockad över det utan att hon vill röka då och då när hon ammar.
  • Anonym (no clue)
    Svar på #85
    Blir du lika ?chockad? när du hör att folk dricker alkohol när dom ammar?

Eller vet du helt enkelt att det inte påverkar barnet det minsta?
  • Anonym (mamma)

om du ammar och dricker alkohol påverkar väl det barnet eller har ajg fel??

• Anonym (no clue)

Anonym (mamma) skrev 2009-01-21 19:34:42 följande:

om du ammar och dricker alkohol påverkar väl det barnet eller har ajg fel??
    Du har fel
  • aggexa

Inte alls mindre farligt. Cannabis är fettlösligt och lagras i hjärnan, även i bröstmjölken och förs över till det ammande barnet, har även överförts under graviditeten.
    Det stör de normala emotionella banorna både hos mamma och barn. En hel del neurologiskt handikappade barn har föräldrar som missbrukar narkotika och där en stor procent just cannabis.
    Om hon brukar cannabis hur kan du påstå att det inte är ett missbruksproblem, DET ÄR JU ETT MISSBRUKSPROBLEM OM HON INTE KAN AVSTÅ FRÅN DET. Inser du inte det själv?
    Barnet riskerar få trubbel med sitt nervsystem tack vare detta = neurologiskt handikapp.
    Jag tycker att du bör kontakta soc. Det är inte nyttigt för det barnet att växa upp i den familjen.

• Anonym (no clue)
    Svar på #89
    Ju ju, det med att det ?lagras i hjärnan? har vi alla hört.
    Testa igen
    Barnens kropp metaboliserar inte dom aktiva ämnen i cannabis därmed så påverkas inte barnet i magen.
    Med tanke på att känslorna STÄRKS av cannabis så påverkas banden mellan mamman och barnet, det har du så rätt i.

? Om hon brukar cannabis hur kan du påstå att det inte är ett missbruksproblem?
    Det var bara det dummaste jag har hört idag.
    Har du samma inställning mot socker, sex, kaffe, alkohol, spel och allt annat ?skit? vi kan vara utan?
Svar på tråden det här med cannabis.....