• Anonym (undrande)

det här med cannabis.....

har en bekant (det är min sambos kompis) som har en liten bebis, tror hon är ca 5 månader, de är jättebra föräldrar och har inget missbruksproblem på det sättet (vad jag vet) men iaf så har dom väl alltid rökt ibland, innan hon blev gravid vill säga..nu har hon ju fött och ammar sitt barn och pratade med min sambo om att hon ska inte röka det utan äta det! (bara för att hon vill och inte för att hon "måste") alltså göra nåt slag brownie eller nåt! hon gör det fast att hon ammar...om man nu utgår från att det självklart inte är bra att ta nåt dyligt alls överhuvudtaget..hon menar på att om hon ska göra det så är det mindre farligt att äta det?? har hon rätt?

• Svar på tråden det här med cannabis.....
  • Anonym (såklart...)
    Quickman skrev 2012-07-17 17:15:58 följande:
    Åka bil är farlig, sola i solarium är farligt, spela fotboll är farligt, äta rött kött är farligt etc etc.

Livet är livsfarligt. Än så länge har ingen överlevt.

Ta en holk och va som folk...
    tarm skrev 2012-07-17 17:12:30 följande:
    Satans knarkare hela bunten. Droger är farliga! Svårt att förstå? 
     hahaha! Ja, droger är farliga. Och jag antar att du inte använder något. Inte heller kaffe, socker, alkohol eller något annat som kan frambringa ett beroende. Good 4 U! 
    Men om du nu gör det, så antar jag att du brukar dessa med måttlighet. Vilket många faktiskt gör när det gäller cannabis. Svårt att förstå? 
  • Anonym (-_-)

Man får tycka som man vill. Men är det något jag vet av erfarenhet är vilken hemsk hybris man får av att röka på.

Man tror att man är skönaste människan som gått på denna planet.

Man inbillar sig att man har ideer som kan förändra världen, ingen har ju någonsin haft sådana snilleblixtar som efter man rökt en spliff.

Det finns ju alltid en bra anledning att röka. Man behöver ju slappna av efter jobbet. Man behöver ju en för att kunna sova. Man röker när man har en skön kväll med vännerna. Mår skit psykiskt, tur att det finns röka.

Man ser ner på folk som "Inte förstår dem briljanta argumenten för att det borde vara lagligt med marijuana".

Men. Sanningen är att man blir seg, trög i huvudet. Högmodig och fruktansvärt jävla flegmatisk. Vaddå, det är väl helt ok att röka något som växer i naturen!?? Då är det ju ingen drog fattar ni väl ?

-_-

• ftp
    Anonym (-_-) skrev 2012-07-18 19:57:58 följande:
    Man får tycka som man vill. Men är det något jag vet av erfarenhet är vilken hemsk hybris man får av att röka på.

Man tror att man är skönaste människan som gått på denna planet.

Man inbillar sig att man har ideer som kan förändra världen, ingen har ju någonsin haft sådana snilleblixtar som efter man rökt en spliff.

Det finns ju alltid en bra anledning att röka. Man behöver ju slappna av efter jobbet. Man behöver ju en för att kunna sova. Man röker när man har en skön kväll med vännerna. Mår skit psykiskt, tur att det finns röka.

Man ser ner på folk som "Inte förstår dem briljanta argumenten för att det borde vara lagligt med marijuana".

Men. Sanningen är att man blir seg, trög i huvudet. Högmodig och fruktansvärt jävla flegmatisk. Vaddå, det är väl helt ok att röka något som växer i naturen!?? Då är det ju ingen drog fattar ni väl ?

-_-
    Det finns bara en lämplig kommentar till den rappakaljan.

Observera nu :

Läs ordentligt. 

• Anonym (-_-)
    ftp skrev 2012-07-18 20:01:42 följande:
    Det finns bara en lämplig kommentar till den rappakaljan.

Observera nu :

Läs ordentligt. 

Du vaknar nog upp en dag du med ;)
  • ftp
    Anonym (-_-) skrev 2012-07-18 20:02:38 följande:
    Du vaknar nog upp en dag du med ;)
    Jag har vaknat upp, det är knarktalibaner som kan se fram emot ett bryskt uppvaknande 

• ftp
    Felicia111 skrev 2012-07-18 20:10:20 följande:
    Hade anmält till soc DIREKT
    Med såna vänner behöver man verkligen inga fiender.

• Anonym (-_-)
    ftp skrev 2012-07-18 20:08:41 följande:
    Jag har vaknat upp, det är knarktalibaner som kan se fram emot ett bryskt uppvaknande 

Märks rätt tydligt att du inte har det min vän :) Men det kommer...väl.. kanske ;)
  • ftp
    Anonym (-_-) skrev 2012-07-18 20:34:06 följande:
    Märks rätt tydligt att du inte har det min vän :) Men det kommer...väl.. kanske ;)
    Jag har vaknat upp så pass att jag inte generaliserar och försöker måla upp nån stereaobild av 1-2 milioner människor bara i sverige, kan garantera dig att dom flesta som röker ser inte ut som du har beskrivit det och om man själv inte avslöjar hemlisen så är det svårt om inte omöjligt att gissa sig till det.

• Anonym (-_-)
    ftp skrev 2012-07-18 20:36:32 följande:
    Jag har vaknat upp så pass att jag inte generaliserar och försöker måla upp nån stereaobild av 1-2 milioner människor bara i sverige, kan garantera dig att dom flesta som röker ser inte ut som du har beskrivit det och om man själv inte avslöjar hemlisen så är det svårt om inte omöjligt att gissa sig till det.
    Du passar rätt bra in i dem flesta som anser sig ha bara bra erfarenheter utav rökandet. Man är lite flummig sådär, drar gärna in komplicerade ord ( som du förmodligen tror att vi andra inte förstår, kanske för att bevisa att du är smart och inte rökt sönder din hjärna ? ) Nu säger jag inte att du röker, men någonting har uppenbarligen påverkat dig i den riktning att du känner att du behöver försvara det. Och gärna få det att framstå som att du är en hederlig människa som inte generaliserar och sätter människor i fack, eller?

Sen sa jag inte att alla var som jag beskrev. Jag skrev att det var min erfarenhet, och då innefattade det mig själv och dem år jag totalt kastade bort i min jävla dimma. Det finns drag, hos alla som röker som liknar varann. Ofta väldigt mycket också. Tex, jag skulle, då jag rökte, gärna skriva, prata och vara allmänt luddig. Lite som du gör här i tråden.

Även om man röker ibland, eller bara vill propagera för rökats positiva delar elle överlevnad så märks det tydligt att ni inte riktigt står på jorden.
Svar på tråden det här med cannabis.....