• Anonym (undrande)

det här med cannabis.....

har en bekant (det är min sambos kompis) som har en liten bebis, tror hon är ca 5 månader, de är jättebra föräldrar och har inget missbruksproblem på det sättet (vad jag vet) men iaf så har dom väl alltid rökt ibland, innan hon blev gravid vill säga..nu har hon ju fött och ammar sitt barn och pratade med min sambo om att hon ska inte röka det utan äta det! (bara för att hon vill och inte för att hon "måste") alltså göra nåt slag brownie eller nåt! hon gör det fast att hon ammar...om man nu utgår från att det självklart inte är bra att ta nåt dyligt alls överhuvudtaget..hon menar på att om hon ska göra det så är det mindre farligt att äta det?? har hon rätt?

• Svar på tråden det här med cannabis.....
  • tarm

Jo det där med hash ska man inte hålla på med. Det är fruktansvärt att läsa om föräldrar som missbrukar narkotika. Jag har en bekant vars moster rökte hash när hon ammade. Barnet hann bara bli 1,5 år innan den dog av spontan hashdöd. Jag stör mig på folk som försöker jämföra alkohol med droger. Jag har bara en sak att säga till dom. Knark är knark!

• Meddelande borttaget
  • Anonym
    tarm skrev 2012-07-11 11:06:22 följande:
    Jo det där med hash ska man inte hålla på med. Det är fruktansvärt att läsa om föräldrar som missbrukar narkotika. Jag har en bekant vars moster rökte hash när hon ammade. Barnet hann bara bli 1,5 år innan den dog av spontan hashdöd. Jag stör mig på folk som försöker jämföra alkohol med droger. Jag har bara en sak att säga till dom. Knark är knark!
    Spontan haschdöd
    Fick inte ungen haschpsykos av passiv amning?
  • Anonym (såklart...)
    öh...den var ny för mig... spontan haschdöd!?!?! Vart har du fått den diagnosen ifrån? Hemsk såklart att barnet dog, men jag kan garantera att det inte var i "spontan haschdöd" för det finns inget som heter så eller existerar.

men tack! det fick mig att le....  
  • Anonym (såklart...)
    En sak till... Alkohol är också knark. 
  • tarm
    Anonym (såklart...) skrev 2012-07-11 11:52:09 följande:
    En sak till... Alkohol är också knark. 
    Nej, alkohol är inte knark. Illegala droger är knark. 
  • Meddelande borttaget
  • honochhan67

Det är ganska meningslöst att delta i en sån här diskussion och att skriva, eftersom "motståndarna" bevisligen alltid vet bäst och behöver inga fakta. "Dom vet minsann, och känner någon som känner någon som känner någon som..." PUNKT SLUT!

Leta reda på vad WHO, FN, World Commission of Drug Policy", Kofi Annan m.fl. har att säga i frågan, istället för Kristdemokraternas Maria Larsson.
    Ganska tunga instanser och namn anser jag.

• Anonym (såklart...)
    tarm skrev 2012-07-11 11:54:06 följande:
    Nej, alkohol är inte knark. Illegala droger är knark. 
    men i vilken värld lever du i? Knark är en förkortning på Narkotika. Narkotika är ett annat ord för droger. Alkohol klassa som en drog. Likaså tobak. och kaffe. och värktabletter.  jag kan göra listan lång...

Om du tror att knark endast är olagliga substanser så behöver du verkligen läsa mer och se mer nyheter. Det går nyheter på tv, varje dag, flera gånger, på olika kanaler. Du kan även läsa om droger på datorn, nåt som heter internet. Man kan läsa om allt där, lära sig om andras kulturer och andras länders sätt att se på saker. Tala med dina vänner och familj och hör vad dom kan och tycker.

Snälla. Gör det.
  • tarm
    Anonym (såklart...) skrev 2012-07-11 13:07:51 följande:
    men i vilken värld lever du i? Knark är en förkortning på Narkotika. Narkotika är ett annat ord för droger. Alkohol klassa som en drog. Likaså tobak. och kaffe. och värktabletter.  jag kan göra listan lång...

Om du tror att knark endast är olagliga substanser så behöver du verkligen läsa mer och se mer nyheter. Det går nyheter på tv, varje dag, flera gånger, på olika kanaler. Du kan även läsa om droger på datorn, nåt som heter internet. Man kan läsa om allt där, lära sig om andras kulturer och andras länders sätt att se på saker. Tala med dina vänner och familj och hör vad dom kan och tycker.

Snälla. Gör det.
    Knark är en förkortning för narkotika. Narkotika är ett samlingsnamn för illegala rusmedell av olika art. 

Alkohol är inte illegalt och är därmed inte narkotika och inte heller knark.

sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika

Svar på tråden det här med cannabis.....