• Fidelis ad urnam

Män i klänning, transor, är det fel?

Vad tycker du om män som klär sig i kvinnokläder?

Jag tycker det är underbart att dessa individer går sin egen väg och står upp för vem de är. Alla får klä sig som de vill, i vilka färger de vill utan att jag för den skull dömer dem för det.
    Alla har rätt att vara exakt den de är.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 10:25
    Ah, borde kanske lägga till det som har påpekats i tråden.
    Jag menar inte att alla män som klär sig i kvinnokläder för den skull är transor, jag menar i denna tråd transor.
  • Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?
  • Morbid Mistress
    lövet2 skrev 2008-10-15 11:19:57 följande:
    Precis! Det är inte fel på en person som föds med bara en arm. Däremot är det ett handikapp att ha bara en arm, för vår miljö är inte gjord för enarmade människor.
    Det jag menar att det är samhällets inställning till transvestiter som gör dem "handikappade"
    Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • miss nöjd

undrar om det är ngn kvinna (eller njo, måste väl vara vissa iof) som tycker transar är sexig och manliga *s*
    Jag skulle inte kunna leva kvar i min relation till min man om han "blev" transa- skulle ju vara totalt avtändande!

• idiblon yes

Morbid Mistress skrev 2008-10-15 11:25:47 följande:

Det jag menar att det är samhällets inställning till transvestiter som gör dem "handikappade"
    Håller med. Och är det något som är handikappat, så är det att p.g.a egna brister i förlängningen göra andra handikappade...
  • Beckah82
    lövet2 skrev 2008-10-15 10:25:13 följande:
    Jag måste fundera lite på vad jag ska svara. Fel är det ju inte, för de rår knappast för att de är födda med den läggningen. Sjukt kan jag inte heller riktigt kalla det, utan i så fall ett handikapp.Så mitt svar är väl att det är rätt för dem, eftersom de föddes sådana, men för en normal karl utan det handikappet är det rätt konstigt.
    vaddå läggning?
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ beckah82.bilddagboken.se
  • Hamnbo

Nej man får helt enkelt förklara att killar inte har klänning, det är nåt som tjejer har. Man ska va stolt över sitt kön och dom olikheter det innebär....det är inget fel...
    Och det tycker jag man ska förklara för sin son i det fallet.

Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:35:04 följande:

Om barnet själv vill ha en rosa klänning då?
  • Beckah82

Att ha svårt för att acceptera att andra är annorlunda, att vissa killar vill ha klänning, vissa är homosexuella, vissa bisexuella osv...DET måste också klassas som ett socialt handikapp va

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ beckah82.bilddagboken.se
  • Hamnbo

För att svara på TS, nej män ska inte ha klänning, inte i min värd iallafall...det är avtändande. Men alla gör som dom vill...Men kille får inte, då är det kört.

• Hamnbo

Varför skulle det vara det?

Beckah82 skrev 2008-10-15 11:53:33 följande:
    Att ha svårt för att acceptera att andra är annorlunda, att vissa killar vill ha klänning, vissa är homosexuella, vissa bisexuella osv...DET måste också klassas som ett socialt handikapp va
  • Fidelis ad urnam
    Hamnbo skrev 2008-10-15 11:53:03 följande:
    Nej man får helt enkelt förklara att killar inte har klänning, det är nåt som tjejer har. Man ska va stolt över sitt kön och dom olikheter det innebär....det är inget fel...Och det tycker jag man ska förklara för sin son i det fallet.Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:35:04 följande:
    Tänk om din son senare i livet känner en dragning mot kvinnokläder, men hela tiden har mammas "nej, det har bara flickor, det är ingenting för pojkar" malande i huvudet och mår dåligt över att han är "fel" ute.
    Vill du inte att din son ska må bra över den han är?
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • miss nöjd

Att acceptera är EN sak, en annan att anse att det är konstigt och omanligt.

Beckah82 skrev 2008-10-15 11:53:33 följande:
Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?