• Fidelis ad urnam

Män i klänning, transor, är det fel?

Vad tycker du om män som klär sig i kvinnokläder?

Jag tycker det är underbart att dessa individer går sin egen väg och står upp för vem de är. Alla får klä sig som de vill, i vilka färger de vill utan att jag för den skull dömer dem för det.
    Alla har rätt att vara exakt den de är.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 10:25
    Ah, borde kanske lägga till det som har påpekats i tråden.
    Jag menar inte att alla män som klär sig i kvinnokläder för den skull är transor, jag menar i denna tråd transor.
  • Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?
  • wynn

Det är liksom ganska enkelt. De som inte gillar t ex Pride, går inte på Pride. Ingen tvingar dem att gå det. Sedan att många andra gillar det och att det har blivit en av Stockholms största festivaler och framför allt paraden en av landets mest välbesökta - det får man liksom ta. Och acceptera att man är i minoritet. (Om man nu hör till dem som har "svårt" för homosexuella, transexuella, transvestiter och vad det nu vara månde).

• wynn

Ingen tvingar dem att gå DIT ska det stå!

• wynn

Och drag kings gör "parodi" på mannen?

• isisisis
    wynn skrev 2008-10-15 17:44:40 följande:
    Och drag kings gör "parodi" på mannen?
    Nä,De är inte lika utstuderat fjolliga och larviga.

De vill se ut som män ,som män GÖR.

Det finns knappt några kvinnor som uppför sig som transvestiter.
  • Hamnbo

Jag har ingenting emot något av det där...förstår det dock inte...Men jag känner ingen som tillhör någon av kategorierna så är nog därför...dock tycker jag inte det behövs någon parad....Om man är stolt över sig själv så kan man va det utan nån parad.
    Alla ska accepteras för den dom är, behövs ingen parad för en sådan sak men det är bara min åsikt.

Att jag tycker det är omanligt att klä sig i kvinnokläder har ju inget med att jag skulle ogilla transvestiter att göra. Det är väl bara smak som med allt annat.

wynn skrev 2008-10-15 17:40:00 följande:
    Det är liksom ganska enkelt. De som inte gillar t ex Pride, går inte på Pride. Ingen tvingar dem att gå det. Sedan att många andra gillar det och att det har blivit en av Stockholms största festivaler och framför allt paraden en av landets mest välbesökta - det får man liksom ta. Och acceptera att man är i minoritet. (Om man nu hör till dem som har "svårt" för homosexuella, transexuella, transvestiter och vad det nu vara månde).
  • Familjetrollet

Jag tycker de är starka som klär sig i kvinnokläder.i mina ögon är de lika mycket värda oavsett de klär sig som en tjej eller kille.

fram för mer transorGlad

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Hamnbo

Ingen har väl sagt något om deras värde. Dom får göra som dom vill...Jag har bara sagt att jag tycker att det är omanligt, inget mer.

Familjetrollet skrev 2008-10-15 19:16:31 följande:
    Jag tycker de är starka som klär sig i kvinnokläder.i mina ögon är de lika mycket värda oavsett de klär sig som en tjej eller kille.fram för mer transor
  • Familjetrollet
    Hamnbo skrev 2008-10-15 19:18:45 följande:
    Ingen har väl sagt något om deras värde. Dom får göra som dom vill...Jag har bara sagt att jag tycker att det är omanligt, inget mer.
    jag tycket en transa är lika mycket man oavsett kläder.finns ju tjejer som klär sig manligt och har manliga frisyrer.

fler transor skulle göra sverige mer färgglatt.jag gillar program om transor,det året transorna var med i melodifestivalen var hur bra som helst
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • isisisis
    Familjetrollet skrev 2008-10-15 19:30:59 följande:
    jag tycket en transa är lika mycket man oavsett kläder.finns ju tjejer som klär sig manligt och har manliga frisyrer.fler transor skulle göra sverige mer färgglatt.jag gillar program om transor,det året transorna var med i melodifestivalen var hur bra som helst
    Är det så han vill uppfattas då?

Som "lika mycket man" ?Som du säger...
  • Myrtille

Det är ju antagligen själva syftet.

Hamnbo skrev 2008-10-15 19:18:45 följande:
Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?