• Anonym (undrande)

det här med cannabis.....

har en bekant (det är min sambos kompis) som har en liten bebis, tror hon är ca 5 månader, de är jättebra föräldrar och har inget missbruksproblem på det sättet (vad jag vet) men iaf så har dom väl alltid rökt ibland, innan hon blev gravid vill säga..nu har hon ju fött och ammar sitt barn och pratade med min sambo om att hon ska inte röka det utan äta det! (bara för att hon vill och inte för att hon "måste") alltså göra nåt slag brownie eller nåt! hon gör det fast att hon ammar...om man nu utgår från att det självklart inte är bra att ta nåt dyligt alls överhuvudtaget..hon menar på att om hon ska göra det så är det mindre farligt att äta det?? har hon rätt?

• Svar på tråden det här med cannabis.....
  • Anonym (29)
    Anonym (no clue) skrev 2009-01-20 17:42:54 följande:
    Anonym (29) skrev 2009-01-20 17:08:14 följande: Du kan på fullaste alvar inte ha fått för dig att det är det som avgör vad som är lagligt och inte.Våra tre lagliga droger skördar fler liv på planeten än alla andra droger, tillsammans, genom historien.Ju folk dör av kaffe också, centralstimulanta är inte bra för en även om dom är så pass svaga som koffein.Men varför vi har droger som inte har ett liv på sitt samvete illegala. Svara du på det för du verkar ju veta.
    Varför vi har droger som inte har ett liv på sitt samvete är illegalt? Vilken då om jag får fråga?

Så du menar då att kaffe, tobak och alkohol dödar fler än vad tex amfetamin, heroin mm gör?
  • Anonym (no clue)

Anonym (29) skrev 2009-01-20 17:53:59 följande:

Varför vi har droger som inte har ett liv på sitt samvete är illegalt? Vilken då om jag får fråga?Så du menar då att kaffe, tobak och alkohol dödar fler än vad tex amfetamin, heroin mm gör?
    Tråden handlar vist om EN drog, om du inte är medveten om det så kan man ju fråga sig varför du skriver här.

Du har verkligen ingen aning vad? Men svaret på frågan är givetvis ja.
  • Anonym (29)

Ja det är jag fullt medveten om! Och jag har svarat på TS fråga för länge sen, det är ju ni som kommer in och propagerar för att cannabis inte är farligt. Nej inte för er kanske, men för en nyfödd bebis är det inte lämpligt.

Det var NI som drog upp de "andra drogerna" som kaffe mm.

Okej, ge mig info, länka till statistik eller vart du fått underlag för den infon?

• Anonym (no clue)

Anonym (29) skrev 2009-01-20 18:15:55 följande:

Ja det är jag fullt medveten om! Och jag har svarat på TS fråga för länge sen, det är ju ni som kommer in och propagerar för att cannabis inte är farligt. Nej inte för er kanske, men för en nyfödd bebis är det inte lämpligt.Det var NI som drog upp de "andra drogerna" som kaffe mm. Okej, ge mig info, länka till statistik eller vart du fått underlag för den infon?
    ?lämpligt? ja, för en stund sen så skulle det vara ?farligt?
    pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/108/3/776/T2

pediatrics.aappublications.org/cgi/content/abstract/93/2/254&HITS=10&hits=10&RESULTFORMAT=&fulltext=marijuana+breast+feeding&searchid=1&FIRSTINDEX=0&sortspec=relevance&resourcetype=HWCIT

Så var kanske det temat avklarat.

Länkar till siffror har jag inte och dom är hämtade från ett flertal dokumentärer, orkar inte googla nu.
    I alla fal.

Med omkring 430 000 döda om året toppar tobak listan.
    Hoppar vi över fetma och allt annat skräpmat relaterat så har vi alkohol på en andra placering med 85 000 döda
    Koffein 1-10 000 döda om året.
    Receptfria mediciner står för omkring 7500 döda
    cannabis noll.
    dom andra droger? Kommer inte ens i närheten.
    Siffror är från usa men det återspeglar västvärlden ganska bra.
  • Anonym (hmm...)

varför är det så många som är rädda för riktig verklig fakta? Är det lättare att tro på gammal skrämselpropaganda utan en uns sanning i?

Som sagt, förespråkar varken det ena eller andra, men jag hade högre tankar om människors intelligens än så här!

• Anonym (29)
    Anonym (no clue) skrev 2009-01-20 18:37:22 följande:
    Anonym (29) skrev 2009-01-20 18:15:55 följande: ”lämpligt” ja, för en stund sen så skulle det vara ”farligt”pediatrics.aappublications.org/cgi/content/fu...pediatrics.aappublications.org/cgi/content/ab...Så var kanske det temat avklarat.Länkar till siffror har jag inte och dom är hämtade från ett flertal dokumentärer, orkar inte googla nu.I alla fal.Med omkring 430 000 döda om året toppar tobak listan. Hoppar vi över fetma och allt annat skräpmat relaterat så har vi alkohol på en andra placering med 85 000 dödaKoffein 1-10 000 döda om året.Receptfria mediciner står för omkring 7500 dödacannabis noll.dom andra droger? Kommer inte ens i närheten.Siffror är från usa men det återspeglar västvärlden ganska bra.
    Då får du ta fram det från tillförlitlig sida när du orkar då. För din egen statistik har jag inte intresse av. Ja.. sorry ordval vill säga det är farligt, precis som att dricka alkohol och amma, eller någon annan drog eller medicin som inte ska intas när man ammar.
  • PixieApa

TS
    Haha, hon kanske säger så till dig för att du är dum nog att gå på det?
    Nej, förlåt. Nej, det är ingen skillnad på om du äter eller röker det.

• Anonym (no clue)

Anonym (29) skrev 2009-01-20 18:53:49 följande:

Då får du ta fram det från tillförlitlig sida när du orkar då. För din egen statistik har jag inte intresse av. Ja.. sorry ordval vill säga det är farligt, precis som att dricka alkohol och amma, eller någon annan drog eller medicin som inte ska intas när man ammar.
    Eller så kan du kolla på ? The Union: The Business Behind Getting high? så sparar vi alla lite tid.
    Sen när är det ?farligt? att dricka och amma?
    Herre gud, jag viste att jag var lite skämtsam när jag valde mitt anonyma nick men den var verkligen träffsäker för du har då ? (se nick)
  • Anonym (29)
    Anonym (no clue) skrev 2009-01-20 18:58:08 följande:
    Anonym (29) skrev 2009-01-20 18:53:49 följande: Eller så kan du kolla på ” The Union: The Business Behind Getting high” så sparar vi alla lite tid.Sen när är det ”farligt” att dricka och amma? Herre gud, jag viste att jag var lite skämtsam när jag valde mitt anonyma nick men den var verkligen träffsäker för du har då … (se nick)
    Alltså.. jag förutsätter att du inte är seriös nu.
    Du skriver bara för och driva och få igång jävligt orimliga diskussioner.

Är det någon här som har no clue så är det väl iallfall du.

Sidan du hänvisar till visar alltså statistik på att fler dör av tex kaffe än heroin?
  • Anonym (no clue)

Anonym (29) skrev 2009-01-20 19:21:08 följande:

Alltså.. jag förutsätter att du inte är seriös nu.Du skriver bara för och driva och få igång jävligt orimliga diskussioner.Är det någon här som har no clue så är det väl iallfall du.Sidan du hänvisar till visar alltså statistik på att fler dör av tex kaffe än heroin?
    Sidan jag länkade till visar ?farligheten? i amning och thc.
    Jag skriver inte för att driva och jag antar du åsyftade amningsdelen, så vad är det som är så ?farligt? med att amma efter man har druckit?
    Om nått så skulle man tycka att du driver, det finns inget av det som du skrev som kan tillämpas ts situation, du har kommit med standard innehållslösa fraser. Inget mer.

Jag skrev inte att kaffe dödar fler än heroin, jag skrev att dom tre lagliga droger som är alla dödliga på sitt sätt tar fler liv än alla andra droger kombinerade.
Svar på tråden det här med cannabis.....