• Anonym (undrande)

det här med cannabis.....

har en bekant (det är min sambos kompis) som har en liten bebis, tror hon är ca 5 månader, de är jättebra föräldrar och har inget missbruksproblem på det sättet (vad jag vet) men iaf så har dom väl alltid rökt ibland, innan hon blev gravid vill säga..nu har hon ju fött och ammar sitt barn och pratade med min sambo om att hon ska inte röka det utan äta det! (bara för att hon vill och inte för att hon "måste") alltså göra nåt slag brownie eller nåt! hon gör det fast att hon ammar...om man nu utgår från att det självklart inte är bra att ta nåt dyligt alls överhuvudtaget..hon menar på att om hon ska göra det så är det mindre farligt att äta det?? har hon rätt?

• Svar på tråden det här med cannabis.....
  • Anonym

SläppHästarnaFria skrev 2009-01-19 23:43:15 följande:

Så känslan av att eventuellt ha "rätt" övergår förnuftet som utgör att du eventuellt har "fel"? När det kommer till att moralförklara dig själv i goda dager så verkar du tämligen girig och verkar inte bry dig om hur många tår du trampar på för att stilla denna girighet.vad du anser har inget med verkligheten att göra. Verkligheten överträffar dig - precis som alla andra - och därmed råder jag dig till att inte kasta grodor innan du har haft en chans att betrakta verkligheten kring dessa grodor.
    Drogliberalen har talat.
  • Anonym

Anonym (Jag Jag) skrev 2009-01-20 00:06:38 följande:

Varför ska man dricka alkohol när man har barn!?Allt beror väl på mängd och tillfälle..?
    Alkohol är inte narkotikaklassat i vårt land. Vill man knarka kan man ju flytta till ett land där det är tillåtet då. Vi har lagar i det här landet av en orsak.
  • SläppHästarnaFria

Jag skulle påstå att kaffe bör ses som en värre drog för barn som ammar än cannabis (även för folk i allmänhet, även om dom ses som vuxna, barn eller gamla). I mina ögon även långt mycket värre.

Anonym (29) skrev 2009-01-20 09:58:30 följande:

Ingen har sagt nånting annat! Droger finns det gott om.. lagligt som olagligt. Men cannabis är inte bara en drog, det är narkotika, därav skillnaden. Kaffe, cigg, mm köper du i affären helt lagligt. Och kaffe påverkar inte barn på samma sätt. Inte en myndighet skulle reagera på att en ammande kvinna dricker en kanna kaffe, men skulle däremot göra det om hon rökte en pipa. Så att man ska undvika droger under en graviditet är väl självklart, andra mer, vissa mindre. Och det svar du själv gav TS är det vi vill ha fram. Inte HUR vida cannabis är en farlig drog eller inte.
  • SläppHästarnaFria

..?

Anonym skrev 2009-01-20 11:14:05 följande:
    SläppHästarnaFria skrev 2009-01-19 23:43:15 följande:
    Drogliberalen har talat.
  • SläppHästarnaFria

Ja, vi har sådana lagar i Sverige av en orsak och alla som känner till varför ett förbud mot cannabis dök upp i världen suckar ganska hårt så fort folk tar upp detta som att det vore självklart att drogen i fråga skulle ha blivit olaglig på grund av någon sorts hälsorisk.

Anonym skrev 2009-01-20 11:15:27 följande:
    Anonym (Jag Jag) skrev 2009-01-20 00:06:38 följande: Alkohol är inte narkotikaklassat i vårt land. Vill man knarka kan man ju flytta till ett land där det är tillåtet då. Vi har lagar i det här landet av en orsak.
  • Anonym

Anonym skrev 2009-01-19 15:13:25 följande:

Anonym skrev 2009-01-19 15:02:58 följande:
    hehehe, håller med. tycker inte det låter som en personlig erfarenhet heller för den delen. har rökt kraftigt mycket i mina dar, lika så min omgivning. ruset som personen beskrev stämmer inte med cannabisrus. våldsam haha, nä.... nän skrev också att drogliberalerna försvinner om det dyker upp nån med negativ personlig erfarenhet. jag har just sådan, det var därför jag slutade röka. blev på tok för nojjig. men jag är lika drogliberal för det.
    Det är absolut en personlig erfarenhet, och jag drack inte alkohol alls, och jag blev sjukt våldsam, och spydde och var helt borta och det gick inte att få kontakt med mig alls på länge. De jag var med var alla ovana, vi tog alla lika mycket.

Jag blir sjukt irriterad för jag mådde fan inte bra alls av detta och då säger du att det inte var cannabisrus? Gör du allt för att försvara drogen för att inte ens vilja ta till dig andras erfarenheter?

Tycker du att det är bra ATT detta kan hända på normaldos? Hur ofta händer detta på ett glas vin för en vuxen frisk person?

Dessutom blir inte en ADHD person "down" av amfetamin, den får lättare att koncentrera sig och får energi, precis som en frisk person får. Vanlig missuppfattning (dessutom medicineras inte ADHD med amfetamin... utom i extrema undantagsfall.)
  • SläppHästarnaFria

Det finns inget som innebär en "normaldos". Alla symptom du benämner (förutom aggressiviteten) har dock säkerligen med "överdosering" och ovana att göra. Helt och hållet individuellt vilken dosering man bör ligga på och varken du eller någon annan vet hur utvecklade/stort antal receptorer ni har för att överhuvudtaget kunna ta upp de aktiva ämnena i cannabis.
    Har du exempelvis ätit väldigt mycket choklad/kakao i ditt liv så har dessa receptorer i regel utvecklats och blivit flera i antal av detta och därmed skulle du ha lättare för att ta upp de aktiva ämnena i cannabis än om du inte hade intagit ämnen som stimulerar samma typ av receptorer. Vissa människor har knappt nämnvärt av dessa receptorer och upplever därför inget rus överhuvudtaget dom första gånger som cannabis intas.

Röker du så att du spyr och inte vet vad du gör så kan du knappast jämföra det med ett glas vin, säger inte det sig självt?

Tillägget om ADHD stämmer absolut.

Anonym skrev 2009-01-20 15:03:06 följande:
    Det är absolut en personlig erfarenhet, och jag drack inte alkohol alls, och jag blev sjukt våldsam, och spydde och var helt borta och det gick inte att få kontakt med mig alls på länge. De jag var med var alla ovana, vi tog alla lika mycket. Jag blir sjukt irriterad för jag mådde fan inte bra alls av detta och då säger du att det inte var cannabisrus? Gör du allt för att försvara drogen för att inte ens vilja ta till dig andras erfarenheter? Tycker du att det är bra ATT detta kan hända på normaldos? Hur ofta händer detta på ett glas vin för en vuxen frisk person? Dessutom blir inte en ADHD person "down" av amfetamin, den får lättare att koncentrera sig och får energi, precis som en frisk person får. Vanlig missuppfattning (dessutom medicineras inte ADHD med amfetamin... utom i extrema undantagsfall.)
  • Anonym

Anonym skrev 2009-01-20 15:03:06 följande:

Gör du allt för att försvara drogen för att inte ens vilja ta till dig andras erfarenheter?
    Öh, genom att jag skriver att jag själv slutade röka pga dåliga erfarenheter så gör jag väl knappast allt för att försvara????
  • Anonym (29)
    SläppHästarnaFria skrev 2009-01-20 12:55:05 följande:
    Jag skulle påstå att kaffe bör ses som en värre drog för barn som ammar än cannabis (även för folk i allmänhet, även om dom ses som vuxna, barn eller gamla). I mina ögon även långt mycket värre.Anonym (29) skrev 2009-01-20 09:58:30 följande:
    Ge mig förklaring till varför?
    Om kaffe bör ses som en värre drog än cannabis. Varför är inte kaffe narkotikaklassat?
  • Anonym (no clue)

Anonym (29) skrev 2009-01-20 17:08:14 följande:

Ge mig förklaring till varför?Om kaffe bör ses som en värre drog än cannabis. Varför är inte kaffe narkotikaklassat?
    Du kan på fullaste alvar inte ha fått för dig att det är det som avgör vad som är lagligt och inte.
    Våra tre lagliga droger skördar fler liv på planeten än alla andra droger, tillsammans, genom historien.
    Ju folk dör av kaffe också, centralstimulanta är inte bra för en även om dom är så pass svaga som koffein.
    Men varför vi har droger som inte har ett liv på sitt samvete illegala. Svara du på det för du verkar ju veta.
Svar på tråden det här med cannabis.....