• Fidelis ad urnam

Män i klänning, transor, är det fel?

Vad tycker du om män som klär sig i kvinnokläder?

Jag tycker det är underbart att dessa individer går sin egen väg och står upp för vem de är. Alla får klä sig som de vill, i vilka färger de vill utan att jag för den skull dömer dem för det.
    Alla har rätt att vara exakt den de är.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 10:25
    Ah, borde kanske lägga till det som har påpekats i tråden.
    Jag menar inte att alla män som klär sig i kvinnokläder för den skull är transor, jag menar i denna tråd transor.
  • Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?
  • jummie

Alltså definiera ordet FEL. Fel i vilket sammanhang?

Att de skulle vara mindre män för att de klär sig i kvinnokläder tror jag lixom inte bekommer transor...

• miss nöjd

kanske för att man är förvirrad i sin könsläggning? Är inte det ett handikapp? Jag tror knappast att en könsförvirrad typ har det lättare än en som är "sitt kön" i kropp och själ...
    Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:27:54 följande:

*skrattar så att jag håller på att gå sönder*Menar du, seriöst nu, att det är ett handikapp?Vad exakt är ett handikapp vad gäller att klä sig i kvinnokläder som man?
  • Tyler Durden

nej det är ej "fel", men att klä sin son i klänning är fel och kränkande och inget som mina druga kompisar tycker är OK.

• Fidelis ad urnam
    Tyler Durden skrev 2008-10-15 10:33:06 följande:
    nej det är ej "fel", men att klä sin son i klänning är fel och kränkande och inget som mina druga kompisar tycker är OK.
    Om barnet själv vill ha en rosa klänning då?
  • Andaloal
    lövet2 skrev 2008-10-15 10:25:13 följande:
    Jag måste fundera lite på vad jag ska svara. Fel är det ju inte, för de rår knappast för att de är födda med den läggningen. Sjukt kan jag inte heller riktigt kalla det, utan i så fall ett handikapp.Så mitt svar är väl att det är rätt för dem, eftersom de föddes sådana, men för en normal karl utan det handikappet är det rätt konstigt.
    hahaha...handikappad?

får dom använda invalidparkeringen också?
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Tyler Durden

hur många killar vill ha en rosa klänning på sig till skolan
    Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:35:04 följande:

Om barnet själv vill ha en rosa klänning då?
  • Fidelis ad urnam
    Tyler Durden skrev 2008-10-15 10:36:18 följande:
    hur många killar vill ha en rosa klänning på sig till skolanFidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:35:04 följande:
    När jag jobbade inom förskolan var det ofta småkillar som kom springandes i prinsessklänningar och klackskor från lekrummet.
  • lövet2
    Andaloal skrev 2008-10-15 10:36:05 följande:
    hahaha...handikappad?får dom använda invalidparkeringen också?
    Knappast. Ett socialt handikapp berättigar inte till det.
  • Tyler Durden

ja för då är det en lek i den åldern
    Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:37:23 följande:

När jag jobbade inom förskolan var det ofta småkillar som kom springandes i prinsessklänningar och klackskor från lekrummet.
  • Andaloal
    Tyler Durden skrev 2008-10-15 10:36:18 följande:
    hur många killar vill ha en rosa klänning på sig till skolanFidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:35:04 följande:
    Det vet oftast ingen för inte vill dom gå ut med det då alltid om dom är transa eller transsexuella.

Min vän var 5 år då han kom på sig själv med att hellre vilja vara kvinna. Han var nog över 20 då han erkände åt endel hur det stod till.

Men smyger ännu för många.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?