Walk on by skrev 2009-01-19 11:40:41 följande:
Anonym (29) skrev 2009-01-19 09:40:14 följande: Depression, kronisk värk, sjukdom?
Sen när behandlrar vi dessa sjukdomar med droger i Sverige!? Och desstuom har jag väldigt svårt och tro att en läkare under en graviditet skulle reommendera det även om det hade vart lagligt. Jisses.
SläppHästarnaFria skrev 2009-01-19 13:56:10 följande:
Du har aldrig tänkt så långt att medicin = droger? Skulle även se det som helt ok om någon med exempelvis multipel skleros (MS), skelletcanser eller parkinsons sjukdom intog cannabis som medicin under sin graviditet (inte minst då den traditionella medicinen i dessa fall påverkar kroppen väldigt mycket svårare än vad cannabis gör).Cannabis toxiska effekt brukar jämföras med att gå en lite längre promenad vid sidan av en traffikerad väg, vilket man exempelvis utsätter sig för konstant i ett storstadsleverne. Ett värre gift än så har cannabis aldrig varit och kommer aldrig att bli.Jag kommenterade "Jag ser många trådar här som skrivs av folk som har lyckats fått det till att det är ok att annhöriga röker på osv när barn är inblandade.." och inte trådämnet då jag undrade hur folk får ihop dessa ekvationer.Cannabis kan jag inte se annat än lika sinnespåverkande än kaffe och precis som med kaffe så finns det inte någon "osynlig kraft" som "tvingar" folk att dricka flera liter av det på en gång eller "tvingar" en att ta en holk laddad för 4 helt själv - utan det går naturligtvis att ta en liten kaffekopp precis som att det går att ta bara några bloss på en joint eller några ur en pipa eller för den delen helt enkelt från början blanda efter önskvärt mått och efter vad som passar bäst just då.Varken en liten kopp kaffe eller några bloss på en joint gör en människa ens i närheten av inkapabel för att ta vardagligt ansvar, eller försätter denna ur sina sinnens fulla bruk, vare sig människan har barn eller inte.Det enda som händer är att människan blir lite piggare av den lilla koppen kaffe och motsvarande lugnare av den lilla dosen cannabis.Jag förstår verkligen inte hysterin kring den aktuella drogen.Anonym (29) skrev 2009-01-19 09:40:14 följande:
Vadå medicin=droger? Denna tråd handlar inte om sjukdomar att vänninan är under behandling för någon sjukdom. Vi behandlar inte sjukdomar i Sverige med cannabis. Så det resonemanget går bort. Att föräldrar röker i sitt barns närvaro tycker jag är illa nog MEN att göra det när man ammar är tamejfan orimligt. Du får jättegärna ha 11 års erfarenhet av drogen du säkerligen brukat, det är inte min sak. Men för många brukare gloriofierar den, det är inte som kaffe..kaffe är inte olagligt, du kan inte få samma reaktioner på kaffe som cannabis.
Och tänk dig ett spädbarn, hur de reagerar.