• Fidelis ad urnam

Män i klänning, transor, är det fel?

Vad tycker du om män som klär sig i kvinnokläder?

Jag tycker det är underbart att dessa individer går sin egen väg och står upp för vem de är. Alla får klä sig som de vill, i vilka färger de vill utan att jag för den skull dömer dem för det.
    Alla har rätt att vara exakt den de är.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 10:25
    Ah, borde kanske lägga till det som har påpekats i tråden.
    Jag menar inte att alla män som klär sig i kvinnokläder för den skull är transor, jag menar i denna tråd transor.
  • Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?
  • Fidelis ad urnam
    Hamnbo skrev 2008-10-15 12:03:26 följande:
    Men när han är vuxen får han ju bestämma själv förstås, det kan ju inte jag göra...inte ens säkert att det skulle bli så med sin son...eller menar du att man ska utgå från det från början att sonen kommer vilja ha klänning när han är större.Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 12:01:13 följande:
    Det jag menar är att dina kommentarer om att klänningar är för flickor och inte för pojkar kan gå konsekvenser senare i livet.
    Om din 14 åriga son inser att han älskar att ha kvinnokläder, kommer du säga samma sak då?
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • miss nöjd

haha. Neeej. Min man är inte heller ngn supermanlig brölande typ :) Men ngn måtta måste det vara tycker jag ;)

enny signatur skrev 2008-10-15 12:04:29 följande:
    miss nöjd skrev 2008-10-15 11:38:37 följande:
    fast alla vill inte ha partnern så maskulin som möjligt
  • enny signatur
    Hamnbo skrev 2008-10-15 11:59:58 följande:
    Jag tror inte att han skulle må dåligt bara för att inte fick ha klänning. Det klart man vill att barnet ska må bra..men jag tror inte man går under för att man inte får ha klänning på sig som om det vore meningen med livet liksom.Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 11:56:58 följande:
    fast om du skulle behöva låta bli att ha klänning på dig, skulle du inte tycklt det vore trist?
  • miss nöjd

Ingen skulle vara gladare än jag om klänningar brann upp ;)

enny signatur skrev 2008-10-15 12:06:12 följande:
    fast om du skulle behöva låta bli att ha klänning på dig, skulle du inte tycklt det vore trist?
  • enny signatur

miss nöjd skrev 2008-10-15 12:05:59 följande:

haha. Neeej. Min man är inte heller ngn supermanlig brölande typ :) Men ngn måtta måste det vara tycker jag ;)
    jag skulle mycket hellre vaa tilsamans med någon som inte var fast i normerna är mannen som vägrar "göra kvinnpo görat" dvs sköt ahuhållet. alla har vi olika tankar om ring, det kommer alltiod vara så, frågan är vad de färgas av?
  • miss nöjd

skulle du anse att det var oki om din man tog på sig klänning när ni ska ut på stan? Eller sminkade sig?

enny signatur skrev 2008-10-15 12:07:36 följande:
    miss nöjd skrev 2008-10-15 12:05:59 följande:
    jag skulle mycket hellre vaa tilsamans med någon som inte var fast i normerna är mannen som vägrar "göra kvinnpo görat" dvs sköt ahuhållet. alla har vi olika tankar om ring, det kommer alltiod vara så, frågan är vad de färgas av?
  • fjäilen

visst tycker man det är lite underligt när man sett en och samma person ialla år klä sig som en man och en annan dag kommer som kvinna... då är det inte konstigt att många höjer på ögonbrynen..
    jag läste kvinnligt&manligt i gymnasiet och där fick man mer inblick från många olika indevider... hur det är att "födas i fel kropp" och så såg vi många filmer bla en dokumentär film om just transexuella och en långfilm frome scratch då en pojk i frankrike lever ihop med mamma,pappa och storasyster... han är inte som alla andra pojkar helst vill han klä sig i klänning... filmen heter "mitt liv i rosa"...

• Beckah82
    lövet2 skrev 2008-10-15 12:05:26 följande:
    Svar på #44 Tråden handlar väl om transvestiter, eller har jag missuppfattat något? *ser oförstående ut*
    Läggning handlar väl om sexualitet, alltså SEXUELL LÄGGNING. "Transvestit" har inget med den sexuella läggningen att göra.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ beckah82.bilddagboken.se
  • Pyris

Nä.. jag kan väl nog inte tycka det är fel.
    Dom känner sig väl helt enkelt mer som en kvinna än en man, och går då hela vägen för att göra bilden "hel" genom att klä sig i kvinnokläder.
    Det är väl egentligen inget konstigt. Inte vanligt.. kanske därför man reagerar om man skulle se det.

• lövet2
    Beckah82 skrev 2008-10-15 12:16:46 följande:
    Läggning handlar väl om sexualitet, alltså SEXUELL LÄGGNING. "Transvestit" har inget med den sexuella läggningen att göra.
    Att vara transvestit har inget med åsikter att göra, och ordet handikapp verkar vara provocerande. Därför valde jag ordet läggning den här gången, eftersom det ordet rimligtvis inte kan vara lika värdeladdat.
    Annars kunde jag kalla det ett medfött beroende av att klä ut sig kanske? Eller genetisk defekt?
Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?