• Fidelis ad urnam

    Män i klänning, transor, är det fel?

    Vad tycker du om män som klär sig i kvinnokläder?

    Jag tycker det är underbart att dessa individer går sin egen väg och står upp för vem de är. Alla får klä sig som de vill, i vilka färger de vill utan att jag för den skull dömer dem för det.
    Alla har rätt att vara exakt den de är.


    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 10:25
    Ah, borde kanske lägga till det som har påpekats i tråden.
    Jag menar inte att alla män som klär sig i kvinnokläder för den skull är transor, jag menar i denna tråd transor.
  • Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?
  • Severus

    I love them
    Mötte ett par underbaaaara transor på Engelen i Sthlm, under Priden.
    Så härliga.
    Vi hade så mycket att prata om


    Våga Vägra Östrogen
  • Bonanza

    Alla män som klär sig i klänning/kjol är inte transor, nota bene.

    Men jag tycker att alla indvider får klä sig som de själva vill och trivs med.

  • Trolltoka

    Vore det fel för dom att gå i klänning så borde det ju egentligen vara fel för kvinnor att gå i byxor


    (¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • miss nöjd

    Nej. Det är inte fel alls. Men jag kan inte se dem som "män" :) Men de brukar vara underbara personligheter men som sagt- inte så manliga kanske *s*

  • Spartacus

    vem fan är jag att säga hur människor ska klä sig?

    sålänge ingen kommer till skada så ser ajg inget problem.

  • lövet2

    Jag måste fundera lite på vad jag ska svara. Fel är det ju inte, för de rår knappast för att de är födda med den läggningen. Sjukt kan jag inte heller riktigt kalla det, utan i så fall ett handikapp.
    Så mitt svar är väl att det är rätt för dem, eftersom de föddes sådana, men för en normal karl utan det handikappet är det rätt konstigt.

  • Andaloal

    Jag är vän med en man som är transsexuell.
    Dock har jag ej mött han som kvinna än. Jag har inte riktigt "vågat" men vi har fikat och han är väldigt trevlig för den ha är.
    Man får väl klä sig som man vill?


    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • MariaOMarkus

    Nej,alla harrätt att klä sig som de vill ..vissa transor sminkar sig bättre än vissa tjejer


    BF April - Maj 2009
  • NoXigen

    finns ju kvinnor o kjol som ser ut som män så varför inte tvärt om

  • Fidelis ad urnam
    lövet2 skrev 2008-10-15 10:25:13 följande:
    Jag måste fundera lite på vad jag ska svara. Fel är det ju inte, för de rår knappast för att de är födda med den läggningen. Sjukt kan jag inte heller riktigt kalla det, utan i så fall ett handikapp.Så mitt svar är väl att det är rätt för dem, eftersom de föddes sådana, men för en normal karl utan det handikappet är det rätt konstigt.
    *skrattar så att jag håller på att gå sönder*

    Menar du, seriöst nu, att det är ett handikapp?
    Vad exakt är ett handikapp vad gäller att klä sig i kvinnokläder som man?
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?