Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Män i klänning, transor, är det fel?

Jag måste fundera lite på vad jag ska svara. Fel är det ju inte, för de rår knappast för att de är födda med den läggningen. Sjukt kan jag inte heller riktigt kalla det, utan i så fall ett handikapp.
    Så mitt svar är väl att det är rätt för dem, eftersom de föddes sådana, men för en normal karl utan det handikappet är det rätt konstigt.

• lövet2
    Andaloal skrev 2008-10-15 10:36:05 följande:
    hahaha...handikappad?får dom använda invalidparkeringen också?
    Knappast. Ett socialt handikapp berättigar inte till det.
  • lövet2
    Morbid Mistress skrev 2008-10-15 11:10:30 följande:
    Ska man vara riktigt PK så är WHO's definition på handikapp följande "Det är inte ditt funktionshinder som avgör om du har ett handikapp. Det är istället brister i den fysiska, sociala eller psykologiska miljön som skapar handikapp"Att se transvestiter som handikappade är för mig ett bevis på att det är inte dem det är fel på, det är vi övriga som kapar deras miljö som gör fel.
    Precis! Det är inte fel på en person som föds med bara en arm. Däremot är det ett handikapp att ha bara en arm, för vår miljö är inte gjord för enarmade människor.
  • lövet2
    Svar på #44
    Beckah82 skrev 2008-10-15 11:50:56 följande:
    vaddå läggning?
    Tråden handlar väl om transvestiter, eller har jag missuppfattat något? *ser oförstående ut*
  • lövet2
    Beckah82 skrev 2008-10-15 12:16:46 följande:
    Läggning handlar väl om sexualitet, alltså SEXUELL LÄGGNING. "Transvestit" har inget med den sexuella läggningen att göra.
    Att vara transvestit har inget med åsikter att göra, och ordet handikapp verkar vara provocerande. Därför valde jag ordet läggning den här gången, eftersom det ordet rimligtvis inte kan vara lika värdeladdat.
    Annars kunde jag kalla det ett medfött beroende av att klä ut sig kanske? Eller genetisk defekt?
Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?