ftp skrev 2012-07-18 20:36:32 följande:
Jag har vaknat upp så pass att jag inte generaliserar och försöker måla upp nån stereaobild av 1-2 milioner människor bara i sverige, kan garantera dig att dom flesta som röker ser inte ut som du har beskrivit det och om man själv inte avslöjar hemlisen så är det svårt om inte omöjligt att gissa sig till det.
Du passar rätt bra in i dem flesta som anser sig ha bara bra erfarenheter utav rökandet. Man är lite flummig sådär, drar gärna in komplicerade ord ( som du förmodligen tror att vi andra inte förstår, kanske för att bevisa att du är smart och inte rökt sönder din hjärna ? ) Nu säger jag inte att du röker, men någonting har uppenbarligen påverkat dig i den riktning att du känner att du behöver försvara det. Och gärna få det att framstå som att du är en hederlig människa som inte generaliserar och sätter människor i fack, eller?
Sen sa jag inte att alla var som jag beskrev. Jag skrev att det var min erfarenhet, och då innefattade det mig själv och dem år jag totalt
kastade bort i min jävla dimma. Det finns drag, hos alla som röker som
liknar varann. Ofta väldigt mycket också. Tex, jag skulle, då jag rökte, gärna skriva, prata och vara allmänt luddig. Lite som du gör här i tråden.
Även om man röker ibland, eller bara vill propagera för rökats positiva delar elle överlevnad så märks det tydligt att ni inte riktigt står på jorden.