• Kaffekopp

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
    Babbla fritt!
    Del 2.
    Förra tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

• Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
  • Tullemi
    Videli skrev 2008-10-26 21:04:31 följande:
    Väskan är dyr, men värd varenda krona. Har rest med den flera gånger och det finns inte en repa på den. Vagnen är jätteskyddad i väskan, kan VARMT rek. om ni reser mkt.
    Vi testar med Chiccon på denna resan och om den inte håller måttet så lär vi fundera på en transportväska till vår älskade Bee . Tack för tipset!
  • Ms Kanga
    Tullemi skrev 2008-10-26 20:52:09 följande:
    Vi är oxå ägare till en BabyTravel-väska och den är lätt fodrad. Jag tycker det känns bättre än att plasta in den, men om väskan är tåligare är egentligen tveksamt. Sen var det ju det att den var så billig (149 kr ja) så då passade vi på. Bra idé att klämma ner blöjor i väskan , för det hade jag inte ens tänkt på.
    Blöjorna blir ju lite extra skydd för vagnen mot stötar i bagagehanteringen också tänkte jag förutom att det är bra att ha blöjor att börja med när man kommer dit
  • Videli

Sist jag var i grekland, i sommras så kom det fram flera familjer och frågade vad jag köpt vår smarta vagn.
    Såg alla avundsjuka barnfamiljer vid incheckningen och i dom små butikerna nere i grekland. Vi tog oss fram överallt, med en sovande lite bebis i fullt liggläge

• Tullemi
    Ms Ms Kanga skrev 2008-10-26 21:06:51 följande:
    Blöjorna blir ju lite extra skydd för vagnen mot stötar i bagagehanteringen också tänkte jag förutom att det är bra att ha blöjor att börja med när man kommer dit
    Jupp, jättebra att ha ett gäng blöjor att starta med. Man vill ju inte ge sig ut på blöjjakt det första man gör .
    Videli skrev 2008-10-26 21:07:38 följande:
    Sist jag var i grekland, i sommras så kom det fram flera familjer och frågade vad jag köpt vår smarta vagn. Såg alla avundsjuka barnfamiljer vid incheckningen och i dom små butikerna nere i grekland. Vi tog oss fram överallt, med en sovande lite bebis i fullt liggläge
    Ja, den är verkligen smidig och lätt. Men jag tror faktiskt att Chiccon kan vara en liten, om än liten, utmanare här . Vi testkör Chiccon här hemma innan vi reser och den är käck att handha. Dock lite mindre varukorg (men den kan bli en ryggsäck) och Bee´n är lite lättare att köra med en hand. En sista grej är att milea sitter yttepyttelite bättre i Bee´n.
  • Snorky

den där transportväskan från stadium, vad kostar den???
    vi kommer har två vagnar med... så kanske behöver två trandsportväskor o då kan vi stoppa i lite annat vi ska släpa också... som flytvästar o bälteskuddar.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Wernan

199kr kostar den. Helt OK enl. mig. Men jag kan bara gå i god för att Graco Mosaic passar i den. Men en Chicco borde gå i med.

• sajsoj

Mileas mamma!! Hur lång var leveranstiden från tyska ebay? Tror du vi hinner beställa en om vi ska åka till Thailand i början av december?

Eller om någon annan vet något om levtider från tyskland så skriv gärna!!!!

• sajsoj

Mileas mamma en fråga till, vet du vem som var "säljare" på ebay?

• Ms Kanga

Jag köpte från tyska ebay "Baby-Direkt", köpte på onsdagskvällen och på måndagsmorgonen hade jag chiccon hos mig

• Tullemi

Vår leverantör i Tyskland heter KIDS-KOMFORT. Vi beställde fredag kväll och vi hade vagnen på fredag morgon, 1 vecka senare. Smidigt!!

Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)