TyskMamma skrev 2008-10-15 13:08:15 följande:
Jag vet inte varför, men jag har något emot transor. Jag tycker att de beter sig så fruktansvärt överdrivet "flickigt" eller snarare som de tror att flickor är och eftersom de själva har vuxit upp som pojkar har de egentligen ingen aning om hur kvinnor av idag beter sig och vad de har fått stå ut med och beter sig därför jättekonstigt, fnissar som småflickor och visar brösten eller "snippan" på offentliga platser och tror att de är "kvinnliga" om de går omkring i 10cm höga klackar och kortkort när de är typ 40! Jag tycker det är DET som är jobbigt med transor och inte det faktumet att de försöker klä sig som oss kvinnor.
Fast det handlar ju (som jag ser det) om att samhället idag skapar genus och anser man inte att man tillhör genuset "man", så måste man tillhöra motsatsen. Det kvinnliga genuset är ju betydligt bredare än det manliga genuset och därför tror jag att transvestiter som är kvinnor till män inte har samma behov av att utmärka sig eftersom att de kan vara manliga på ett annat sätt.
Min personliga teori är därför att om vi utvidgar även mannens könsroll så kommer det inte finnas någon behov av "manliga transvestiter" att utmärka sig så. (Observera dock att jag inte ser det som något negativt att vissa manliga transvestiter idag utmärker sig)
(Jag skiljer dessutom på transvestiter och transsexuella)