Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Män i klänning, transor, är det fel?

Vad tycker du om män som klär sig i kvinnokläder?

Jag tycker det är underbart att dessa individer går sin egen väg och står upp för vem de är. Alla får klä sig som de vill, i vilka färger de vill utan att jag för den skull dömer dem för det.
    Alla har rätt att vara exakt den de är.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 10:25
    Ah, borde kanske lägga till det som har påpekats i tråden.
    Jag menar inte att alla män som klär sig i kvinnokläder för den skull är transor, jag menar i denna tråd transor.
  • Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?
  • Fidelis ad urnam
    lövet2 skrev 2008-10-15 10:25:13 följande:
    Jag måste fundera lite på vad jag ska svara. Fel är det ju inte, för de rår knappast för att de är födda med den läggningen. Sjukt kan jag inte heller riktigt kalla det, utan i så fall ett handikapp.Så mitt svar är väl att det är rätt för dem, eftersom de föddes sådana, men för en normal karl utan det handikappet är det rätt konstigt.
    *skrattar så att jag håller på att gå sönder*

Menar du, seriöst nu, att det är ett handikapp?
    Vad exakt är ett handikapp vad gäller att klä sig i kvinnokläder som man?
  • Fidelis ad urnam
    Tyler Durden skrev 2008-10-15 10:33:06 följande:
    nej det är ej "fel", men att klä sin son i klänning är fel och kränkande och inget som mina druga kompisar tycker är OK.
    Om barnet själv vill ha en rosa klänning då?
  • Fidelis ad urnam
    Tyler Durden skrev 2008-10-15 10:36:18 följande:
    hur många killar vill ha en rosa klänning på sig till skolanFidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:35:04 följande:
    När jag jobbade inom förskolan var det ofta småkillar som kom springandes i prinsessklänningar och klackskor från lekrummet.
  • Fidelis ad urnam
    Tyler Durden skrev 2008-10-15 10:42:32 följande:
    jag vet, fast nu handlar det om föräldra styrd sk jämlikhetssträvan och då använder de sina barn som kanonmat
    I denna tråden handlar det inte om att styra sina barn.
  • Fidelis ad urnam
    Tyler Durden skrev 2008-10-15 10:49:29 följande:
    nä men slår vad om att denna tråd grenar sig från MAX tråden som är ett led i detta med att klä sina söner i tjejkläder medvetet för att barnet ska radera ut sin kön ( senare manlighet)Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:45:28 följande:
    Kommentarer där ligger till grund, ja.
    Men denna tråd handlar inte om rosa eller blått till flickor eller pojkar.
  • Fidelis ad urnam
    Hamnbo skrev 2008-10-15 11:53:03 följande:
    Nej man får helt enkelt förklara att killar inte har klänning, det är nåt som tjejer har. Man ska va stolt över sitt kön och dom olikheter det innebär....det är inget fel...Och det tycker jag man ska förklara för sin son i det fallet.Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 10:35:04 följande:
    Tänk om din son senare i livet känner en dragning mot kvinnokläder, men hela tiden har mammas "nej, det har bara flickor, det är ingenting för pojkar" malande i huvudet och mår dåligt över att han är "fel" ute.
    Vill du inte att din son ska må bra över den han är?
  • Fidelis ad urnam
    Hamnbo skrev 2008-10-15 11:59:58 följande:
    Jag tror inte att han skulle må dåligt bara för att inte fick ha klänning. Det klart man vill att barnet ska må bra..men jag tror inte man går under för att man inte får ha klänning på sig som om det vore meningen med livet liksom.Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 11:56:58 följande:
    Att nekas sin läggning kan vara oerhört skadligt.
    Varför tvinga på honom DIN åsikt att klänning bara är för tjejer?
  • Fidelis ad urnam
    Hamnbo skrev 2008-10-15 12:03:26 följande:
    Men när han är vuxen får han ju bestämma själv förstås, det kan ju inte jag göra...inte ens säkert att det skulle bli så med sin son...eller menar du att man ska utgå från det från början att sonen kommer vilja ha klänning när han är större.Fidelis ad urnam skrev 2008-10-15 12:01:13 följande:
    Det jag menar är att dina kommentarer om att klänningar är för flickor och inte för pojkar kan gå konsekvenser senare i livet.
    Om din 14 åriga son inser att han älskar att ha kvinnokläder, kommer du säga samma sak då?
  • Fidelis ad urnam

När jag och min man var på Key West/Florida körde vi förbi en nattklubb på vägen hem.
    Utanför stod det tre sjukt läckra tjejer som min man spanade in länge och väl, tills det jag berättade för honom att det var transor
    Men de var riktigt snygga.
    Hade det inte varit för skylten om kvällens tema och klubbens namn hade jag nog inte tänkt på det.

Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?