• Anonym (undrande)

det här med cannabis.....

har en bekant (det är min sambos kompis) som har en liten bebis, tror hon är ca 5 månader, de är jättebra föräldrar och har inget missbruksproblem på det sättet (vad jag vet) men iaf så har dom väl alltid rökt ibland, innan hon blev gravid vill säga..nu har hon ju fött och ammar sitt barn och pratade med min sambo om att hon ska inte röka det utan äta det! (bara för att hon vill och inte för att hon "måste") alltså göra nåt slag brownie eller nåt! hon gör det fast att hon ammar...om man nu utgår från att det självklart inte är bra att ta nåt dyligt alls överhuvudtaget..hon menar på att om hon ska göra det så är det mindre farligt att äta det?? har hon rätt?

• Svar på tråden det här med cannabis.....
  • SläppHästarnaFria

Man känner sig manad till att skriva om annat då folket här inte kan hålla en objektiv syn på cannabis rent generellt och det bidrar till ytterligare negativa effekter i framtiden. Har inte folk hela bilden med sig så bidrar man gärna med den.

Anonym skrev 2009-01-31 13:25:46 följande:
    Men vad är det med er alla? Klarar ni inte av folk som berättar negativa erfarenheter?
  • juluu

rebound skrev 2009-01-30 17:04:45 följande:

Anonym skrev 2009-01-30 11:39:49 följande:
    Hade tråden handlat om alkohol så hade tonen varit mer i still med ?sista festen jag var på där jag krökade lite för mycket höll på att sluta illa, tänk på det?Men nu handlar det istället om cannabis och då låter det mer som ? HASCH höll på att döda mig?
    Fast tråden handlar om en ammande mamma, och huruvida det är mindre skadligt för barnet om mamman inmundigar spacecake, jämfört med röker en spliff.
  • SläppHästarnaFria

Underdiskussioner skapas ju på grund av folks reaktioner i varandras texter. Kritiserandet av människors inställningar i förhållande till huvudfrågan innebär att en förklaring för inställningarna önskas och då uppstår oftast underdiskussioner.

Det finns även en historia för hur dessa forumen modereras som innebär att en specifika grupps röster inte kan göra sig hörda på annat vis än på detta vis.

juluu skrev 2009-01-31 14:40:14 följande:
    Fast tråden handlar om en ammande mamma, och huruvida det är mindre skadligt för barnet om mamman inmundigar spacecake, jämfört med röker en spliff.
  • yousef

juluu skrev 2009-01-31 14:40:14 följande:

Ska vi återgå till topic (wow!) så kan det mycket väl vara något "nyttigare" att äta, framförallt om spliffen annars hade innehållt tobak. Skillnaden lär dock inte vara särskilt stor om det rör sig om enstaka konsumtion.
  • Anonym (subba)
    SläppHästarnaFria skrev 2009-01-31 13:37:45 följande:
    Man känner sig manad till att skriva om annat då folket här inte kan hålla en objektiv syn på cannabis rent generellt och det bidrar till ytterligare negativa effekter i framtiden. Har inte folk hela bilden med sig så bidrar man gärna med den.
    skulle folk ha hela bilden av cannabis hade dom inte rökt om dom hade nått innanför pannbenet. tro mej jag har hela bilden och många olika personliga erfarenheter av cannabis både av mej själv och personer i min närhet. barn och droger hör inte ihop. thats it.
  • Farsa på stan

Anonym (subba) skrev 2009-02-02 12:30:35 följande:

skulle folk ha hela bilden av cannabis hade dom inte rökt om dom hade nått innanför pannbenet.
    Det där är en riktigt otäck och felaktig människosyn du ger uttryck för. Visst, cannabis är inte nyttigt. Men att påstå att folk som knarkar är mindre intelligenta är som att påstå att alla som röker, äter mer än de behöver, begår självmord, som stannar i ett förhållande där den andre partnern slår dem, och så vidare, är korkade. Intelligens och självdestruktivt beteende har inte med varandra att göra. Några av världens mest intelligenta människor har ägnat sig åt skadliga beteenden.
  • Androgyn

(subba)

Det var verkligen ett intelligent och starkt resonemang du för?!?

Att dumförklara flera miljoner människor världen över som du dessutom aldrig har träffat är lite att skjuta dig själv i benet.

Och alla dessa "dumma" människor genom historien har nog genom konsten och kulturen berikat ditt liv i långt mycket större utsträckning än vad du tror?

Eller du kanske inte tycker om musik, litteratur, konst osv.
    För mycket av den kultur som västvärlden idag bygger stora delar av sin identitet på är direkt sprungen ur diverse drogers inverkan.

Gör dina val i livet så att du själv mår bra. Men låt snälla bli att döma andra för att de inte följer dina personliga livsregler.

Man framstår lixom inte så smart då.

Men det är ju klart. Du har ju hela bilden.

O alla som inte håller med dig har självklart fel.
    Eller?

• SIMONSåISAKS mamma

Androgyn skrev 2009-02-02 20:32:20 följande:

(subba)Det var verkligen ett intelligent och starkt resonemang du för?!?Att dumförklara flera miljoner människor världen över som du dessutom aldrig har träffat är lite att skjuta dig själv i benet. Och alla dessa "dumma" människor genom historien har nog genom konsten och kulturen berikat ditt liv i långt mycket större utsträckning än vad du tror?Eller du kanske inte tycker om musik, litteratur, konst osv. För mycket av den kultur som västvärlden idag bygger stora delar av sin identitet på är direkt sprungen ur diverse drogers inverkan.Gör dina val i livet så att du själv mår bra. Men låt snälla bli att döma andra för att de inte följer dina personliga livsregler. Man framstår lixom inte så smart då. Men det är ju klart. Du har ju hela bilden. O alla som inte håller med dig har självklart fel. Eller?
    har alla som inte håller med dig fel oxå eller? jag håller inte med någon,men jag bara undrar...
  • Androgyn

Absolut inte.
    Ibland håller jag inte ens med mig själv.

Men jag gör aldrig misstaget att påstå att mina åsikter skulle vara någon slags sanning. I någon fråga.
    Den enda sanning jag tror på är att det inte finns någon absolut sanning.

Jag tror att människan är en alldeles för komplex sammansättning av celler, tankar o känslor mm för att en sanning skall kunna appliceras på hela mänskligheten.

Och då gäller det självklart också hur dessa miljontals människor med sina miljarder celler, tankar o känslor mm förhåller sig till de tusentals preparat som finns till förfogande.

Så att säga att "ehh...alla som knarkar är dumma, det vet jag för jag har sett hela bilden" som var kontentan av vad (subba) skrev, är i mina öron ytterst lösgrundat, simplifierande och intelligensbefriat.

Eller tycker du inte det?

Just det, du håller ju inte med någon ;)

Och kan du snälla förklara för mig vad i mitt förra inlägg som borde motsättas och varför?

Jag bara undrar....

• Anonym

Man kan ju undra hur "farligt" det är när modersmjölken är redan från början fullspäckat med kroppsegna cannaboider.

Folk som brukar röka brukar i regel blanda med tobak så att skippa det gör ju konsumtionen hälsosammare.

Svar på tråden det här med cannabis.....