• Fidelis ad urnam

Män i klänning, transor, är det fel?

Vad tycker du om män som klär sig i kvinnokläder?

Jag tycker det är underbart att dessa individer går sin egen väg och står upp för vem de är. Alla får klä sig som de vill, i vilka färger de vill utan att jag för den skull dömer dem för det.
    Alla har rätt att vara exakt den de är.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 10:25
    Ah, borde kanske lägga till det som har påpekats i tråden.
    Jag menar inte att alla män som klär sig i kvinnokläder för den skull är transor, jag menar i denna tråd transor.
  • Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?
  • Hamnbo

Jag tror inte att han skulle må dåligt bara för att inte fick ha klänning. Det klart man vill att barnet ska må bra..men jag tror inte man går under för att man inte får ha klänning på sig som om det vore meningen med livet liksom.

Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 11:56:58 följande:

Tänk om din son senare i livet känner en dragning mot kvinnokläder, men hela tiden har mammas "nej, det har bara flickor, det är ingenting för pojkar" malande i huvudet och mår dåligt över att han är "fel" ute.Vill du inte att din son ska må bra över den han är?
  • Fidelis ad urnam
    Hamnbo skrev 2008-10-15 11:59:58 följande:
    Jag tror inte att han skulle må dåligt bara för att inte fick ha klänning. Det klart man vill att barnet ska må bra..men jag tror inte man går under för att man inte får ha klänning på sig som om det vore meningen med livet liksom.Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 11:56:58 följande:
    Att nekas sin läggning kan vara oerhört skadligt.
    Varför tvinga på honom DIN åsikt att klänning bara är för tjejer?
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Hamnbo

För min del accepterar jag det. Men det är fruktansvärt omanligt i mina ögon...men tror inte män med kvinnkläder är ute efter att se manliga ut heller.

miss nöjd skrev 2008-10-15 11:58:03 följande:

Att acceptera är EN sak, en annan att anse att det är konstigt och omanligt.
  • Kamikazee

Ja inte tror jag att de bär klänning för att egga upp dig iallafall...

Hamnbo skrev 2008-10-15 11:54:29 följande:
    För att svara på TS, nej män ska inte ha klänning, inte i min värd iallafall...det är avtändande. Men alla gör som dom vill...Men kille får inte, då är det kört.
    Ärligt talat så är det väl upp till var och en. Så länge de inte skadar någon kan jag inte se något fel, då tycker jag att det är mer fel när folk bär vapen - för DET kan skada någon.
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Morbid Mistress
    Hamnbo skrev 2008-10-15 11:53:03 följande:
    Nej man får helt enkelt förklara att killar inte har klänning, det är nåt som tjejer har. Man ska va stolt över sitt kön och dom olikheter det innebär....det är inget fel...Och det tycker jag man ska förklara för sin son i det fallet.Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:35:04 följande:
    Fast kanman inte vara stolt över sitt kön och ändå tänja på normerna?

Och hur gör men sedan när personalen på förkolan/skolan påpekar att ditt barn mobbar X för att han har klännig? Det är ju faktiskt vi vuxna som påverkar våra barn och lär dem normer och då är det som jag ser det viktigt för mig som förälder att låta mitt barn vara sig själv, för att hen sedan ska låta andra vara sig själva.
    Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Hamnbo

Men när han är vuxen får han ju bestämma själv förstås, det kan ju inte jag göra...inte ens säkert att det skulle bli så med sin son...eller menar du att man ska utgå från det från början att sonen kommer vilja ha klänning när han är större.

Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 12:01:13 följande:

Att nekas sin läggning kan vara oerhört skadligt.Varför tvinga på honom DIN åsikt att klänning bara är för tjejer?
  • enny signatur

miss nöjd skrev 2008-10-15 11:38:37 följande:

undrar om det är ngn kvinna (eller njo, måste väl vara vissa iof) som tycker transar är sexig och manliga *s* Jag skulle inte kunna leva kvar i min relation till min man om han "blev" transa- skulle ju vara totalt avtändande!
    fast alla vill inte ha partnern så maskulin som möjligt
  • Howdahkan

Dom får väl ha vilka kläder dom vill...
    Jag bär ju byxor dom flesta dagar...

Kläder är ju bara typbitar som är ihop satt på ett visst vis.
    Så heller att alla har kläder på sig än att alla sprang runt nakna och fryser...

• miss nöjd

Nej. Jag håller med dig. Jag accepterar det- jag tycker de muntrar upp en lite när man ser de transa runt på stan :) Så jag gillar dem. Men jag tycker att det är lite "snett i skallen" på dem iaf. Det är omanligt och jag skulle då inte vilja vara gift med en som gillade sminka sig och knata runt i kvinnokläder....

Hamnbo skrev 2008-10-15 12:01:23 följande:
    För min del accepterar jag det. Men det är fruktansvärt omanligt i mina ögon...men tror inte män med kvinnkläder är ute efter att se manliga ut heller.miss nöjd skrev 2008-10-15 11:58:03 följande:
  • lövet2
    Svar på #44
    Beckah82 skrev 2008-10-15 11:50:56 följande:
    vaddå läggning?
    Tråden handlar väl om transvestiter, eller har jag missuppfattat något? *ser oförstående ut*
Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?