• Anonym (undrande)

det här med cannabis.....

har en bekant (det är min sambos kompis) som har en liten bebis, tror hon är ca 5 månader, de är jättebra föräldrar och har inget missbruksproblem på det sättet (vad jag vet) men iaf så har dom väl alltid rökt ibland, innan hon blev gravid vill säga..nu har hon ju fött och ammar sitt barn och pratade med min sambo om att hon ska inte röka det utan äta det! (bara för att hon vill och inte för att hon "måste") alltså göra nåt slag brownie eller nåt! hon gör det fast att hon ammar...om man nu utgår från att det självklart inte är bra att ta nåt dyligt alls överhuvudtaget..hon menar på att om hon ska göra det så är det mindre farligt att äta det?? har hon rätt?

• Svar på tråden det här med cannabis.....
  • Anonym (anti-drugs)

jag håller inte med dig min vän, men jag kan tyvärr inte fortsätta diskutera då min dotter står och drar i mig och vill prata om sin dag och DET är det viktigatse för mig. Men tack för en intressant diskussion. Jag sitter dock och undrar lite över din ålder och om du möjligtvis kommer tänka annorlunda om några år. Ha en fin kväll!

• Anonym (no clue)

Anonym (anti-drugs) skrev 2009-01-26 19:25:57 följande:

anonym no clue, avslutning: nej, jag tar mig inte en drink, nej, jag har inte ett välfyllt barskåp hemma. Är buddhist och använder inte rusningsmedel.
    Jag skulle tippa på nykterist men okey, ger i alla fal en förklaring eller anledning till tankarna.
    Men på vilket sätt förändrar det texten jag skrev?
    Ska jag bli straffad för att jag inte lever som du ? Även om mitt liv bidrar till statens kassa ganska mycket, mina barn har det toppen, mina husdjur är vällskötta, min sambo är ganska nöjd med mig och jag har inte skadat nån i hela mitt liv?
    För i slutändan, i grund och botten, även om min fråga var retoriskt så är det DET allt handlar om.
  • Anonym (no clue)

Anonym (anti-drugs) skrev 2009-01-26 19:37:36 följande:

Jag sitter dock och undrar lite över din ålder och om du möjligtvis kommer tänka annorlunda om några år. Ha en fin kväll!
    Subtilt minst sagt.
    Kan nog ställa samma fråga av ren princip men jag kan säga så här mycket att i alla fal en av oss har åldern inne.
  • Anonym (hmm...)

intressanta inlägg!

ville bara tillägga att marijuana är ingen kemisk substans. Det är ett ogräs, liknande nässelväxter.

• Anonym

Anonym (hmm...) skrev 2009-01-27 10:05:30 följande:

intressanta inlägg! ville bara tillägga att marijuana är ingen kemisk substans. Det är ett ogräs, liknande nässelväxter.
    allt är kemi, hur skulle det annars kunna reagera i hjärnan?
  • Anonym (hej)

Cannabis är en växt som innehåller en stor del kemiska ämnen (runt 400). 60-80 av dessa är psykotropa - dvs ämnen som påverkar dina kognitiva/tankemässiga förmågor. THC - vilket är det mest aktiva ämnet och det man mäter i urinprover, är alltså bara ett av alla dessa kemiska ämnen som påverkar ditt psyke, din tankeförmåga och din kropp.

Cannabis är dessutom fettlösligt, vilket innebär att det lagras i kroppens fettdepåer och har en mycket lång elimineringsfas - dvs tiden det tar innan drogen går ur kroppen. På sikt innebär det att personer som röker regelbundet får en mkt hög koncentration av dessa ämnen i sin kropp, vilket naturligtvis innebär att man får försämrade förmågor.

En del tycker inte att det är något problem och det får stå för dem. För min del så tycker jag att det säger sig självt att cannabis är en drog som påverkar ditt psyke och därmed ingenting som är förenligt med ett spädbarn. Vilket den här tråden faktiskt ursprungligen handlade om.

Om man vill fortsätta med en diskussion om cannabisets vara eller icke vara så kan man ju faktiskt skapa en ny - Barn och droger har inget med varandra att göra. De har rätt att växa upp i en miljö där de kan bli sedda och omhändertagna av vuxna som inte är påverkade av olika preparat, vilket preparat det än månde vara.

• SläppHästarnaFria

Genom framförallt simulering. Cannabis varken ersätter tillför något utöver det naturliga.

Anonym skrev 2009-01-27 10:39:04 följande:
    Anonym (hmm...) skrev 2009-01-27 10:05:30 följande: allt är kemi, hur skulle det annars kunna reagera i hjärnan?
  • Anonym (förbannad)

Jag hade gjort en anonym anmälan på en mamma som jag visste skulle inta cannabis.
    Hennes omdöme är ju lika med noll !!

• Anonym (no clue)

Anonym (förbannad) skrev 2009-01-27 12:35:44 följande:

Jag hade gjort en anonym anmälan på en mamma som jag visste skulle inta cannabis.Hennes omdöme är ju lika med noll !!
    Man kan ju fråga sig vems omdöme är kass här.
    Det är ganska sjukt att det finns folk som är bereda att skada totala främlingar. Får du en olustig begär att hugga folk på gatan också?
Svar på tråden det här med cannabis.....