• Fidelis ad urnam

Män i klänning, transor, är det fel?

Vad tycker du om män som klär sig i kvinnokläder?

Jag tycker det är underbart att dessa individer går sin egen väg och står upp för vem de är. Alla får klä sig som de vill, i vilka färger de vill utan att jag för den skull dömer dem för det.
    Alla har rätt att vara exakt den de är.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 10:25
    Ah, borde kanske lägga till det som har påpekats i tråden.
    Jag menar inte att alla män som klär sig i kvinnokläder för den skull är transor, jag menar i denna tråd transor.
  • Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?
  • idiblon yes
    lövet2 skrev 2008-10-15 10:38:53 följande:
    Knappast. Ett socialt handikapp berättigar inte till det.
    Att inte acceptera, släppa in, förstå och se det självklara i att låta alla vara precis som de vill utan att det skulle utgöra något hinder är för mig ett socialt handikapp.
  • Andrundrun

Nej, alla har rätt att se ut precis hur som helst! Men om det är rätt eller fel kan jag inte svara på.

• hannahlilla

Tycker alla får klä sig precis som de vill :)
    Har börjat se mer och mer män i kvinnokläder här i Linköping. Har lust att gå fram till var och en och berätta hur modiga jag tycker de är. Tycker faktiskt det är toppen!

• Sencha

Låt alla gå klädda som de vill och som de trivs. Ärligt talat, hur kan det finnas något "rätt" eller "fel" när det gäller kläder? (Mer än praktiska rätt eller fel, som att det är mer rätt att ha regnkläder när det ösregnar och är kallt och man ska vara ute många timmar.)

• miss nöjd

Vi som varken har denna snopp eller denna märkliga "snippa" då? ;)

Morbid Mistress skrev 2008-10-15 10:57:02 följande:

Låt alla gå klädda som de vill, sen om man har snopp och vill ha kjol, eller snippa och vill ha byxor är irelevant.
  • Morbid Mistress
    miss nöjd skrev 2008-10-15 11:03:50 följande:
    Vi som varken har denna snopp eller denna märkliga "snippa" då? ;)Morbid Mistress skrev 2008-10-15 10:57:02 följande:
    Förlåt tänkte inte på er i min iver att generalisera

Om man nu då ska kategorisera in klädesplagg efter kön borde väl byxkjol vara passande?
    Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Morbid Mistress
    Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:27:54 följande:
    *skrattar så att jag håller på att gå sönder*Menar du, seriöst nu, att det är ett handikapp?Vad exakt är ett handikapp vad gäller att klä sig i kvinnokläder som man?
    Ska man vara riktigt PK så är WHO's definition på handikapp följande

"Det är inte ditt funktionshinder som avgör om du har ett handikapp. Det är istället brister i den fysiska, sociala eller psykologiska miljön som skapar handikapp"

Att se transvestiter som handikappade är för mig ett bevis på att det är inte dem det är fel på, det är vi övriga som kapar deras miljö som gör fel.
  • Morbid Mistress

Och för att förtydliga så ser jag inte transvestiter som funktionshindrade.

• lövet2
    Morbid Mistress skrev 2008-10-15 11:10:30 följande:
    Ska man vara riktigt PK så är WHO's definition på handikapp följande "Det är inte ditt funktionshinder som avgör om du har ett handikapp. Det är istället brister i den fysiska, sociala eller psykologiska miljön som skapar handikapp"Att se transvestiter som handikappade är för mig ett bevis på att det är inte dem det är fel på, det är vi övriga som kapar deras miljö som gör fel.
    Precis! Det är inte fel på en person som föds med bara en arm. Däremot är det ett handikapp att ha bara en arm, för vår miljö är inte gjord för enarmade människor.
  • miniinatta

Nej , alla har rätt att klä sig som de vill !

Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?