Inlägg från: Anonym (Jag Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag Jag)

det här med cannabis.....

Haha, jag uppfattar det som att det finns en del vettiga i denna tråden.
    Tyvärr kommer jag skriva som anonym då det finns alltför många från min stad på FL.
    Men vill iaf säga att släpphästarnafria (tror jag det var) Verkar vara en mycket vettig person.

Det är fel att inta cannabis under tiden man ammar eller är gravid för att svara TS

Dock ska folk veta att under sammlingsnamnet "droger" så ingår nikotin, koffein, alkohol mm lagliga saker i detta.
    Så kaffe är en drog. punkt slut.
    Dock räknas dessa inte som narkotika, vilket Cannabis gör.

Kan meddela att det finns ett ytterst fåtal personer i sverige som fått/får cannabis utskrivet på recept, faktiskt.
    Min syster känner EN.

Sdan vad gäller missbruk..
    Man kan bruka alkohol.
    Man kan bruka Cannabis.
    Man kan oxå missbruka dem båda.
    Precis som med allt annat.

Min BM sa till mig att under graviditeten så är intag av alkohol farligare än intag av cannabis för embryot/fostret.
    Men självklart att man BÖR UNDVIKA både och.
    Folk vett tycker jag att man ska undvika allt vad droger heter under graviditet och ammning.
    Kaffe cigg, akohol, cannabis osv osv..

• Anonym (Jag Jag)

Varför ska man dricka alkohol när man har barn!?
    Allt beror väl på mängd och tillfälle..?

• Anonym (Jag Jag)

Jag tycker inte man ska använda något av alternativen när barnen är i hemmet..
    vare sig det är en joppe eller ett glas vin.
    i mina ögon så är inte drogen frågan, utan föräldrarnas närvaro.
    En cannabis påverkad förälder är inte sämre än en alkoholpåverkad förälder, (Snarare tvärtom men det är inte det frågan gäller).
    Jag anser att när man har barnen runt sig så bör man inte vara påverkad av vare sig det ena eller det andra.
    Sedan vad som är lagligt eller ej struntar jag i.
    En alkoholpåverkad förälder är ingen bra förälder heller.
    Och nu pratar jag om vanligt Bruk.
    Missbruk är ALDRIG bra och det är en självklarhet för alla.
    Men gällande det jag skrev så skilljer sig åsikterna åt.

• Anonym (Jag Jag)

Anonym (mamma) skrev 2009-01-29 18:20:23 följande:

cannabis är bättre en alkoholl
    Håller med!
  • Anonym (Jag Jag)

Finns inga dokumenterade fall där någon har dött av en överdos av cannabis, så att du var nära att dö pga själva drogen är bara orealistiskt..

• Anonym (Jag Jag)

Fortfarande inte drogen som hade tagit ditt liv utan spyan..
    Dessutom är det vanligare att folk spyr av alkohol än av cannabis.
    Därmed oxå vanligare att folk spyr ihjäl sig efter att ha druckit alkohol än efter att ha rökat.
    Sedan är det beklagligt att folk alls vill använda sig av droger (ex alkohol och cannabis) om de inte vet vad som kan ske.
    Ansvar har man för sig själv.
    Det går inte att skylla på drogen, utan på sig själv som valde att inta drogen.

Svar på tråden det här med cannabis.....