Inlägg från: Hamnbo |Visa alla inlägg
  • Hamnbo

Män i klänning, transor, är det fel?

Nej man får helt enkelt förklara att killar inte har klänning, det är nåt som tjejer har. Man ska va stolt över sitt kön och dom olikheter det innebär....det är inget fel...
    Och det tycker jag man ska förklara för sin son i det fallet.

Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:35:04 följande:

Om barnet själv vill ha en rosa klänning då?
  • Hamnbo

För att svara på TS, nej män ska inte ha klänning, inte i min värd iallafall...det är avtändande. Men alla gör som dom vill...Men kille får inte, då är det kört.

• Hamnbo

Varför skulle det vara det?

Beckah82 skrev 2008-10-15 11:53:33 följande:
    Att ha svårt för att acceptera att andra är annorlunda, att vissa killar vill ha klänning, vissa är homosexuella, vissa bisexuella osv...DET måste också klassas som ett socialt handikapp va
  • Hamnbo

Jag tror inte att han skulle må dåligt bara för att inte fick ha klänning. Det klart man vill att barnet ska må bra..men jag tror inte man går under för att man inte får ha klänning på sig som om det vore meningen med livet liksom.

Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 11:56:58 följande:

Tänk om din son senare i livet känner en dragning mot kvinnokläder, men hela tiden har mammas "nej, det har bara flickor, det är ingenting för pojkar" malande i huvudet och mår dåligt över att han är "fel" ute.Vill du inte att din son ska må bra över den han är?
  • Hamnbo

För min del accepterar jag det. Men det är fruktansvärt omanligt i mina ögon...men tror inte män med kvinnkläder är ute efter att se manliga ut heller.

miss nöjd skrev 2008-10-15 11:58:03 följande:

Att acceptera är EN sak, en annan att anse att det är konstigt och omanligt.
  • Hamnbo

Men när han är vuxen får han ju bestämma själv förstås, det kan ju inte jag göra...inte ens säkert att det skulle bli så med sin son...eller menar du att man ska utgå från det från början att sonen kommer vilja ha klänning när han är större.

Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 12:01:13 följande:

Att nekas sin läggning kan vara oerhört skadligt.Varför tvinga på honom DIN åsikt att klänning bara är för tjejer?
  • Hamnbo

Nej inte jag heller, ryser nästan av tanken....killen skulle bara våga tänka tanken ;)

miss nöjd skrev 2008-10-15 12:05:12 följande:

Nej. Jag håller med dig. Jag accepterar det- jag tycker de muntrar upp en lite när man ser de transa runt på stan :) Så jag gillar dem. Men jag tycker att det är lite "snett i skallen" på dem iaf. Det är omanligt och jag skulle då inte vilja vara gift med en som gillade sminka sig och knata runt i kvinnokläder....
  • Hamnbo

Han kan ju inte älska ha det om jag aldrig köper nåra till honom. Man behöver ju inte uppmuntra det.

Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 12:05:43 följande:

Det jag menar är att dina kommentarer om att klänningar är för flickor och inte för pojkar kan gå konsekvenser senare i livet.Om din 14 åriga son inser att han älskar att ha kvinnokläder, kommer du säga samma sak då?
  • Hamnbo

Men jag är ju kvinna. Det är normalt med klänning när man är kvinna. Men jag skulle ändå inte gå under om man sluta tillverka klänningar.

enny signatur skrev 2008-10-15 12:06:12 följande:
    fast om du skulle behöva låta bli att ha klänning på dig, skulle du inte tycklt det vore trist?
  • Hamnbo

Jag har ingenting emot något av det där...förstår det dock inte...Men jag känner ingen som tillhör någon av kategorierna så är nog därför...dock tycker jag inte det behövs någon parad....Om man är stolt över sig själv så kan man va det utan nån parad.
    Alla ska accepteras för den dom är, behövs ingen parad för en sådan sak men det är bara min åsikt.

Att jag tycker det är omanligt att klä sig i kvinnokläder har ju inget med att jag skulle ogilla transvestiter att göra. Det är väl bara smak som med allt annat.

wynn skrev 2008-10-15 17:40:00 följande:
    Det är liksom ganska enkelt. De som inte gillar t ex Pride, går inte på Pride. Ingen tvingar dem att gå det. Sedan att många andra gillar det och att det har blivit en av Stockholms största festivaler och framför allt paraden en av landets mest välbesökta - det får man liksom ta. Och acceptera att man är i minoritet. (Om man nu hör till dem som har "svårt" för homosexuella, transexuella, transvestiter och vad det nu vara månde).
  • Hamnbo

Ingen har väl sagt något om deras värde. Dom får göra som dom vill...Jag har bara sagt att jag tycker att det är omanligt, inget mer.

Familjetrollet skrev 2008-10-15 19:16:31 följande:
    Jag tycker de är starka som klär sig i kvinnokläder.i mina ögon är de lika mycket värda oavsett de klär sig som en tjej eller kille.fram för mer transor
Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?