• Anonym (undrande)

det här med cannabis.....

har en bekant (det är min sambos kompis) som har en liten bebis, tror hon är ca 5 månader, de är jättebra föräldrar och har inget missbruksproblem på det sättet (vad jag vet) men iaf så har dom väl alltid rökt ibland, innan hon blev gravid vill säga..nu har hon ju fött och ammar sitt barn och pratade med min sambo om att hon ska inte röka det utan äta det! (bara för att hon vill och inte för att hon "måste") alltså göra nåt slag brownie eller nåt! hon gör det fast att hon ammar...om man nu utgår från att det självklart inte är bra att ta nåt dyligt alls överhuvudtaget..hon menar på att om hon ska göra det så är det mindre farligt att äta det?? har hon rätt?

• Svar på tråden det här med cannabis.....
  • yousef

Anonym skrev 2009-01-27 10:39:04 följande:

Anonym (hmm...) skrev 2009-01-27 10:05:30 följande: allt är kemi, hur skulle det annars kunna reagera i hjärnan?
    Det talas ibland om "kemiska ämnen" som om det vore relevant i t ex drogsammanhang eller "otäckt icke-naturligt" på nåt annat sätt. Det var i ungefär den meningen begreppet först dök upp i denna tråd. Jag är mer åt ditt synsätt.
  • Anonym (mamma)

cannabis är bättre en alkoholl

• Anonym (Jag Jag)

Anonym (mamma) skrev 2009-01-29 18:20:23 följande:

Håller med!
  • Anonym

Anonym (mamma) skrev 2009-01-29 18:20:23 följande:

inte jag som höll på att dö när jag provade....
  • Anonym (Jag Jag)

Finns inga dokumenterade fall där någon har dött av en överdos av cannabis, så att du var nära att dö pga själva drogen är bara orealistiskt..

• Anonym

Anonym (Jag Jag) skrev 2009-01-30 11:37:32 följande:

Finns inga dokumenterade fall där någon har dött av en överdos av cannabis, så att du var nära att dö pga själva drogen är bara orealistiskt..
    jag kvävdes av mina egna spyor, och jag var så väck att jag inte kunde / visste hur jag vänder på mig, det var minuter ifrån döden om inte någon kommit förbi och ringt 112 och vänt mig.
  • Anonym (Jag Jag)

Fortfarande inte drogen som hade tagit ditt liv utan spyan..
    Dessutom är det vanligare att folk spyr av alkohol än av cannabis.
    Därmed oxå vanligare att folk spyr ihjäl sig efter att ha druckit alkohol än efter att ha rökat.
    Sedan är det beklagligt att folk alls vill använda sig av droger (ex alkohol och cannabis) om de inte vet vad som kan ske.
    Ansvar har man för sig själv.
    Det går inte att skylla på drogen, utan på sig själv som valde att inta drogen.

• SläppHästarnaFria

Rök inte så mycket? Blir du så väck så har du rökt på tok för mycket för din del. Personligen så har jag aldrig intagit så mycket att jag ens mått illa, men då har jag även haft ett utgångsläge som troligen ganska få har redan från början. Har dock upplevt en del obehagliga stunder under ett cannabisrus.

Anonym skrev 2009-01-30 11:39:49 följande:
    Anonym (Jag Jag) skrev 2009-01-30 11:37:32 följande: jag kvävdes av mina egna spyor, och jag var så väck att jag inte kunde / visste hur jag vänder på mig, det var minuter ifrån döden om inte någon kommit förbi och ringt 112 och vänt mig.
  • rebound

Anonym skrev 2009-01-30 11:39:49 följande:

Anonym (Jag Jag) skrev 2009-01-30 11:37:32 följande:
    jag kvävdes av mina egna spyor, och jag var så väck att jag inte kunde / visste hur jag vänder på mig, det var minuter ifrån döden om inte någon kommit förbi och ringt 112 och vänt mig.
    Hade tråden handlat om alkohol så hade tonen varit mer i still med ?sista festen jag var på där jag krökade lite för mycket höll på att sluta illa, tänk på det?
    Men nu handlar det istället om cannabis och då låter det mer som ? HASCH höll på att döda mig?

Jag säger så här mycket, sista gången jag krökade så jag spydde ner allt i min omgivning och hamnade i fyllecell så skylde inte jag på alkoholen, ingen tvingade mig att kröka Hb från dunken under tiden alla applåderare i takt (en helt utflippad klassfest för herrans massa år sen)
    Om du vill fortsätta köra fjortis stilen så skyll i alla fal inte ifrån dig, stå för det du gör.
    Vill du inte våra helt borta i skallen till den graden att du glömmer hur man vänder på sig så halsa inte en 0.7 på 30 sekunder och dra inte tremanars joint ensam för att få kanske det ?lilla extra?.
  • Anonym

Men vad är det med er alla? Klarar ni inte av folk som berättar negativa erfarenheter?

Svar på tråden det här med cannabis.....