• Kaffekopp

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
    Babbla fritt!
    Del 2.
    Förra tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

• Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
  • Tullemi
    wifen skrev 2008-10-29 19:55:24 följande:
    Hittar inte webadressen dit... någon som har den ?
    Deras websida: www.kids-komfort.de   Nu beställde jag inte direkt från dom, men dte går säkert bra det oxå.
  • Modesty B

Happyland, Backaplan!

wifen skrev 2008-10-29 20:00:05 följande:
    Modesty B skrev 2008-10-27 12:50:29 följande:
    Vilken affär var det? Bor i Gbg med nämligen
  • Tullemi
    Modesty B skrev 2008-10-29 20:03:57 följande:
    Happyland, Backaplan!
    Vilken färg har du på din Chicco?
  • Modesty B

Turkos.

Tullemi skrev 2008-10-29 20:06:05 följande:
    Vilken färg har du på din Chicco?
  • Tullemi
    Modesty B skrev 2008-10-29 20:16:25 följande:
    Turkos. Tullemi skrev 2008-10-29 20:06:05 följande:
    Aha, så det fanns kvar i Sverige!? Jag hörde nämligen att det bara fanns rosa och orange kvar.
  • Modesty B

Hm, nä, det vågar jag inte gå i god för, då jag köpte min vagn för några månader sedan!!

• Chipsy

Någon som har något att säga om Inglesinas paraplyvagn?

• Elipse

Hej hej!

Jag hoppar in här, vi ska köpa en Lite Way idag i en affär i stan. Vi åker till kanarieöarna i januari, då kommer vår dotter att vara 10 månader. Jag tänkte fråga er som har erfarenhet av Chiccon om sufletten skyddar tillräckligt mot solen? Jag tyckte att den såg väldigt generös ut men vet inte om materialet skyddar bra. Bör man ha ett solskydd också?

Kan man köpa en "bumper bar" till den vagnen? Regnskydd hoppas jag ingår. Efter era inlägg funderar jag också på att köpa en väska till. Har väskan handtag så att man kan bära den? Kostar det något att ta med vagnen på planet (vi reser med Ving)?

• Tullemi

-Reseväskan har två handtag. (Babytravel-väskan)

-Bumperbar finns att köpa till, ingår i priset om man tex köper från tyska e-bay. Priset i Sverige är jag tveksam på....

-Sufletten är inte jätte"lång", jag tycker inte den går att dra fram så mkt så vi tar med ett parasoll som vi redan har. Materialet skyddar säkert bra mot solen, kan inte tänka mig annat.

-Regnskydd ingår när man köper vagnen.

-Det kostar inget att ta med sig vagnen på flyget.

• Elipse

Vi fick inget regnskydd till, de hade inget regnskydd till den vagnen i affären vi köpte den i. Och suffletten går ju att dra ner jättelångt i sittläget men inte i liggläget. Jag är lite osäker på om vi ska ha ett extra skydd mot solen. Har ni som har den vagnen en extra solsufflett?

Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)